Verschil xenon d2s en H7

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Verschil xenon d2s en H7

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo,

Ik wil in mijn Vectra C1 xenon inbouwen, maar wat is nu het verschil tussen H7 en D2S? Past het allebei, en wat kan ik dan het beste nemen?

groet,

Sander

jraaf
      Deelnemer

H7 is Halogeen en geen Xenon. DS2 is Origineel Xenon van o.a. Opel.
        Met je C1 kun je het best gaan voor een Xenon aftermarket set. Er zijn meerdere merken van 50 euro tot 300 euro per set :afro
        Bij de C1 alleen niet vergeten om de lamphouders er bij te kopen. Zijn ronde metalen ringetjes die je per set voor 7,50 of zo kunt scoren op Internet.
        Meeste setjes zijn tegenwoordig ook canbus vriendelijk maar je kunt ook met de opcom instellen dat je xenon hebt en zo heb je dan ook geen ge-emmer op de BC dat je licht ‘t niet doet.

Ik rijd zelf alweer 4 jaar rond met een Mtech set in mijn C1 die ook mee verhuist is naar mijn C2 koplampen en ben dik tevreden.
        Groet jraaf

Anoniem

Maar ik kan ook een H7 xenon set kopen, dat is dus geen halogeen.. ik kan op de site dus kiezen voor H7 en D2S, kan ik dan het beste H7 nemen voor in de standaard “niet-xenon” koplampen?

http://www.navaudio.nl/products/Xenon-sets-H1,-H3,-H4,-H7-D2S,-D2R,-9005,-9006-en-Bi-Xenon.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Het instellen met Opcom ga ik inderdaad doen. Ik las op dit forum ook dat de ringetjes niet nodig zijn, omdat met een kniptangetje de huidige ringetjes makkelijk aan te passen zijn. Zonde van de 15 euro dus..

Gr. Sander

jraaf
          Deelnemer

H7/H4/H11 De H aanduiding is een type lamp met bijbehorende fitting. Jij heb in je Vec standaard H7 zitten. Voor een aftermarket set heb je dan ook een H7 Xenon set nodig. Zo weet je zeker dat de lamp n de originele fitting past. Voor de C1 heb je echter nog het borgringetje voor de xenon lamp nodig anders steekt ie er los in en zal er uit trillen. DS2 zijn de originelen lampen die geleverd worden bij af fabriek Xenon van bijvoorbeeld Opel. Die worden ook aangeboden, maar gaan niet zonder aanpassing aan je fitting passen.

Groet jraaf

Anoniem

Dank, dan wordt het dus H7. Dan nog even over dat ringetje, weet jij toevallig of die aanpassing wel mogelijk is?

jraaf
              Deelnemer

Hoi Sander,

Deze heb ik ‘t over.
                http://www.navaudio.nl/products/Xenon-clip-Opel-Vectra-C-Saab-9%252d3-VW-Passat-BMW-E%252d60-Mercedes.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Werkt perfect. Zat ook in mijn C1 koplampen
                Groet jraaf

SigNumberOne
                Deelnemer

@pixels66 wrote:

Ik las op dit forum ook dat de ringetjes niet nodig zijn, omdat met een kniptangetje de huidige ringetjes makkelijk aan te passen zijn. Zonde van de 15 euro dus..

Gr. Sander

klopt hebben ze bij mij ook gedaan.
                  alleen als je weer terug wilt naar origineel, heb je een probleempje.

speaker
                  Deelnemer

Je kan hem idd ff doorknippen , das het makkelijkste ( en goedkoopste )
                    Terug naar origineel geeft helemaal geen problemen omdat hij gewoon nogsteeds de fitting klemt. Het doorknippen (aan 1 kant) is alleen maar nodig om je kabeltje aan je xenonlamp door te voeren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.