verschil rally gr A uitlaat

Forumindex Forums Modellen Manta verschil rally gr A uitlaat

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18039467
    jethro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2008

      @2000 wrote:

      Ik heb een groep A uitlaat van voor naar achter. ik heb de behoorlijke herrie nooit een probleem gevonden, maar sinds de 16v erin zit is het aanzienlijk erger geworden, ik denk dat ik er een 3e (kleine) demper tussen zet, is dat te verkrijgen, en zo ja: waar?

      GKB heeft wel diverse dempers, waar je uit kunt zoeken die er onder past. :thumb

      #18039468
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        @henk 400rr wrote:

        Je kan zo’n “cherrymbomb” kopen, scheelt iets in herrie en het “schreeuwerige geluid” van de 16V is dan wat weg.

        Dat is vaak hetgene wat irriteert en dit is een oplossing.

        Sok erin kan ook, is een stuk goedkoper. ;)

        Zo`n pannensponsje??
        Is wel goedkoper maar das niet de goede oplossing.
        Waar voor anders koopt hij een uitlaat van 2.5 inch. ;) ;)

        #18039469
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
          Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.

          #18039470
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            #18039471
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              @2000 wrote:

              Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
              Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.

              deze moet je hebben, scheelt echt een stuk

              #18039472
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @henk 400rr wrote:

                @2000 wrote:

                Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
                Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.

                deze moet je hebben, scheelt echt een stuk

                Zit daar daadwerkelijk iets in (zoals een normale sport demper) of wordt het dempen bereikt door volume vergroting?

                #18039473
                mantaray
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 November 2004

                  dankzij vriend google king: king: king:

                  #18039474
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Fijne vent hé die “google” :lol:

                    #18039475
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ik heb ondertussen ook even gegoogled, en de cherry bomb gaat hem niet worden. Schijnt een nogal snerpend geluid te veroorzaken, en daar wil ik net vanaf. Ik verzin wel wat, komt wel goed.

                      #18039476
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        @2000 wrote:

                        Ik heb ondertussen ook even gegoogled, en de cherry bomb gaat hem niet worden. Schijnt een nogal snerpend geluid te veroorzaken, en daar wil ik net vanaf. Ik verzin wel wat, komt wel goed.

                        klopt niet hoor
                        een cherry bomb haalt juist de hogere tonen weg

                        heb ze ook onder m,n chevy,s gehad

                        onder 1 zelfs alleen maar 2 cherry bomb,s maar dat was toch wel erg luid :shock:

                        onder een chevy worde ok vaak “flowmasters” gebruikt
                        daar zit ook een heel mooi donker geluid in ;)

                        1 daarvan zal het achter en 2.0 16v ook goed moeten doen
                        omdat de meeste v8,s 5,7ltr zijn maar per 4 cilinders 1 zo,n demper ;)
                        staan wel filmpjes van op you tube kan je ff horen hoe het geluid is

                        en anders kun je nog naar “eps” gaan

                        daar maken ze je utlaat op maat en hanger er net zo lang andere dempers onder tot jou geluid er uitkomt :thumb

                        eps is trowens helemaal niet positief over n cherry bomb :shock:

                        #18039477
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Tijdens de uitgebreide google sessie ben ik aardig wat figuren tegen gekomen ( meestal v8 ) die niet te spreken zijn over cherry bombs. EPS vind ik veel te duur. Ik zet er een dunne groep A eind temper tussen, denk ik.

                          #18039478
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Ik heb zelf ooit een eigen demper gemaakt en dat bevalt nog steeds goed, anderen hebben dan zo’n cherry bomb eronder gezet en dat heeft ongeveer hetzelfde geluid, ik heb ze verder nooit horen klagen erover.

                            Wat je ook doet, sowiso een 3e demper ertussen haalt wel dat irritante geluidje weg.

                            Wat EPS ervan vindt of V8 liefhebbers, het is een beetje appels met peren vergelijken, waar ze voor bedoeld zijn, zijn totaal andere motoren, dus het effect is ook anders, een cherry bomb heeft als voordeel dat hij er gemakklijk onder te zetten is (je kan hem makkelijk kwijt onder de auto) en kant en klaar te koop is.

                            #18039479
                            Tomvt
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              Ik heb nu 2 dempers van pipes.zijn nietzo dik vergelijkbaar met cherrybombs.zijn rvs kosten 60 per stuk en dempen zeer goed.heb er 1 gehoord dier 1 onder de v8 heeft en dat klinkt heel beschaafd.cherrybombs heb ik laten vertellen dat zevermogen kosten.weet niet wat daar van waar is

                              #18039480
                              ICEQUEEN_Manta_Logan
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 February 2006

                                Ik heb de 3-dubbele pijp genomen omdat ik hem stoerder vond uitzien :angel

                                #18039481
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Zeg kerel, hij zit onder je auto, met een beetje geluk zie je dat ding niet eerder weer dan dat hij verrot is. ;)

                                  #18039482
                                  HOT ROD
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 March 2009

                                    Zo is het maar net. Vroeger waren die Cherry Bombs prima dempers, klein, toch redelijke demping en weinig vermogenverlies.
                                    Tegenwoordig, nu men beter weet hoe je geluid moet dempen zonder veel vermogenverlies zijn diezelfde Cherry Bombs weer ineens slecht. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt betalen.
                                    Die Flowmasters zijn inderdaad erg goed en geven een mooi geluid met minimaal verlies. Het verlies in je portomonee is daarin tegen behoorlijk.

                                    Ikzelf heb, onder mijn A Commodore Coupe met 3.0E, een dubbel uitlaatsysteem met een balanspijp en links en rechts een turbomuffler (zo worden die platte ovale dempers genoemd en hebben meestal een combinatie van reflectie en absorbtie demping).
                                    Stevig geluid maar dat heeft weer als voordeel dat je je radio niet aan hoeft te zetten want die hoor je toch haast niet.
                                    Voor de omstanders schijnt het een bijzonder mooi geluidje te zijn want ik krijg er vaak complimenten over king:

                                    Wat betreft het rotten, in 1990 heb ik die uitlaat gemaakt en in 2009 de dempers vervangen. In Amerika gekocht en 17 eurootjes per demper betaald! :wors (wat een autoland hé)
                                    De buizen zien er al wel verroest uit maar kunnen nog wel enkele jaartjes mee (hoop ik).

                                    #18039483
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @HOT ROD wrote:

                                      Zo is het maar net. Vroeger waren die Cherry Bombs prima dempers, klein, toch redelijke demping en weinig vermogenverlies.
                                      Tegenwoordig, nu men beter weet hoe je geluid moet dempen zonder veel vermogenverlies zijn diezelfde Cherry Bombs weer ineens slecht. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt betalen.
                                      Die Flowmasters zijn inderdaad erg goed en geven een mooi geluid met minimaal verlies. Het verlies in je portomonee is daarin tegen behoorlijk.

                                      Ikzelf heb, onder mijn A Commodore Coupe met 3.0E, een dubbel uitlaatsysteem met een balanspijp en links en rechts een turbomuffler (zo worden die platte ovale dempers genoemd en hebben meestal een combinatie van reflectie en absorbtie demping).
                                      Stevig geluid maar dat heeft weer als voordeel dat je je radio niet aan hoeft te zetten want die hoor je toch haast niet.
                                      Voor de omstanders schijnt het een bijzonder mooi geluidje te zijn want ik krijg er vaak complimenten over king:

                                      Wat betreft het rotten, in 1990 heb ik die uitlaat gemaakt en in 2009 de dempers vervangen. In Amerika gekocht en 17 eurootjes per demper betaald! :wors (wat een autoland hé)
                                      De buizen zien er al wel verroest uit maar kunnen nog wel enkele jaartjes mee (hoop ik).

                                      klopt helemaal wat je hier post
                                      achter n 2.0 16v heb ik geen ervaring met cherry bombs??
                                      onder m,n chevy,s vond ik t wat te weinig

                                      en af en toe kom je eps wel tegen op n beurs
                                      daar heeft hij n chevy 350 aan het lopen en kan daar zo verschillende dempers opdrukken

                                      ook zit er n zoort van meter op die opstelling waar je de tegen druk kan zien van die dempers
                                      en die opstelling toont dan aan dat die cherry bombs niet de beste zijn voor goed prestatie,s

                                      tjah of dat allemaal werkelijk zo is of dat t aan de opstelling ligt geen idee???? ;)

                                      #18039484
                                      ICEQUEEN_Manta_Logan
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 February 2006

                                        @henk 400rr wrote:

                                        Zeg kerel, hij zit onder je auto, met een beetje geluk zie je dat ding niet eerder weer dan dat hij verrot is. ;)

                                        RVS :jerry
                                        Al hoewel de A Manta is normaal ;)

                                        #18039485
                                        SanguiniusNL
                                          Lid sinds:
                                          22 April 2011

                                          @kiyamizio wrote:

                                          Is het klappen niet onverbrande benzine die.door de uitlaat.temperatuur ontbrand

                                          Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

                                          Correct!

                                          Weet iemand of het veel verschil zal maken als ik bij mijn kadett (2.4 injectie + groep N Simons (2 dempers)) de middendemper ertussen uit laat?
                                          Nu plopt ie een beetje zo rond de 3000 rpm als het het gas loslaat, maar dat mag van mij wel wat enthousiaster :wub
                                          Heb trouwens een 2.0 gietijzeren spruitstuk, met een spaghetti maakt ie zowieso meer herrie toch?

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.