Verschil luchtinlaat x16xel(2), Astra G Vectra B

Forumindex Forums Modellen Astra Verschil luchtinlaat x16xel(2), Astra G Vectra B

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Astraman
    Deelnemer

Ik heb een verschil gevonden tussen de x16xel II bij de vectra en de Astra.

De Vectra heeft bij de inlaat een buis die rechtstreeks zonder poespas het spruitstuk in gaat.

Terwijl de Astra hier een soort potje tussen heeft zitten…

Wat is het verschil??

wim-v6
      Deelnemer

Ja, dat heeft opel verzonnen, wat exact het verschil hiervan is?? ik zou het ook niet weten, maar zal wel met het oprimaliseren van het rendement te maken hebben..

Willem

Astraman
        Deelnemer

Jah want dat zwarte ding hang er maar een beetje bij, heeft iets weg van een dempertje ofzo. Er zijn ook cold air intake kits waarbij dat ding weg is en je gewoon een rechte pijp naar je spruitstuk krijgt. Maar omdat de vectra het niet heeft, dat vind ik zo apart. In principe is die motor niet anders, toch?

wim-v6
          Deelnemer

Buislengte van de Vectra is langer, dat zal door de Box ondervangen worden in het geval van de Astra, daar gaat mijn vermoeden naar uit.

joop1970
            Deelnemer

Een corsa 1.4 heeft ook zo’n dergelijk potje erop zitten. Loopt gewoon dood. Apart inderdaad.

wim-v6
              Deelnemer

een Corsa 1.4 met X14SZ motor, C14NZ heeft dit weer niet.

de 1.0 12V heeft er een aan de filterbox zitten..

Willem

Astraman
                Deelnemer

Denk dat joop de 2e generatie x14xe bedoelt, die is vrijwel gelijk aan de x16xel II, die heeft hem ook jah.

wim-v6
                  Deelnemer

2e generatie X14XE is niet in de corsa-B of C geleverd, alleen de 1e generatie in de corsa-B, en de Z14XE in de Corsa-C

aan het Buisje van de Frontplaat naar filterbak wil ook wel zo’n doelloos pijpje hangen, dat had ik laatst bij een die ik op de sloop tegenkwam

Ik heb er nu een op, die van een GSi C16XE worldcup afkomt.

dat is een platte brede

Mijn originele was gewoon zo’n ronde zonder aanhangsels (X14SZ), maar de X14SZ heeft weer een hele box aan de paddestoel vast zitten.

zo kan je ook bij de filterbakken van de C12NZ C14NZ in de corsa-B een bak aan spatschermzijde vinden.

Willem

joop1970
                    Deelnemer

Ik was even niet duidelijk, ik bedoelde inderdaad de x14sz ja.

Heb jij toevallig die brede inlaat pijpen allemaal meegenomen bij de populier willem :jerry , ik kon er met moeite eentje vinden haha.

Ik had hiervoor ook een ronde met een wormvormig aanhangsel. Zo’n brede ziet er net weer wat beter uit en de inlaat is ook nog eens groter!

Astraman
                      Deelnemer

Okee, ik dacht dat die ook in de B facelift zat, maar kan me vergissen. Kan natuurlijk ook zijn dat we hem bij de vectra gewoon nog niet ontdekt hebben ;)

wim-v6
                        Deelnemer

Nope is eenzelfde X14XE als in de eerste Vectra-B en Astra-F

Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.