Verschil Z16SE en C16SE

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Verschil Z16SE en C16SE

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262722
    corsaagsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Zoals de titel al verklapt.. Wat is het verschil? Dit om natuurlijk de mogelijkheden in te schatten tot een “simpele” vermogenstoename in onze Astra G en omdat ik het gewoon leuk vind om te weten..

      De verschillen die ik tot nu toe vermoed: en ondertussen aangevuld heb

      Z heeft electronisch gaspedaal, C een kabel.
      Z heeft een MAP sensor, C een luchtmassameter. niet dus
      Softwarematig waarschijnlijk.
      Inlaatspruitstuk
      Uitlaatspruitstuk
      Nokkenas
      C heeft alleen een krukassensor
      Z heeft uitlaatgascontrole (extra lambda na de kat)
      Z heeft een klopsensor

      Laat maar horen mensen! king:

      #18201032
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kleine Rectigicatie:

        Z heeft een MAP sensor, C ook

        Wat is anders:

        Aansturing
        Inlaat traject
        Uitlaat traject
        Nokkentijd diagram
        Ontsteking (Wel bijde DIS)
        Trigger motortoerentel (C heeft enkel Krukas, Z Krukas en Nokkenas)
        Uitlaatgas Control (C alleen voor de Kat, Z voor en na de Kat)
        Klopsensor (C heeft deze niet, Z wel)
        Uitstoot (C voldoen aan 0,5%co stat. 0,3% op toeren / Z zit op 0,3 Stationair, en 0,1 op toeren).

        Willem

        #18201033
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Als je uitlaat, inlaat en nokkenasoverzet kom je ongeveer op het vermogen van de C let wel inlaat moet je wel een pasplaat maken voor je gasklephuis. Verder nog wat kleine aanpassingen bedrading en slangetjes.

          #18201034
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            voorpij van de C moet wel aangepast worden voor kat en 2e lamda.

            #18201035
            corsaagsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Oke, dus met alleen “hardware” aanpassen kom je al een heel eind? Uitlaatspruitstuk, voorpijp en kat van een Astra F C16SE ofzo pakken, deze pas maken, extra lambdagat achter de kat maken. Dat lijkt mij dan de meest ingrijpende klus? Leuk om altijd zoiets uit te vogelen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.