verschil tussen stationair toerental en versneld stationair.

Forumindex Forums Techniek Overige motor types verschil tussen stationair toerental en versneld stationair.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272699
    kaneelschep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Hoi.

      Het gaat in dit geval niet om een opel maar om mijn zus haar 1985 vw passat.
      Daar zit een pierburg 2e op. Ik heb er een andere 2e handse opgezet en daarvan probeer ik het stationair af te stellen.
      Ik heb een vraagbaak, die trouwens vreselijk onspecifiek is, om te zien waar ik aan moet draaien maar nu vraag ik me af wat het verschil is tussen het stationair toerental en het versneld stationair toerental.
      Probleem is dat hij veel te hoog stationair loopt.
      Als ik het versnelde stationair afstel dan krijg ik hem wel omlaag.
      Maar de schroef voor gewoon stationair kan ik aan draaien tot ik een ons weeg ar er gebeurt niks.
      Dus vroeg ik me af wat nou het verschil was.
      Bedankt!

      #18290136
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Ook mis ik een vacuum schema.
        De oude carburateur miste al wat leidingen en er waren er een paar kapot.
        Nu ben ik een beetje aan het spelen met dichthouden van vacuumleidingen en ik heb 1 tuutje gevonden waar geen slang op zit. Als ik die dichthoud slaat de choke af. Zeg maar de stang die het versneld toerental omhoog uit drukt.
        Misschien vandaar dat hij daarom zo hoog liep.
        Ik vond trouwens ook pierburg 2e op opels tijdens het googlen :D
        Geen leuke carburateur schijnt :P

        #18290137
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Mooi als je het even van je afschrijft en even de tijd neemt om gewoon goed te zoeken :D Dan kom je nog wel eens uit jezelf tot een oplossing. :P :angel

          Er zat 1 slang totaal random verkeerd, 1 was afgedopt die wel aangesloten moest worden. 1 slang was kapot en 1 miste totaal.
          En nu loopt ie weer netjes.

          Versneld toerental lijkt me dus gewoon de choke.

          En als iemand nog geïnteresseerd is, is hier een mooie pagina over de 2e. En nog vele andere carburateurs.
          Met alle onderdelen, vacuum, doorsnedes, etc.
          http://www.ruddies-berlin.de/Vergaser2E2.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18290138
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Versneld stationair is inderdaad de Choke.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.