Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › verschillen z20lel – let en leh
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2011 om 20:54 #17242934
ey
kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen een z20lel let en leh?
dan heb ik t niet over t pk verschil
maar vooral de motorische verschillen, of er andere turbo’s aan hangen of wat er evt intern anders is
Marc
2 november 2011 om 21:14 #17937849LEL en LER zijn kwa turbosize gelijk. Alleen de software is anders. LET en LEH, geen idee van.
3 november 2011 om 03:19 #17937851LET is mechanisch aan LEL en LER gelijk maar grotere turbo
LEH heeft zuigerbodemkoeling, grotere injectors, grotere 80mm luchtmassameter en weer betere turbo dan de rest.
Aandrijfassen zijnanders tov zn kleinere broertjes.
Heeft een dual mass vliegwiel omdat hij geen balansassen heeft, de rest heeft wel balansassen.
Sterkste koppeling van allemaal.3 november 2011 om 07:27 #17937852Wat is er aan de LEH turbo beter dan behalve dat die groter is? Ook glijlager toch?
3 november 2011 om 08:17 #17937853Lagers en keerringen zijn beter.
3 november 2011 om 11:14 #17937854Ok duidelijk.
3 november 2011 om 16:57 #17937855hmm ok dan
dus als ik een LEL pak, daar een LEH turbo aanknoop,met grotere injectoren, en n directe luchtinlaat met grotere IC moet dit dus ook gewoon rond de 300pk opleveren?
3 november 2011 om 17:04 #17937850LEH heb ook betere zuigers de meeste dan…
met de andere blokken zou ik het niet doen… max 260/270pk.
zuigers zijn niet zo top.3 november 2011 om 17:27 #17937856de vraag is ook niet voor mezelf,maar voor een klant bij mij op werk
want we hebben een astra H gtc staan met een z20lel alleen wil die man rond de 250pk hebben ipv 170
ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )
3 november 2011 om 18:06 #17937857Er is boven zo juist vermeld dat je moet opletten met bepaalde motoren en vermogenswinst en de mechanische verschillen.
Als er 40 veilige pk’s meer uitkomen dan mag hij denk ik wel blij zijn. Tenzij je er een vaste terugkerende klant bij wenst te hebben??
Klinkt negatief, maar zonder motorische aanpassingen kun je verder tunen, dus richting de 250 wenselijke pk’s beter laten.
Als er wat meer geld was uitgegeven aan een OPC ipv GTC. Dan had hij deze vermogens als standaard gehad.
3 november 2011 om 18:18 #17937858klopt
maar er staat ook dat die intern gelijk is aan een LET, en die drukken makkelijk 250pk
als er n andere turbo gemonteerd moet worden met evt software correctie is dat verder geen probleem
3 november 2011 om 18:39 #17937859ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )
lolwhut?
3 november 2011 om 19:22 #17937860@Baas J. wrote:
ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )
lolwhut?
Dat is wel knap, een coupe origineel met LEH geleverd…
3 november 2011 om 21:21 #17937861met een chipkuur kan de LEL 237pk krijgen, daar ben ik opgehouden want anders worden de operaties te duur en kon je idd beter een OPC kopen.
De koppeling van de LEL kan ook maar 350nm (soms 360nm) max aan! dus die moet dan ook vervangen.
het heeft geen nut om alles uit het blok te halen en met 280pk en met maar 350nm te rijden om de koppelingsplaten…3 november 2011 om 21:50 #17937862235PK of 250 met een paar NM merk je in dagelijks verkeer niet eens echt.
Zou gewoon net als Turbosix doen, zit je al heeeeeeel dicht aan OPC waardes.
4 november 2011 om 10:39 #17937863De OPC 3 heeft standaard trouwens maar 320nm.
Kun je de klant niet beter naar een specialist sturen?
(EDS, Klasen, Vmaxx, VDB of M-tech)Ps:
ga je toch boven de 250pk moet je ook het onderstel aanpassen!
bredere banden, grote remmen en misschien grotere wielen (ook de wintervelgen)Dan wordt je LEL qua kosten al een OPC maar kun je hem nooit verkopen voor de prijs van een OPC.
zonde….4 november 2011 om 12:30 #17937864Zelfde als het verhaal met mn BMW E36 328I. Waardestijging van een M3 presteren die eruit maar het is en blijft een 328i dus minder waard. Maar dan heb je wel een sleeper.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.