Forumindex › Forums › Modellen › Manta › verschil rally gr A uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2012 om 17:51 #18039467
@2000 wrote:
Ik heb een groep A uitlaat van voor naar achter. ik heb de behoorlijke herrie nooit een probleem gevonden, maar sinds de 16v erin zit is het aanzienlijk erger geworden, ik denk dat ik er een 3e (kleine) demper tussen zet, is dat te verkrijgen, en zo ja: waar?
GKB heeft wel diverse dempers, waar je uit kunt zoeken die er onder past. :thumb
27 juni 2012 om 17:54 #18039468@henk 400rr wrote:
Je kan zo’n “cherrymbomb” kopen, scheelt iets in herrie en het “schreeuwerige geluid” van de 16V is dan wat weg.
Dat is vaak hetgene wat irriteert en dit is een oplossing.
Sok erin kan ook, is een stuk goedkoper. ;)
Zo`n pannensponsje??
Is wel goedkoper maar das niet de goede oplossing.
Waar voor anders koopt hij een uitlaat van 2.5 inch. ;) ;)27 juni 2012 om 18:03 #18039469Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.27 juni 2012 om 18:32 #1803947027 juni 2012 om 18:33 #18039471@2000 wrote:
Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.deze moet je hebben, scheelt echt een stuk
27 juni 2012 om 19:29 #18039472@henk 400rr wrote:
@2000 wrote:
Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.deze moet je hebben, scheelt echt een stuk
Zit daar daadwerkelijk iets in (zoals een normale sport demper) of wordt het dempen bereikt door volume vergroting?
27 juni 2012 om 20:03 #18039473dankzij vriend google king: king: king:
27 juni 2012 om 20:46 #18039474Fijne vent hé die “google” :lol:
27 juni 2012 om 21:04 #18039475Ik heb ondertussen ook even gegoogled, en de cherry bomb gaat hem niet worden. Schijnt een nogal snerpend geluid te veroorzaken, en daar wil ik net vanaf. Ik verzin wel wat, komt wel goed.
27 juni 2012 om 21:12 #18039476AnoniemLid sinds:
1 January 1970@2000 wrote:
Ik heb ondertussen ook even gegoogled, en de cherry bomb gaat hem niet worden. Schijnt een nogal snerpend geluid te veroorzaken, en daar wil ik net vanaf. Ik verzin wel wat, komt wel goed.
klopt niet hoor
een cherry bomb haalt juist de hogere tonen wegheb ze ook onder m,n chevy,s gehad
onder 1 zelfs alleen maar 2 cherry bomb,s maar dat was toch wel erg luid :shock:
onder een chevy worde ok vaak “flowmasters” gebruikt
daar zit ook een heel mooi donker geluid in ;)1 daarvan zal het achter en 2.0 16v ook goed moeten doen
omdat de meeste v8,s 5,7ltr zijn maar per 4 cilinders 1 zo,n demper ;)
staan wel filmpjes van op you tube kan je ff horen hoe het geluid isen anders kun je nog naar “eps” gaan
daar maken ze je utlaat op maat en hanger er net zo lang andere dempers onder tot jou geluid er uitkomt :thumb
eps is trowens helemaal niet positief over n cherry bomb :shock:
27 juni 2012 om 21:44 #18039477Tijdens de uitgebreide google sessie ben ik aardig wat figuren tegen gekomen ( meestal v8 ) die niet te spreken zijn over cherry bombs. EPS vind ik veel te duur. Ik zet er een dunne groep A eind temper tussen, denk ik.
28 juni 2012 om 21:31 #18039478Ik heb zelf ooit een eigen demper gemaakt en dat bevalt nog steeds goed, anderen hebben dan zo’n cherry bomb eronder gezet en dat heeft ongeveer hetzelfde geluid, ik heb ze verder nooit horen klagen erover.
Wat je ook doet, sowiso een 3e demper ertussen haalt wel dat irritante geluidje weg.
Wat EPS ervan vindt of V8 liefhebbers, het is een beetje appels met peren vergelijken, waar ze voor bedoeld zijn, zijn totaal andere motoren, dus het effect is ook anders, een cherry bomb heeft als voordeel dat hij er gemakklijk onder te zetten is (je kan hem makkelijk kwijt onder de auto) en kant en klaar te koop is.
5 juli 2012 om 10:07 #18039479Ik heb nu 2 dempers van pipes.zijn nietzo dik vergelijkbaar met cherrybombs.zijn rvs kosten 60 per stuk en dempen zeer goed.heb er 1 gehoord dier 1 onder de v8 heeft en dat klinkt heel beschaafd.cherrybombs heb ik laten vertellen dat zevermogen kosten.weet niet wat daar van waar is
5 juli 2012 om 10:59 #18039480Ik heb de 3-dubbele pijp genomen omdat ik hem stoerder vond uitzien :angel
5 juli 2012 om 14:36 #18039481Zeg kerel, hij zit onder je auto, met een beetje geluk zie je dat ding niet eerder weer dan dat hij verrot is. ;)
5 juli 2012 om 16:56 #18039482Zo is het maar net. Vroeger waren die Cherry Bombs prima dempers, klein, toch redelijke demping en weinig vermogenverlies.
Tegenwoordig, nu men beter weet hoe je geluid moet dempen zonder veel vermogenverlies zijn diezelfde Cherry Bombs weer ineens slecht. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt betalen.
Die Flowmasters zijn inderdaad erg goed en geven een mooi geluid met minimaal verlies. Het verlies in je portomonee is daarin tegen behoorlijk.Ikzelf heb, onder mijn A Commodore Coupe met 3.0E, een dubbel uitlaatsysteem met een balanspijp en links en rechts een turbomuffler (zo worden die platte ovale dempers genoemd en hebben meestal een combinatie van reflectie en absorbtie demping).
Stevig geluid maar dat heeft weer als voordeel dat je je radio niet aan hoeft te zetten want die hoor je toch haast niet.
Voor de omstanders schijnt het een bijzonder mooi geluidje te zijn want ik krijg er vaak complimenten over king:Wat betreft het rotten, in 1990 heb ik die uitlaat gemaakt en in 2009 de dempers vervangen. In Amerika gekocht en 17 eurootjes per demper betaald! :wors (wat een autoland hé)
De buizen zien er al wel verroest uit maar kunnen nog wel enkele jaartjes mee (hoop ik).6 juli 2012 om 07:40 #18039483AnoniemLid sinds:
1 January 1970@HOT ROD wrote:
Zo is het maar net. Vroeger waren die Cherry Bombs prima dempers, klein, toch redelijke demping en weinig vermogenverlies.
Tegenwoordig, nu men beter weet hoe je geluid moet dempen zonder veel vermogenverlies zijn diezelfde Cherry Bombs weer ineens slecht. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt betalen.
Die Flowmasters zijn inderdaad erg goed en geven een mooi geluid met minimaal verlies. Het verlies in je portomonee is daarin tegen behoorlijk.Ikzelf heb, onder mijn A Commodore Coupe met 3.0E, een dubbel uitlaatsysteem met een balanspijp en links en rechts een turbomuffler (zo worden die platte ovale dempers genoemd en hebben meestal een combinatie van reflectie en absorbtie demping).
Stevig geluid maar dat heeft weer als voordeel dat je je radio niet aan hoeft te zetten want die hoor je toch haast niet.
Voor de omstanders schijnt het een bijzonder mooi geluidje te zijn want ik krijg er vaak complimenten over king:Wat betreft het rotten, in 1990 heb ik die uitlaat gemaakt en in 2009 de dempers vervangen. In Amerika gekocht en 17 eurootjes per demper betaald! :wors (wat een autoland hé)
De buizen zien er al wel verroest uit maar kunnen nog wel enkele jaartjes mee (hoop ik).klopt helemaal wat je hier post
achter n 2.0 16v heb ik geen ervaring met cherry bombs??
onder m,n chevy,s vond ik t wat te weinigen af en toe kom je eps wel tegen op n beurs
daar heeft hij n chevy 350 aan het lopen en kan daar zo verschillende dempers opdrukkenook zit er n zoort van meter op die opstelling waar je de tegen druk kan zien van die dempers
en die opstelling toont dan aan dat die cherry bombs niet de beste zijn voor goed prestatie,stjah of dat allemaal werkelijk zo is of dat t aan de opstelling ligt geen idee???? ;)
6 juli 2012 om 08:34 #18039484@henk 400rr wrote:
Zeg kerel, hij zit onder je auto, met een beetje geluk zie je dat ding niet eerder weer dan dat hij verrot is. ;)
RVS :jerry
Al hoewel de A Manta is normaal ;)6 juli 2012 om 16:39 #18039485@kiyamizio wrote:
Is het klappen niet onverbrande benzine die.door de uitlaat.temperatuur ontbrand
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Correct!
Weet iemand of het veel verschil zal maken als ik bij mijn kadett (2.4 injectie + groep N Simons (2 dempers)) de middendemper ertussen uit laat?
Nu plopt ie een beetje zo rond de 3000 rpm als het het gas loslaat, maar dat mag van mij wel wat enthousiaster :wub
Heb trouwens een 2.0 gietijzeren spruitstuk, met een spaghetti maakt ie zowieso meer herrie toch? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.