Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Verschillen Kadett D1 & D2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2012 om 21:23 #17247506
Ben aan het zoeken naar een leuke 2de auto… en aangezien ik al jaren zeg weer een Kadett D te willen bezitten…
Er staat me iets bij dat er o.a. een verschil in ophanging of schokdemping zit tussen de D1 en de D2.
Maar wat het ookal weer was :???:Graag zou ik willen weten wat de precieze verschillen zijn… en hoe deze het gemakkelijkste te herkennen zijn.
En is er iets uit het serie-nummer van de Kadett D te achterhalen ???
(Vond tijdens het verhuizen de oude papieren van mijn vroegere D… met wat foto’s…)Alvast bedankt voor alle reacties :wors
6 maart 2012 om 21:41 #18005339Er bestaat geen D1 of D2, het “grootste” verschil zit tussen de 1.2-reeks en 1.6-reeks. De 1.2/1.3-reeks hebben zogenaamde kleine assen en naven.
De 1.6/1.8-reeks hebben grote assen en naven. Volgens mij kunnen beide reeksen zowel conische als cilindrische voorveren hebben.7 maart 2012 om 16:56 #18005334mischien is een “korte klep” (kofferklep) of een D kadett met een “lange Klep” een verschil,
maar ook zo ver ik weet is er maar 1 type D…7 maart 2012 om 20:57 #18005336@D-gek wrote:
Volgens mij kunnen beide reeksen zowel conische als cilindrische voorveren hebben.
Dan moet dat het zijn geweest wat me vaagjes nog bij heeft gestaan.
Maar in beide gevallen is verandering naar bv gele koni’s mogelijk… zonder problemen ???
En niet te vergeten… het serie-nummer… is daar net als bij de E wat uit te ontcijferen ???
7 maart 2012 om 22:16 #18005335De dempers zijn hetzelfde, en zijn te wisselen tegen Koni’s (ben op het moment een setje aan opbouwen met korte dempers en -80).
Wat betreft het serie/chassisnummer, daar heb ik me nooit in verdiept maar volgens mij valt daar weinig uit te halen.
Ik denk dat de meeste info op het indentificatieplaatje staat (links op de slotplaat onder de motorkap).8 maart 2012 om 15:19 #18005333wat wil je eraan ontcijferen?
dempers zijn hetzelfde, alleen bij de vering wel even opletten of ze wel of niet conisch zijn.
er zit inderdaad weinig verschil in, behalve de 1.6 en 1.8 uitvoeringen, ook de diesels zijn uitgevoerd met dikke assen.
verder zitten er her en der nog wel wat kleine verschillen maar niet echt schokkend. bijvoorbeeld de vorm van het binnenscherm aan de bestuurderskant. bij inbouw van een 1.8 met 5 bak moet je bij sommige kadettjes een stuk eruit slijpen.8 maart 2012 om 19:15 #18005337@Christian-tsx wrote:
wat wil je eraan ontcijferen?
Dacht haal even de papieren erbij… maar blijk alleen nog wat foto’s te hebben en ‘n oud verzekeringpapiertje…
Geen serie-nummer dus :sleeping9 maart 2012 om 08:54 #18005338Er zit wel verschil in de types 12s die erin hangen, voor het oude type is het een drama om een uitlaat te vinden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.