Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verschillen Astra J turbo… euh ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 13:29 #17242506
Wat zijn de precieze verschillen tussen de 1.4 turbo blokken… de ene heeft 120pk en de andere weer 140pk.
Waar ligt dit precies aan, en hoe kun je dit het makkelijkst herkennen.En zijn er ook verschillen wbt de 1.6 turbo’s onderling ???
3 april 2012 om 13:43 #17930715Volgens mij is dat gewoon niets meer dan een wat anders geschreven motormanagement in combinatie met een andere turbo (of andere turbodruk).
12 april 2012 om 20:37 #17930716iemand die het zeker weet?
14 april 2012 om 17:00 #17930717Weet je zeker dat de 120 pk een turbo heeft?
Frans
14 april 2012 om 18:03 #17930718A14NEL 120pk A14NET 140pk
verschile is:
A = Euro 5, 14 = 1.4, N = 9.0 – 9.5 : 1, E = Multi Point Injection, L = Low Output / Supercharger 120PK
A = Euro 5, 14 = 1.4, N = 9.0 – 9.5 : 1, E = Multi Point Injection, T = Turbo 140PKHeeft dus degelijk met een andere turbo te maken, dus ook andere ecu software.
15 april 2012 om 20:42 #17930719zeer nuttige info!
is er een groot verschil tussen suprcharger & turbo, wat is het beste rijgevoel & uit wat kan je de meeste pk’s/koppel halen?
ik twijfel tussen deze 2 versies…15 april 2012 om 20:42 #17930720Astra-J 120pk als 140pk is gewoon een Turbo motor…
Willem
15 april 2012 om 20:47 #17930721AnoniemLid sinds:
1 January 1970Opel heeft niet eens supercharged motoren. Mijn ouders hebben een 140pk Astra ST. Geen snelheidsmonster maar wel voldoende. Rijd gewoon net iets lekkerder vergeleken met de 120pk.
15 april 2012 om 22:40 #17930722Scheelt niks alleen softwarematig gereduceerd. Low output is laag vermogen?
@Darky, Ik zelf (mijn mening) zou gaan voor 120 pk en chippen kom je uit op 165. Al zou ik voor chippen gaan natuurlijk. Als het ware komt de 140pk ook uit op 165 pk16 april 2012 om 08:31 #17930723Zijn fysiek zelfde motorblokken enkel motormanagement is anders.
16 april 2012 om 14:16 #17930724@Haasje17 wrote:
Zijn fysiek zelfde motorblokken enkel motormanagement is anders.
zie je vaker.
de z19dtl en z19dt zijn ook dezelfde blokken
de z19dtj en z19dth zijn ook dezelfde blokken
de z28nel, z28net, z28neh zijn ook hetzelfde.
en waarschijnlijk nog wel meer voorbeelden te bedenken
met allemaal verschillende vermogens via ECU software.16 april 2012 om 17:41 #17930725ze hebben zelfs allebei t zelfde koppel.. 200nm
16 april 2012 om 20:37 #17930726Alleen motormanagement is anders, verder niks. Remmerij, onderstellen en versnellingsbakken zijn ook allemaal gelijk.
17 april 2012 om 09:04 #17930727Kan de Opel dan ook van de 120pk versie het management aanpassen zodat je op 140 pk uitkomt ?
Dat zou erg leuk zijn !
:hmmz17 april 2012 om 09:07 #17930728@mwes wrote:
Kan de Opel dan ook van de 120pk versie het management aanpassen zodat je op 140 pk uitkomt ?
Dat zou erg leuk zijn !
:hmmzAls ze verder identiek zijn (behalve de software dus) is dit mogelijk. Je moet alleen een adres vinden die de boel kan chippen ;)
17 april 2012 om 15:36 #17930729Ik heb het geprobeerd met de auto van mijn ouders (1.4T 120 PK) maar zonder succes. Doordat in de ECU een ander motortype zit opgeslagen kon ik er geen software van de 140 pk op krijgen omdat de motortype-aanduiding niet overeen komt, dit geeft problemen met inladen. Dus chiptuning is de engiste optie…
17 april 2012 om 17:14 #17930730chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk
17 april 2012 om 17:25 #17930731@martklanderman wrote:
Opel heeft niet eens supercharged motoren. Mijn ouders hebben een 140pk Astra ST. Geen snelheidsmonster maar wel voldoende. Rijd gewoon net iets lekkerder vergeleken met de 120pk.
Dat zit dan tussen de oren, want verschil kun je zo niet merken. Misschien als je er wat aanhangt (caravan/aanhanger) dat je dan eventueel
met meetapparatuur wat verschil ziet.27 april 2012 om 10:57 #17930732Wel intressant om te weten… minder is enkel dat er wederom 1 plaats niet benut kan worden in de J als ik rijd.
Krijg een beetje :puke -neigingen van Opel de laatste jaren… Binnenin is steeds minder zit-ruimte :thumbdownBinnenkort maar eens de Insignia proberen… al heb ik sterk het vermoeden te moeten uitwijken naar een ander merk :???:
Opel, wir leben autos… ja dus niet he :fy1
29 april 2012 om 21:37 #17930733@iquick wrote:
chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk
ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).
Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.
30 april 2012 om 06:41 #17930734@Gamespel wrote:
@iquick wrote:
chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk
ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).
Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.
Tja van een meriva weet ik het niet maar een vectra, astra weet ik het wel en zonder enige problemen. Was het wel de chip waardoor je weggesleept moest worden? Lijkt me stug dat het daardoor komt en dat je eerste meriva B goed ging en de tweede meriva B slecht ging. Waren het beiden dezelfde motoren? En zo ja dan kan je alles bij EDS verhalen er zit garantie op voor zoveel Km en jaren.
30 april 2012 om 17:11 #17930735@iquick wrote:
@Gamespel wrote:
@iquick wrote:
chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk
ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).
Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.
Tja van een meriva weet ik het niet maar een vectra, astra weet ik het wel en zonder enige problemen. Was het wel de chip waardoor je weggesleept moest worden? Lijkt me stug dat het daardoor komt en dat je eerste meriva B goed ging en de tweede meriva B slecht ging. Waren het beiden dezelfde motoren? En zo ja dan kan je alles bij EDS verhalen er zit garantie op voor zoveel Km en jaren.
De Meriva wilde totaal niet meer starten en gaf allerlei vreemde meldingen in het display. Accu eraf gehad, maar dat hielp niets. Van beide auto’s waren de motoren hetzelfde, alleen het type nummer daarvan niet, maar dit stond ook zo geregistreerd bij EDS. Helaas is er hiervoor geen garantie.. heb wel mijn licentiekosten terug gekregen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.