Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Verschillende lengtes automatische bak 03/71L
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2013 om 18:57 #17256900
Senatorman
Lid sinds:
1 January 1970Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn in onderstaande bakken.
Beide zijn een 03/71L maar toch verschillen ze zo’n 6 cm in lengte
8 april 2013 om 22:26 #18125142Een misschien van een Volvo?
9 april 2013 om 11:17 #18125143Jip
B-Sennie van 87 of 88 en Monza Senator A.Lengtes weet ik zo niet..
9 april 2013 om 11:18 #18125144Trouwens bakken zijn gelijk enkel de cardan as aansluiting.
9 april 2013 om 11:19 #18125145Waar is mijn post nu naar toe?!? :wtf
9 april 2013 om 12:11 #18125146Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Als ik de kortere bak (onderste op de foto) op mijn Senator A zou zetten dan is mijn aandrijfas toch te kort? Hoe dien ik dit dan op te lossen?
9 april 2013 om 12:13 #18125147Van een andere auto een langere aandrijfas pakken en die inkorten.
Doen we ook bij de Volvo 360 waar een maatje van me mee drift (en die gebruikt nogal wat cardanassen) ;)
10 april 2013 om 21:21 #18125148Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
Van een andere auto een langere aandrijfas pakken en die inkorten.
Doen we ook bij de Volvo 360 waar een maatje van me mee drift (en die gebruikt nogal wat cardanassen) ;)
is inderdaad een mogelijkheid, maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord.
Wat zijn nu de verschillen. Heeft bijvoorbeeld de senator A2 vanaf een bepaald bj een kortere bak gekregen, o.i.d.Wie weet hier iets meer over?
10 april 2013 om 21:46 #18125149de bovenste is een senator A bak aan het staartstuk te zien, wellicht dan de onderste senator B.
zoals GSE het zegt zou je idd begrijpen dat de laatste (87-88) senator A / Monza’s ook die bak hadden maar dat denk ik zelf niet.
dus voor de bovenste bak kan je een senator A 4traps as pakken. of een 3traps as inkorten.
11 april 2013 om 05:18 #181251503 traps heeft wel een andere flens aan de bak (ivm hardy schijf)
11 april 2013 om 17:50 #18125151bij mij niet? en bij me pa ook niet.. of bedoel je wat anders?
11 april 2013 om 20:15 #18125152de 4 bak die ik hier heb liggen, heeft de zelfde uit gaande flens als de bovenste bak (zelfde bak) en heeft geen hardy schijf, enkel kruiskoppelingen
Maar de 3 traps die er hier nu in ligt, heeft de zelfde uitgaande flens als de onderste bak voor hardy schijf
11 april 2013 om 20:27 #18125153Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Kan je op de bak aflezen op het een 3 of 4 traps is?
11 april 2013 om 21:03 #18125154oke aparte verschillen in de assen dan, hier mijn 3 en 4traps assen naast elkaar. zijn de zelfde aansluitingen alleen de lengte verschilt van elkaar.
of het 3/4 traps is kan je aan de bakcode uitvogelen, of alleen aan de behuizing die verschillen ook natuurlijk.
12 april 2013 om 05:44 #18125155:hmmz straks toch nog maar eens een extra blik onder de auto werpen. Meen me te herinneren dat mijn 3 traps de zelfde constructie had als E rekord (met hardy schijf)
12 april 2013 om 18:45 #18125156Ik heb nog eens goed gekeken, en blijkt dat ik me grandioos verkeken heb op de as. Blijk dus de zelfde as te hebben als bovenste op de foto.
Achteraf ideaal voor als ik geen geschikte cardan kan vinden voor de 4 bak.
13 april 2013 om 13:09 #18125157Bij een Monza Senator hebben de
3-gang automaat
4-gang automaat
240 getrag
265 getragAllemaal dezelfde flens die word op veel GM bakken gebruikt zo ook de TH700 4L60E die bv een in corvette zitten.
Ik heb hier een 4L60E bak liggen uit australie van een Holden Commodore en die Opel flenzen passen der zo 1 op 1 in.
De latere Senator B Omega bakken hebben die hardy schijf bakken.
13 april 2013 om 15:49 #18125158Rekord E heeft ook de hardy schijf (net als de kad B serie).
Vandaar mijn verwarring.
13 april 2013 om 20:49 #18125159@Freestyler wrote:
Rekord E heeft ook de hardy schijf (net als de kad B serie).
Vandaar mijn verwarring.
Klopt maar die van een rekord is kleiner dan een omega/senator b hardy schijf.
Groeten bas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.