Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › verschil tussen E16SE en C16SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2009 om 21:38 #17209205
zoals titel luidt: wat is het verscil?
beide multipoint, toch?
c egr e niet?
kwaliteit kop/klepzittingen ed?
e16se goede koop of toch verder zoeken voor de C?alvast bedank
18 maart 2009 om 21:43 #17471393emisie eisen..
Maar gebruik ff de zoekfunctie..
moet vaker ter sprake zijn gekomen en ga niet weer de complete uitleg uit typen..Klinkt bot, is het niet…
18 maart 2009 om 21:43 #17471394Dit is een C16SE
18 maart 2009 om 21:44 #17471395Dit is een E16SE
18 maart 2009 om 22:27 #17471396Technisch verschillen:
E16SE (euronorm / S6):
Systeem:
– Bosch LE 3 jetronic (A1 A2) of LE 3.1 jetronic (A3)
– type: Elektrische multipoint branstofinspuiting, Brandstof computer in Luchtweger
– Lucht meting: Flow (Luchtweger)
– ontsteking : Rotor verdeler eigen stuurmodule (spark Controller)
– stationair regeling: Geen stationair regeling, stellen met stelschroef
– Lambda: Geen lambda meting
– katalysator: geen katalysator
– Trigger toerental: in ontstekingC16SE: Katalysator (U9 / E2)
– Systeem: GM Multec-S
– Type: Elektrische Multipoint brandstofinspuiting, Brandstof computer in centrale Motorregelmodule
– Lucht meting: Map (inlaat onderdruk)
– ontsteking : DIS regeling in centrale motorregelmodule
– Lambda: Lambda meting
– katalysator: Geregeld (U9 / E2)
– Trigger toerental: KrukassensorWillem
19 maart 2009 om 06:13 #17471397heb de zoekfuntie gebruikt, maar kon niet goed vinden wat de verschillen precies zijn:(
En al helemaal niet zo als Willem ze uitlegt, bedankt hiervoor:wors
foto’s maken ook altijd een boel duidelijk:kewlpicsIs de E net zo goed als een C, of een C net zo goed als een E? tis maar hoe je het bekijktking:
We kunnen namelijk een donor kopen met een E, maar we willen geen shit:sleeping
Zijn uitlaat, kop, vliegwiel en inlaat verder wel hetzelfde (ivm tuning), ja toch? (dit had ik al wel gevonden via de zoekfunctie:jerry)Dus met andere woorden is de E16SE een aanrader?:thumbup
19 maart 2009 om 06:20 #17471398origineel gepost door Van het Ende Customs
Zijn uitlaat, kop, vliegwiel en inlaat verder wel hetzelfde (ivm tuning), ja toch?De uitlaat is niet hetzelfde ( lambda )
De inlaat is niet hetzelfde ( zie foto )
De kop is niet hetzelfde ( EGR )Het vliegwiel weet ik niet, maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen.
19 maart 2009 om 07:10 #17471399maar de nokkenassen zijn wel uitwisselbaar, dat bedoel ik eigenlijk?
en een gat voor de lambdasonde is gemakkelijk afgestopt.19 maart 2009 om 10:37 #17471400Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…
Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)
19 maart 2009 om 10:45 #17471401dus?
19 maart 2009 om 16:05 #17471402origineel gepost door Jambon
Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)
ff off topic: is die te koop?
on topic: Voor tuning is misschien de c16se beter ivm met dis ontsteking. ik heb ook een c16se gekocht en die ga ik vanavond inbouwen. Maar ik ga ook op een programeerbaar systeem rijden over een paar weken en dan is het gunstiger om een dis ontsteking te hebben in verband met vervroegen afstellen en dergelijke.
Gr. Marthy19 maart 2009 om 17:21 #17471403aha, oke
15 april 2010 om 19:39 #17471404hmmm, ff oude koeien uit de sloot.
Ik was altijd opzoek naar een C16SEI, maar zeer moeilijk te vinden.
Dus zoals eerder gezegd een donor gekocht met een E16SE.Inmiddels heb ik dit blok zo goed als klaar, dwz:
gasklephuis, spruitstukken, kop, vliegwiel, etc bewerkt.Wat denk je. Jahoor, op de sloop binnen gekomen: een A3 met C16SEI.
Cker hier alsnog interesse, maar alleen de luchtweger ontbreekt :cry
Is deze hetzelfde als van de E16SE?Kan ik kop, spruitstukken, gasklephuis, vliegwiel overzetten en behoud ik dan nog mijn voordeel?
Of kan ik ook het management (dus ECU en kabelboom, zonder luchtweger) overzetten van C16SEI op E16SE.
Heb ik dan alle C16SEI sensoren nodig of zijn deze gelijk aan die van de E16SE?alvast bedankt!
15 april 2010 om 19:40 #17471405oja, heeft de C16SEI altijd 22tandige steekassen?
16 april 2010 om 10:22 #17471406nee
is verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s
en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….
16 april 2010 om 10:41 #17471407Heb je nog bij Bastiaan gekeken naar die Corsa Gsi?
edit…..12:45 en nog niet wakker, het was dus wel wat die corsa?
16 april 2010 om 11:27 #17471408origineel gepost door sjoerdie
neeis verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s
en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….
De Irmscher versie gebruikt een LMM weer wel, standaard C16Se niet in elk geval.
Je zou even moeten kijken in EPC e.d. of de LMM niet uitwisselbaar is met een C20NE LMM, volgens mij maakt het namelijk niet veel uit of je nou een LMM met een Irmscher sticker hebt of niet :)
16 april 2010 om 16:07 #17471409Oke, maar een C16SEI is toch een omgebouwde E16SE en niet een omgebouwde C16SE?
@Danny: Auto was niet veel meer. voor incompleet blok vraagt hij nog €150,-.
blok zal wel naar ouds ijzer gaan denk ik.
:thumbdown16 april 2010 om 16:49 #17471410Originally posted by Aapje
origineel gepost door sjoerdie
neeis verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s
en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….
De Irmscher versie gebruikt een LMM weer wel, standaard C16Se niet in elk geval.
Je zou even moeten kijken in EPC e.d. of de LMM niet uitwisselbaar is met een C20NE LMM, volgens mij maakt het namelijk niet veel uit of je nou een LMM met een Irmscher sticker hebt of niet :)
lmm van een c20ne is anders..
Werkt niet zo 1 2 3 en de aansluitingen van de 1.6 zijn kleiner…16 april 2010 om 16:52 #17471411Klopt de E16SE is ivm emmissie eisen omgebouwd naar een C16SEI
de C16SE is een later ontworpen motor.
De E16SE en C16SEI hebben dan ook een Bosch inspuit systeem
en de C16SE een GM-Delco inspuit systeem (Multec-M)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.