Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Verschillen afkortingen
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 januari 2011om 12:44 door
vincent23.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2011 om 23:15 #17804018
Ja da vind ik ook raar, ik kan nie blijven zakken met die prijs:(
Jan
25 januari 2011 om 17:02 #17804019nou ja Jan, als je richting de 6000,- euro gaat hahaha :P:P
gr vinc
26 januari 2011 om 14:36 #17804020heb een leuke vectra op het oog, maar dat is een 74kw/101 pk DTi uit 2004.
auto ziet er erg netjes uit incl dealer onderhouden, boekjes en nap.
nu ben ik bang dat een 74kw diesel te langzaam is of te slap om een degelijke caravan te gaan trekken.
is chippen een mogelijkheid of is dit niet haalbaar bij deze type motoren ?
kan iemand mij adviseren ???
gr vinc
26 januari 2011 om 17:04 #17804021oh deze motortjes zijn best goed te chippen hoor
alleen verwacht er niet de resultaten van een cdti bij.
ik meen dat EDS wel 125 pk eruit krijgt en voor het koppel (wat het belangrijkst is voor een diesel) moet je even op de website kijken
26 januari 2011 om 19:56 #17804022Koppel gaat van 230 naar 280 als ik het goed heb :D
26 januari 2011 om 22:08 #17804023ok dus chippen is wel een goed idee, kan dat gewoon ook al staat er bijv bijna 200.000 km op ?
en de standaard versie dus de 74kw, wil dat wel redelijk van z’n plaats afkomen ?
en nee ik verwacht geen superman prestaties haha
gr vinc
27 januari 2011 om 07:47 #17804024Ik heb de mijne laten doen met 240Dkm op de teller !
27 januari 2011 om 07:54 #17804025[rquote=1852817&tid=141196&author=vincent23]ok dus chippen is wel een goed idee, kan dat gewoon ook al staat er bijv bijna 200.000 km op ?
en de standaard versie dus de 74kw, wil dat wel redelijk van z’n plaats afkomen ?
en nee ik verwacht geen superman prestaties haha
gr vinc[/rquote]
Bij een diesel (ok, bij elke auto) zijn het niet de PKtjes die de aanhanger sleuren maar merk je meer van het koppel bij het wegkomen.
Zodra je 1 keer rolt is het allemaal niet zo belangrijk meer.En daar zit dan ook de kracht van een diesel. 230nm is veel en krijg je elke aanhanger met maximale belading (die je volgens je kenteken mag trekken) makkelijk weg.
PK=koppel*RPM ;) Fijn om een hoge top te halen en eventueel op de snelweg even lekker snel in te halen, maar niet noodzaak voor een aanhanger.
27 januari 2011 om 12:44 #17804026Ok dus dat koppel zit wel goed :D
maar goed 74 kw of wel 101 pk in een relatief grote auto, gaat dat wel een beetje van z’n plek komen, niet dat het dalijk een diesel is die ja gewoon sloom is, dat moet ik niet hebben.
gr vinc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.