Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › verschil tusen 20xe en c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2014 om 10:19 #17267467
hallo zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen de 20xe en de c20xe. het enige verschil wat ik weet het de katalysator.
12 augustus 2014 om 10:21 #18247579de 20xe heeft een lichtere krukas , geen kat en geen lamdasensor en heel vaak ook een coscast kop
12 augustus 2014 om 13:43 #18247580okee dankje maar als ik er een c20xe in zet moet er wel een kat onder zitten?
12 augustus 2014 om 16:36 #18247581in welke auto en hoe oud ?
12 augustus 2014 om 17:19 #18247582in een opel ascona c hatchback er licht nu een 20ne in het is van 1887 rk-10-py is het kenteken voor meer info van de auto
12 augustus 2014 om 17:33 #18247583Volgens mij zijn kat’s pas verplicht rond 1991.
12 augustus 2014 om 17:38 #18247584is dat toevallig een blauwe gt hatchback ???
als je u9 op je papieren hebt staan dan hoef je geen kat
ik heb zijn op mijn ascona c c20xe ook geen kat mja die is ook van 8212 augustus 2014 om 17:46 #18247585ik heb een rode gt hatchback
ik zou niet weten waar u9 staat op mijn papieren staat.12 augustus 2014 om 18:24 #18247586dan zal t vast niet erop staan en heb je geen kat nodig !
heb je wat foto’s van je ascona ??12 augustus 2014 om 18:51 #18247587Okee dus er kan gewoon een c20xe in zonder kat ?
Foto zal ik morgen wel ff sturen12 augustus 2014 om 18:52 #18247588Dit blijft een onderwerp wat steeds terug komt… :(
Voor ’96 is een werkend emissiebestrijdings systeem (lees= kat + lambdasonde) niet verplicht, ongeacht wat op kenteken staat.
Wel moet je wagen aan het volgende voldoen…Basta!
27 november 2014 om 19:26 #18247589Ik denk dat ik hier een 20xe heb staan, zit alleen een ks700 kop op. Ik kan het motornummer niet goed lezen, maar er staat op het onderblok geen ”c” voor. Wel zit er op de rest van de kabelboom en ecu gewoon een lambdasensor bij en op.
27 november 2014 om 20:54 #18247590De lichte krukassen zijn in latere modellen ook terug te vinden, die zwaardere werden pas geïntroduceerd bij de C20XE-LN en DIS versie motoren om emissie nog verder te verbeteren. Alle C20XE motoren met rotor ontsteking die ik tot nu toe heb gezien hadden de lichte versie krukas.
Verder wat hier boven staat, voor ’96 kan je zonder kat en lambda 3,5% CO hebben maximaal bij de APK. Mijn Kadett, ook uit 1987 heeft al jaren een C20XE, en ik heb er doodgewoon een lambdaregeling op en hij werd gisteren weer glansrijk zonder enig probleem, ondanks steekproef met de grootste zeurpiet van de RDW keurmeesters hier in de regio goedgekeurd. Ik ben wel eens gebeld dat hij 0,7% CO had, maar toen ik zei dat hij af fabriek geen KAT heeft gehad was het goed. Had nu de uitlaat nog perfecter dicht gemaakt op de koppelingen, met wat montagepasta van Bosal en had nu 0.55% CO zonder KAT. De keurmeester en RDW steekproef keurmeester vonden dat voorbeeldig!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.