verschil tussen 4bak en 5bak km kabel?

Forumindex Forums Modellen Manta verschil tussen 4bak en 5bak km kabel?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    knoll
    Deelnemer

hey, zoals sommigen misschien al weten heb ik een motor ombouw gedaan van 16n naar 20S en van 4bak naar 5bak

nu heb ik de km kabel van de 4bak op mn 5bak gekregen maar die duid blijkbaar niks aan de wijzer gaat niet omhoog

heb wel de indruk dat de dagtelling omhoog gaat maar of die correct rekend weet ik niet ;-)

zou het kunnen dat het niet mogelijk is een 4bak kabel te gebruiken of weet iemand een oplossing voor mijn probleem

mijn km/u wijzer ligt soms op en neer te trillen zowat voor de ombouw nooit geen problemen mee gehad werkte perfect … iemand oplossing voor ik geflitst word ;) want toerenteller heb ik niet :p greets

eddepet007

niet ergens geknikt ofzo zou gewoon ook 5 bak kabel gebruiken weet eigenlijk niet of wat in de bak komt zelfde pinnetje heeft

Keesjr
        Deelnemer

4-bak kabel is te kort, je moet echt een kabel van een 5-bak hebben, en check ook even het wormwieltje in de bak……………

knoll
          Deelnemer

hey,

kan je eventueel gemakkelijk het wormwieltje vervangen moest deze kapot zijn? of moet er weer andere bak tegen aan? zou het al niet verholpen zijn met andere kabel van een 5bak? greets

Aerow

dit zou gewoon moeten werken,
              ik heb namelijk hetzelfde gedaan,
              de 4-bak kabel is inderdaad wel wat kort, maar als je hem uit de clips
              haalt waar hij mee vast zit, kun je hem wat rekken en moet het net gaan,
              bij mij werkt het perfect.

groet

knoll
              Deelnemer

hm ga hem er anders eens opnieuw van draaien en opnieuw opdraaien misschien scheeld het hoop dat mn tandwiel niet stuk is anders nog wat meer messerie ;–) merci voor de reacties weet nu dat er nog mensen dit zo zitten hebben greets

opelmanta29
                Deelnemer

Om te kijken of het wormwieltje werkt moet je de kabel van de bak afhalen en kijken of deze draaid als je aan de tussenas draaid of aan je banden.
                  Mocht deze niet draaien dan heb je kans dat het wormwiel stuk is en ja je bak moet eronderuit en uitelkaar.

knoll
                  Deelnemer

pf hoop da het wormwiel niet stuk is ;) gezien dat de totale km’s gereden optellen moet er toch iets werken? mss kwestie dat de kabel niet diep genoeg zit? ofzo? geen idee

opelmanta29
                    Deelnemer

De kabel kan iik gebroken zijn hé, deze kan je ook controleren.
                      Even van de bak afhalen en achteruit je dash en aan 1 kant draaien en aan de andere kant even kijken of deze draait

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.