Verschil Tech2 en Op-Com

Forumindex Forums Modellen Astra Verschil Tech2 en Op-Com

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    GooneyBird
    Deelnemer

Op het forum hier lees ik dat meerdere mensen een zgn. Op-Com setje hebben, velal van eBay. Ik zat zelf ook te kijken, en inderdaad, vanaf een euro of 40 lijk je een aardig setje met software aan te kunnen schaffen. Maar ik hoor ook veel mensen over Tech2, en dat de dealer deze vaak in bezit heeft, en veel meer kan.

Wat is nu precies het verschil tussen beiden? Is het dezelfde interface, maar met andere software? Kan je met Tech2 inderdaad heel veel meer dan met Op-Com?

Waar ik het namelijk voor wil gebruiken zijn dingen als lampjes uitlezen en resetten bij mijn Astra-G, en de Omega-B van m’n vader. Dit lijkt met Op-Com te kunnen. Maar ook wil mijn vader met de tijd een NCDR en kleurenscherm in de Omega bouwen (deze heeft nu een MID en een CDR-2005), en daar lijk je voor naar de dealer te moeten om dit allemaal aan te zetten en in te lezen en dergelijk. Kan dit met een Op-Com? Moet je daar een Tech2 voor hebben?

Met andere woorden; mijn verjaardag komt eraan, en mijn vriendin weet compleet geen cadeau. Welke van de twee moet ik subtiele hints voor laten vallen? ;) :vertag

Matt-GSi

Tech2 is behoorlijk duur, dacht rond de €1000.

Ook moet je die zo nu en dan aan de computer hangen en verbinden met gm zodat je dealer autorisatie heb. Anders kan je niks programmeren.

GooneyBird
        Deelnemer

Oh okay, dus Tech2 is voor de particulier niet echt interessant.

Kan ik met Op-Com alles wat ik vraag? (Dus niet alleen uitlezen, maar ook bijvoorbeeld mijn vader helpen met inbouwen van een NCDR en een kleurenscherm)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.