Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Verschillenden toeren bij stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2010 om 16:49 #17215779
Hallo
Ik heb een Opel Tigra 1.4 van 1995 met een Dbilas Dynamic turbo kit
Als ik mijn motor start dan maakt die 2000 Toeren.
Tijdje later gaat die 800 toeren maken.
daarna 1200 toeren.Soms bij het starten gaat die opeens heel veel toeren maken meestal richting de 4000 toeren.
Weet iemand de oorzaak hier van?
Mishien cabrateur afstelling of ergens een lek?Mvg: Mike.
5 januari 2010 om 16:46 #17582346Iemand een ideetje..?
of is dit meer een leuk klusje voor de garage…?Mike..
5 januari 2010 om 17:36 #17582347Graag even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic, zal erg gewaardeerd worden :thumbup
http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30Heeft de motor al zonder problemen gedraaid voordat je dit probleem kreeg?
5 januari 2010 om 17:55 #17582348Ok ja heb me meteen even voorgesteld:D
Toen ik de auto kocht…zo kleine 2 weken geleden hadden we dat probleem nog niet..
De auto doet her voor de rest Perfect maar behalve bij stationair…
vind het ook erg vervelend want hij slaat ook soms wel is af als je aan komt rijden bij een stoplicht….maar als je genoeg toeren maakt voor je stopt dan blijft die nog wel lopen….5 januari 2010 om 18:57 #17582349inspuiting/lekkage/temp of lambda sensor?/iets wat de stationair regelt?
zou t niet weten.. kan vanalles zijn lijkt me… :hmmz
5 januari 2010 om 19:42 #17582350Mogelijk een vuile/defecte stappenmotor.
Even schoonmaken met remmenreiniger en smeren met WD40Waar die ergens zit op de DBilas inlaat durf ik niet te zeggen.
Lekkages kan je opsporen door rustig wat remmenreiniger langs de slangen te spuiten (toerental zakt behoorlijk), maar ik verwacht dat je geen lekkages gaat vinden aangezien het probleem alleen optreed tijdens het stationair toerental.
5 januari 2010 om 20:02 #17582351Ok dan gaat ik dat als eerst doen..
maar heeft er iemand een duidelijke foto van een stappenmotor dan weet ik waar ik naar moet zoeken….Mike..
5 januari 2010 om 22:47 #17582352ff autodata 2009 downloaden ;)
6 januari 2010 om 07:48 #17582353Is geen standaard inlaat ;)
6 januari 2010 om 19:49 #17582354Ok..
ja ik heb de Stappenregelaar gevonden maar ik komt der niet makkelijk bij dus… dus moet maar even hierendaar wat wegschroeven…Alleen nu heb ik weer een probleem der bij…
Hij stond bij mij op me werk in de hal en ik keek der onder en toen lag der opeens een plasje Olie….!!Kon niet egt goed kijken waar het vandaan kwam weet wel dat me het ergens onder lekt…want alles boven is kurk droog…
Probeer nu autodata te downloaden…bestaan volgens mij geen gratis versies van want moet overal betalen….
6 januari 2010 om 22:37 #17582355Probleem:
– motor schokt tijdens rijden
– onregelmatig stationair draaien
– motor slaat af
– start slecht wanneer koudOorzaak:
slechte verbinding in kabelboomstekker temperatuursensor koelvloeistof vanwege trillingen.
6 januari 2010 om 22:58 #17582356Autodata is idd. niet gratis ;)
Ik weet niet of de turbo van DBilas ook olie smering krijgt (denk het haast wel) dan moet je goed uitkijken.
Als er geen olie in de turbo komt dan kan dit schade opleveren.Even goed controleren waar die lekkage vandaan komt :thumbup
@Dominic
Is een van de vele mogelijkheden, een defecte koelvloeistof sensor/lmm/vuile stappenmotor kunnen dit ook veroorzaken.
Alleen bij Miketigra loop het toerental stationair niet goed wat vaak duid op een niet goed functionerende stappenmotor ;)7 januari 2010 om 17:54 #17582357@Dominic
De motor start wel goed met koude motor en de motor schokt ook niet bij het rijden..
heb alleen last van onrgelematige toeren draaien bij stationair en ja hij wil soms wel is afslaan..Ik ben naar de garage geweest via me werk een monteur gevonden en die vertelede dat waarscheinlijk mijn KrukasKeering lek is.. want hij lekt olie en het komt van de linker kant als je voor de auto staat…met motor kop is droog dus dat was het niet….
Maar heeft iemand hier ervaring mee met het vervangen van een Krukas keering (aande buitenkant)
W
Weet niet of je hier special gereedschap voor nodig is…? en of dit wel te doen is..?7 januari 2010 om 18:11 #17582358Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb ergens gelezen dat je een klein gaatje in de keering moet boren en er dan een parkertje in moet draaien. Dan zou je um er zo uit moeten kunnen trekken.
Erin kan je um krijgen met een zelfde maat dop.7 januari 2010 om 18:15 #17582359Ok ja dat is wel een handig idee om een kering eruit te trekken…
weet nog niet of ik er zelf aan ga beginnen…ga eerst maar ff dat autodata door kijken.ik denk ik ook een Pullie trekker nodig hem los te halen…en een blokeer sleutel mishien…..?
10 januari 2010 om 18:57 #17582360Ik heb vandaag de Stappen motor losgehaalt en schoongemaakt heb em toen weer terug gemonteerd en had al wel weer wat verbetering…
Nu als ik hem Koud start dan wil die nog wel oplopen maar als ik gas geef dan zakt die wel even terug naar de 2000 toeren…
als de motor na een stukje rijden warm is geworden maakt die normaal rond de 800 toeren….
Denk dan mishien toch vervangen of is er soms wat anders aan de hand…
10 januari 2010 om 21:55 #17582361zie andere topic… teruggaan naar zuidbroek, lijkt me dat je garantie heb ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.