Versleten bestuurders stoel Vectra B CD uit 99

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Versleten bestuurders stoel Vectra B CD uit 99

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    malkier

De laatste tijd had ik steeds meer het gevoel dat ik met rechterbochten van mijn stoel aan het glijden ben. De oorzaak is dat mijn bestuurders stoel een beetje naar de knoppen is, de linker wang is nog maar een weinig stevig en de stoel kraakt.

Nu ben ik vandaag even met de stoelen bezig geweest en ben eens wezen kijken of het mogelijk is de stoelen te wisselen voorin. Dat werkt helaas niet vanwege de hoogte verstelling en de lende steun verstelling aan de zijkant van de bestuurdersstoel. Het idee om de zittingen te wisselen heb ik even overwogen maar ga daar maar niet aan beginnen, veel te veel werk.

Vandaag dus maar even naar de sloop gereden in Callantsoog, daar stond toevallig een Vectra B CD, precies dezelfde soort stoelen en dezelfde soort bekleding en ook met dezelfde problemen als min stoel, een versleten wang van de zitting.

Ik baal er best stevig van en ben dan ook bang dat bijna al die stoelen aan de bestuurders kant zo versleten zijn.

Heeft iemand een idee v.w.b. mogelijkheden van het verwisselen van de zitting van de passagiers stoel naar de bestuurders kant of heeft iemand misschien nog een goede stoel liggen voor een Vectra met een CD interieur?

teungts
      Deelnemer

kijken naar een engels intereur is ook een optie. ander ebay/marktplaats in de gaten houden

vectra-roels

engels interieur heeft ook geen zin teun. dan zit je nog steeds met het probleem van de hoogteverstelling en lendensteun.
          Je kan wel een set uit duitsland halen. Staan er vrij regelmatig op bij ebay.de

sw_reijnders
          Deelnemer

dan pak je toch een compleet engels recaro interieur uit een engelse GSI . . . die stoelen zijn nog electrisch verstelbaar ook :D

malkier

Ik heb net nog wat uitgebreider de stoelen aan een onderzoek onderworpen, het omwisselen van de zittingen is een hels karwei wat volgens mij gedoemd is te mislukken vanwege allerhande problemen. Engelse stoelen gaat hem ook niet worden, de knoppen en hendels zitten dan nog aan de verkeerde kant.

Ik heb vandaag ook ebay afgestruind en daar heb ik alleen Engelse stoelen kunnen vinden, op marktplaats staat iemand uit Hemrik (Fr) met autostoelen en aangezien Hemrik voor mij in de weekeinden niet zo ver rijden is ga ik daar van de week maar eens een belletje aan wagen.

GSI stoelen? Over welk model Opel en uit welk bouwjaar hebben we het hier dan?

sw_reijnders
              Deelnemer

In Engeland is de Vectra B GSI verkocht.
                Dit is de engelse tegenhanger van de europese I500.

En alleen in Engeland is er een speciaal Recaro interieur in gezet.
                Daarvan zijn zowel bestuurdersstoel als bijrijdersstoel electrisch verstelbaar.
                Als je toch in de buurt van Friesland woont, zou ik eens bij Sjouke een kijkje gaan nemen.
                Die heeft namelijk zo’n interieur.

Punt is alleen wel, je moet waarschijnlijk zo’n setje op gaan halen in Engeland :angel
                Maar een weekendje UK is best leuk hoor :)

En als je bij Egbert de Boer gaat kijken, meen een defibrillator mee
                waarschijnlijk krijg je een hartverzakking van de prijzen die hij rekent ;)

malkier

@sw_reijnders wrote:

Als je toch in de buurt van Friesland woont, zou ik eens bij Sjouke een kijkje gaan nemen.
                  Die heeft namelijk zo’n interieur.

….

En als je bij Egbert de Boer gaat kijken, meen een defibrillator mee
                  waarschijnlijk krijg je een hartverzakking van de prijzen die hij rekent ;)

Sjouke?

Ik zal van de week even een AED meenemen van mijn werk als ik langs ga in Hemrik ;-)

sw_reijnders
                  Deelnemer

jep sjouke

een van de grootste lulijzers hier
                    tik maar in in de search en je kan um niet missen ;)

speaker
                    Deelnemer

Een engelse set kan er gewoon in , want je zit in jouw auto dan op de bijrijdersstoel.
                      Die zijn trouwens ook een hoogte verstelbaar en hebben lendensteunen !!

En anders ff de zitting van een ander ombouwen . Ik heb een paar jaar geleden een how2 hiervan gemaakt ( zie how2 gedeelte )
                      Is een half uur werk en dan zit je weer prima !!

T kan allemaal… als je maar wilt !

malkier

@sw_reijnders wrote:

jep sjouke

een van de grootste lulijzers hier
                        tik maar in in de search en je kan um niet missen ;)

Gaat het hier dan om een Vectra CD interieur of zo’n GSI interieur?

malkier

@speaker wrote:

Een engelse set kan er gewoon in , want je zit in jouw auto dan op de bijrijdersstoel.
                          Die zijn trouwens ook een hoogte verstelbaar en hebben lendensteunen !!

En anders ff de zitting van een ander ombouwen . Ik heb een paar jaar geleden een how2 hiervan gemaakt ( zie how2 gedeelte )
                          Is een half uur werk en dan zit je weer prima !!

T kan allemaal… als je maar wilt !

Ik heb even je HOWTO gelezen en het kan dus, ik zit alleen met het feit dat het me tot op heden nog niet gelukt is een goed CD interieur uit ’99 te vinden. Uit je HOWTO kan ik niet opmaken of het ook mogelijk is mijn huidige bestuurders- en passagiersstoelzitting te wisselen (hoogteverstelling, gordel bevestiging etc …).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.