Verschil tussen de X20XEV motoren Astra F en Astra G

Forumindex Forums Techniek Ecotec Verschil tussen de X20XEV motoren Astra F en Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    The Undertaker

Wat is het verschil tussen de X20XEV uit een Astra F uit 1996 en een Astra G uit 1998?

Dit in verband met de aanschaf van een LPG installatie, de Astra F staat niet in de lijst van Prins, de Astra G wel.

wim-v6
      Deelnemer

Computer en draadboom

Astra-G: Semi Hybride computer, Astra-F Old fasion Stuurkast
        Astra-G: Simtec 70, Astra-F Simtec 56.1 en 56.5

Tipje:

Vectra-B is wel met Simtec 56.5 geleverd geweest, met oldskool stuurkast.

Willem

The Undertaker

Dat verklaard het verschil. Jammer, Prins levert geen LPG installaties voor de Astra F X20XEV :cry

Corsa_GSi
          Deelnemer

Dan neem je een ander merk, er zijn er genoeg. :???:

The Undertaker

Prins heeft valvecare, een systeem dat ik prefereer boven de flashlubesystemen.

wim-v6
              Deelnemer

@The Undertaker wrote:

Dat verklaard het verschil. Jammer, Prins levert geen LPG installaties voor de Astra F X20XEV :cry

Vectra-B heeft wel een gewone Computer, misschien is dat een optie..

willem

The Undertaker

Na overleg met het inbouw station wordt het een systeem van Vogels. Een valvecar/flashlube systeem is niet noodzakelijk voor mijn Astra hoorde ik van hun.

Bedankt voor het meedenken. Motor loopt goed en ik wil niet gaan experimenteren.

wim-v6
                  Deelnemer

Flashlube / Valvecare is zowiezo niet nodig bij Opel motoren.

De 1e en 2e generatie smallblocks, Kunnen heel goed met LPG overweg, en draaien evenveel kilometers met of zonder Flashlube / Valvecare.

De 3e generatie (XEP / XER) draaien zowel met als zonder Flashlube / Valvecare Even WEINIG!!! kilometers voordat de kop eraf kan.
                    de 100.000km met 1 kop red je niet in iedergeval…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.