Zoals de titel al verklapt.. Wat is het verschil? Dit om natuurlijk de mogelijkheden in te schatten tot een “simpele” vermogenstoename in onze Astra G en omdat ik het gewoon leuk vind om te weten..
De verschillen die ik tot nu toe vermoed: en ondertussen aangevuld heb
Z heeft electronisch gaspedaal, C een kabel.
Z heeft een MAP sensor, C een luchtmassameter. niet dus
Softwarematig waarschijnlijk.
Inlaatspruitstuk
Uitlaatspruitstuk
Nokkenas
C heeft alleen een krukassensor
Z heeft uitlaatgascontrole (extra lambda na de kat)
Z heeft een klopsensor
Aansturing
Inlaat traject
Uitlaat traject
Nokkentijd diagram
Ontsteking (Wel bijde DIS)
Trigger motortoerentel (C heeft enkel Krukas, Z Krukas en Nokkenas)
Uitlaatgas Control (C alleen voor de Kat, Z voor en na de Kat)
Klopsensor (C heeft deze niet, Z wel)
Uitstoot (C voldoen aan 0,5%co stat. 0,3% op toeren / Z zit op 0,3 Stationair, en 0,1 op toeren).
Als je uitlaat, inlaat en nokkenasoverzet kom je ongeveer op het vermogen van de C let wel inlaat moet je wel een pasplaat maken voor je gasklephuis. Verder nog wat kleine aanpassingen bedrading en slangetjes.
Oke, dus met alleen “hardware” aanpassen kom je al een heel eind? Uitlaatspruitstuk, voorpijp en kat van een Astra F C16SE ofzo pakken, deze pas maken, extra lambdagat achter de kat maken. Dat lijkt mij dan de meest ingrijpende klus? Leuk om altijd zoiets uit te vogelen.
Auteur
Berichten
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.