verschil tussen E16SE en C16SE

Forumindex Forums Modellen Corsa verschil tussen E16SE en C16SE

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209205
    Van het Ende Customs
      Lid sinds:
      1 April 2008

      zoals titel luidt: wat is het verscil?
      beide multipoint, toch?
      c egr e niet?
      kwaliteit kop/klepzittingen ed?
      e16se goede koop of toch verder zoeken voor de C?

      alvast bedank

      #17471393
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        emisie eisen..

        Maar gebruik ff de zoekfunctie..
        moet vaker ter sprake zijn gekomen en ga niet weer de complete uitleg uit typen..

        Klinkt bot, is het niet…

        #17471394
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Dit is een C16SE

          #17471395
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Dit is een E16SE

            #17471396
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Technisch verschillen:

              E16SE (euronorm / S6):

              Systeem:

              – Bosch LE 3 jetronic (A1 A2) of LE 3.1 jetronic (A3)
              – type: Elektrische multipoint branstofinspuiting, Brandstof computer in Luchtweger
              – Lucht meting: Flow (Luchtweger)
              – ontsteking : Rotor verdeler eigen stuurmodule (spark Controller)
              – stationair regeling: Geen stationair regeling, stellen met stelschroef
              – Lambda: Geen lambda meting
              – katalysator: geen katalysator
              – Trigger toerental: in ontsteking

              C16SE: Katalysator (U9 / E2)

              – Systeem: GM Multec-S
              – Type: Elektrische Multipoint brandstofinspuiting, Brandstof computer in centrale Motorregelmodule
              – Lucht meting: Map (inlaat onderdruk)
              – ontsteking : DIS regeling in centrale motorregelmodule
              – Lambda: Lambda meting
              – katalysator: Geregeld (U9 / E2)
              – Trigger toerental: Krukassensor

              Willem

              #17471397
              Van het Ende Customs
                Lid sinds:
                1 April 2008

                heb de zoekfuntie gebruikt, maar kon niet goed vinden wat de verschillen precies zijn:(
                En al helemaal niet zo als Willem ze uitlegt, bedankt hiervoor:wors
                foto’s maken ook altijd een boel duidelijk:kewlpics

                Is de E net zo goed als een C, of een C net zo goed als een E? tis maar hoe je het bekijktking:
                We kunnen namelijk een donor kopen met een E, maar we willen geen shit:sleeping
                Zijn uitlaat, kop, vliegwiel en inlaat verder wel hetzelfde (ivm tuning), ja toch? (dit had ik al wel gevonden via de zoekfunctie:jerry)

                Dus met andere woorden is de E16SE een aanrader?:thumbup

                #17471398
                freek corsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 December 2004

                  origineel gepost door Van het Ende Customs
                  Zijn uitlaat, kop, vliegwiel en inlaat verder wel hetzelfde (ivm tuning), ja toch?

                  De uitlaat is niet hetzelfde ( lambda )
                  De inlaat is niet hetzelfde ( zie foto )
                  De kop is niet hetzelfde ( EGR )

                  Het vliegwiel weet ik niet, maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen.

                  #17471399
                  Van het Ende Customs
                    Lid sinds:
                    1 April 2008

                    maar de nokkenassen zijn wel uitwisselbaar, dat bedoel ik eigenlijk?
                    en een gat voor de lambdasonde is gemakkelijk afgestopt.

                    #17471400
                    Jambon
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 October 2007

                      Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…

                      Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)

                      #17471401
                      Van het Ende Customs
                        Lid sinds:
                        1 April 2008

                        dus?

                        #17471402
                        Marthy
                          Lid sinds:
                          9 November 2008

                          origineel gepost door Jambon
                          Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…

                          Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)

                          ff off topic: is die te koop?

                          on topic: Voor tuning is misschien de c16se beter ivm met dis ontsteking. ik heb ook een c16se gekocht en die ga ik vanavond inbouwen. Maar ik ga ook op een programeerbaar systeem rijden over een paar weken en dan is het gunstiger om een dis ontsteking te hebben in verband met vervroegen afstellen en dergelijke.
                          Gr. Marthy

                          #17471403
                          Van het Ende Customs
                            Lid sinds:
                            1 April 2008

                            aha, oke

                            #17471404
                            Van het Ende Customs
                              Lid sinds:
                              1 April 2008

                              hmmm, ff oude koeien uit de sloot.

                              Ik was altijd opzoek naar een C16SEI, maar zeer moeilijk te vinden.
                              Dus zoals eerder gezegd een donor gekocht met een E16SE.

                              Inmiddels heb ik dit blok zo goed als klaar, dwz:
                              gasklephuis, spruitstukken, kop, vliegwiel, etc bewerkt.

                              Wat denk je. Jahoor, op de sloop binnen gekomen: een A3 met C16SEI.
                              Cker hier alsnog interesse, maar alleen de luchtweger ontbreekt :cry
                              Is deze hetzelfde als van de E16SE?

                              Kan ik kop, spruitstukken, gasklephuis, vliegwiel overzetten en behoud ik dan nog mijn voordeel?
                              Of kan ik ook het management (dus ECU en kabelboom, zonder luchtweger) overzetten van C16SEI op E16SE.
                              Heb ik dan alle C16SEI sensoren nodig of zijn deze gelijk aan die van de E16SE?

                              alvast bedankt!

                              #17471405
                              Van het Ende Customs
                                Lid sinds:
                                1 April 2008

                                oja, heeft de C16SEI altijd 22tandige steekassen?

                                #17471406
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  nee

                                  is verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s

                                  en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….

                                  #17471407
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Heb je nog bij Bastiaan gekeken naar die Corsa Gsi?

                                    edit…..12:45 en nog niet wakker, het was dus wel wat die corsa?

                                    #17471408
                                    Aapje
                                      Lid sinds:
                                      1 January 2009

                                      origineel gepost door sjoerdie
                                      nee

                                      is verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s

                                      en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….

                                      De Irmscher versie gebruikt een LMM weer wel, standaard C16Se niet in elk geval.

                                      Je zou even moeten kijken in EPC e.d. of de LMM niet uitwisselbaar is met een C20NE LMM, volgens mij maakt het namelijk niet veel uit of je nou een LMM met een Irmscher sticker hebt of niet :)

                                      #17471409
                                      Van het Ende Customs
                                        Lid sinds:
                                        1 April 2008

                                        Oke, maar een C16SEI is toch een omgebouwde E16SE en niet een omgebouwde C16SE?


                                        @Danny
                                        : Auto was niet veel meer. voor incompleet blok vraagt hij nog €150,-.
                                        blok zal wel naar ouds ijzer gaan denk ik.
                                        :thumbdown

                                        #17471410
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Originally posted by Aapje

                                          origineel gepost door sjoerdie
                                          nee

                                          is verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s

                                          en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….

                                          De Irmscher versie gebruikt een LMM weer wel, standaard C16Se niet in elk geval.

                                          Je zou even moeten kijken in EPC e.d. of de LMM niet uitwisselbaar is met een C20NE LMM, volgens mij maakt het namelijk niet veel uit of je nou een LMM met een Irmscher sticker hebt of niet :)

                                          lmm van een c20ne is anders..
                                          Werkt niet zo 1 2 3 en de aansluitingen van de 1.6 zijn kleiner…

                                          #17471411
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Klopt de E16SE is ivm emmissie eisen omgebouwd naar een C16SEI

                                            de C16SE is een later ontworpen motor.

                                            De E16SE en C16SEI hebben dan ook een Bosch inspuit systeem

                                            en de C16SE een GM-Delco inspuit systeem (Multec-M)

                                            Willem

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.