Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Verschillende diktes van de koppelingsplaat ? of ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2012 om 17:01 #17253973
Ik heb een 1.9n met een standaard 4 bak. Nu heb ik onlangs m’n koppelingsplaat laten vervangen (bij Verbeek te Apeldoorn)… sinds dat die vervangen is piepte en kreunde die van alle kanten, maar van de garage kreeg ik te horen dat het allemaal maar even moest inslijten en dus even moest aankijken ( :wtf ) prima, ik heb er een maandje mee rond getuft maar dat geluid is dus niet minder geworden maar juist erger! Dus ik ben vandaag teruggegaan en nu blijkt dat de koppelingsplaat die ik ze heb geleverd te dik te zijn.
De bouten van het vliegwiel hebben flink lopen schuren op de veren van de plaat
daar mist dus nu een paar MM. :wtf
Hij heeft het mij vanmiddag laten zien en de plaat past echt niet goed op het vliegwiel, het sluit niet naadloos aan.zit er dan daadwerkelijk verschil in qua dikte van een plaat ? of kan het zo zijn dat mijn vliegwiel is aangepast ? of ?
Bestaat er dus dunnere platen ?Helaas heb ik de oude plaat niet meer dus kan het niet zo 123 nameten (volgens hun hadden ze die bij mij in m’n kofferbak gedaan maar ik heb ‘m nooit niet kunnen vinden grrr.)
wat heb ik nodig om dit weer goed draaiende te krijgen ? want als ik de materialen kan leveren dan zetten hun het aankomende week weer in elkaar.
28 december 2012 om 17:29 #18088904Er bestaan heel veel verschillende platen. Dus ook dunnere. Beetje vervelend dat de oude kwijt is. Als je die hebt heb je meteen je antwoord.
Misschien een stomme vraag. Ik werk zelf in de vrachtwagens. Daar staat altijd de vliegwiel zijde op de plaat. Zit de plaat dus niet verkeerd om?28 december 2012 om 18:08 #18088905Kijk, ik moet dus een dunnere plaat hebben dan!
De monteur liet het zo zien dat hij met de binnenste verhoogde ring zo in het vliegwiel moet vallen.iemand nog een adresje voor een plaat ? (goedkoop, het heeft me al genoeg gekost ;) )
28 december 2012 om 18:32 #18088906Zoals Juhroen vermelde: er staat “flywheel side” of “schwungrad seite” op je plaat.
Die kant moet naar je vliegwiel gericht zijn. Controleer dat eventjes.28 december 2012 om 22:29 #18088907is het vliegwiel er mogelijk ook afgeweest om de achterste keering te vervangen?
en teruggeplaatst met nieuwe bouten?
mogelijk dus verkeerde bouten.heb diverse koppelingsets los gehad, maar ben een te dikke plaat nog nooit tegen gekomen
maar, het zou mogelijk kunnen, nooit problemen mee gehad.post eens een foto van je vliegwiel, als je die hebt.
28 december 2012 om 23:11 #18088908Lol……………diegene die de zaak inelkaar heeft gezet mag wel beter kijken…..
Meer zeg ik niet maar dit past dus niet…
Nu niet nooit niet
28 december 2012 om 23:12 #18088909Het deel van de naaf dat het meeste uitsteekt moet naar het vliegwiel. Als ik naar je foto’s kijk lijkt het me dat de plaat omgekeerd moet worden.
28 december 2012 om 23:20 #1808891028 december 2012 om 23:25 #18088911Hans,
ik heb hier ook één bekeken, volgens mij zijn beide foto’s van dezelfde kant. De vliegwielkant van de naaf is veel langer.
Ik mut altied nog ies langs komm’n veur dat veertien
28 december 2012 om 23:30 #18088912dan zat hij er toch goed in??
het dikkere stuk op de plaat ( de verhoging ) mot toch naar t vliegwiel toe..?
of … hik??? ;)28 december 2012 om 23:31 #18088913Nee want die zit aan de kortste kant.
28 december 2012 om 23:34 #18088914ahaas… Hans is er weer bij ;)
alhoewel..
28 december 2012 om 23:36 #18088915Missie volbracht…… plop, psshhh… ;)
28 december 2012 om 23:46 #18088916Plop ;)
:thumb
28 december 2012 om 23:54 #18088917Gek, ik heb twee 8 duimers bekeken en die hebben echt de verhoging aan de korte, dus transmissiekant. Er staat geen tekst meer op bij mij.
Eentje heeft zelfs de zelfde slijtagesporen, deze ligt er al te lang af om te herinneren hoe deze gemonteerd was. (komen van een 19S en een 17N af)
29 december 2012 om 00:02 #18088918het gedeelte wat je op de fotos ziet zat dus tegen het vliegwiel aan, dat dikke midden gedeelte valt dan mooi zo in het vliegwiel, met een paar mm speling. maar ehhh als ik het goed begrijp zat hij dus gewoon verkeerd om ?!?
dit is dus bij een erkend opel garage gedaan heh…
ik heb de plaat hier niet liggen maar ik ga morgen even checken waar nou “flywheel side” of “schwungrad seite” op staat ;) ik zie het iig niet op mijn foto’s staan…dus die plaat kan ik zeker ook wel afschrijven :shock:
29 december 2012 om 00:07 #18088920Op afstand is het niet definitief te zeggen, kijk in ieder geval eens naar opdruk en maak eens een foto van de andere kant.
29 december 2012 om 00:10 #18088919@Oly wrote:
Op afstand is het niet definitief te zeggen, kijk in ieder geval eens naar opdruk en maak eens een foto van de andere kant.
ga ik morgen ochtend gelijk even doen!
….en mocht het toch de juiste kant zijn dan hoort een garage dat toch ook niet zo maar te monteren onder het motto “schuurt wel weg…” :jerry :swear
29 december 2012 om 09:48 #18088921
dit is de andere kant van mn plaat, staat niks ovrr vliegwielkant op ofzo
dikke kant zat dus in het vliegwiel29 december 2012 om 10:34 #18088922Die van jouw lijkt weer op die van Hans, ik heb de verhoging aan de andere kant zitten. Is de jouwe ook 8 inch? Verder weet ik het ook niet meer.
29 december 2012 om 10:55 #18088923die van mij een s inderdaad 8inch/20cm
29 december 2012 om 11:28 #18088924Valt die dikke kant netjes in de drukgroep? Want ik moet bij de corsa’s de dikke kant richting de drukgroep houden en de ‘gladde’ kant naar de vliegwielen.
29 december 2012 om 16:24 #18088925nou er zit dus wel verschil in… en andersom past sowieso niet
vandaag bij romijn even een andere opgepikt en daarvan is het middengedeelte een paar mm lager. waarschijnlijk net de mm’s die het ‘m doen.
jammer dat ze bij het monteren er niet naar hebben gekeken en gewoon een niet passende zo vast mogelijk hebben gedraaid……. :swear
29 december 2012 om 16:57 #18088926Kun je nog eens een foto maken van de niet verhoging kant?
29 december 2012 om 20:13 #18088927staat er nu werkelijk geen merk of nummer in of op de “foute” plaat???
vind het heeel bijzonder
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.