Op het forum hier lees ik dat meerdere mensen een zgn. Op-Com setje hebben, velal van eBay. Ik zat zelf ook te kijken, en inderdaad, vanaf een euro of 40 lijk je een aardig setje met software aan te kunnen schaffen. Maar ik hoor ook veel mensen over Tech2, en dat de dealer deze vaak in bezit heeft, en veel meer kan.
Wat is nu precies het verschil tussen beiden? Is het dezelfde interface, maar met andere software? Kan je met Tech2 inderdaad heel veel meer dan met Op-Com?
Waar ik het namelijk voor wil gebruiken zijn dingen als lampjes uitlezen en resetten bij mijn Astra-G, en de Omega-B van m’n vader. Dit lijkt met Op-Com te kunnen. Maar ook wil mijn vader met de tijd een NCDR en kleurenscherm in de Omega bouwen (deze heeft nu een MID en een CDR-2005), en daar lijk je voor naar de dealer te moeten om dit allemaal aan te zetten en in te lezen en dergelijk. Kan dit met een Op-Com? Moet je daar een Tech2 voor hebben?
Met andere woorden; mijn verjaardag komt eraan, en mijn vriendin weet compleet geen cadeau. Welke van de twee moet ik subtiele hints voor laten vallen? ;) :vertag