Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › verschil LET & LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2010 om 13:44 #17220775
Hallo allen,
Wat is het verschil tussen de 192 pk LET en de 8 pk sterkere 200 pk LET? Heb meerdere tuners gesproken maar als ik hun vertel wat het bouwjaar van me auto is ( 2001) lijkt het wel of ze schikken:o.
Dus mijn vraag is wat is het verschil?
Greetzzz
4 mei 2010 om 14:19 #17666670koelmodificatie zit bij mij er al op, ik heb een LER van 2004.
Dat is een verschil, iets andere turbo misschien? Want alles paste 1 op 1 met die van een nieuwe OPC.
en ja, die 8 pk. Waarschijnlijk iets andere software
4 mei 2010 om 16:28 #17666671Alleen bouwjaar verschil…
Vanaf 2003 is het 200PK de motoren zijn exact hetzelfde… puur software…
4 mei 2010 om 18:46 #17666672Ok zou het dan zo kunnen zijn dat het software moeilijker aan te passen is ofzo?
4 mei 2010 om 19:02 #17666673Is het geen Zafira OPC verhaal dan.
Ik dacht dat Opel de LET voor de Zafira iets minder krachtig
maakte omdat de auto zwaarder dan een Astra is en op die
manier de bak/koppeling het niet zo zwaar krijgt.Groet Marcel.
4 mei 2010 om 19:56 #17666674@opcdriver. dit is mij ook ooit eens verteld dat er een pk verschil in blokken kan zijn na aanleiding van het model van de auto ook schijnt het vlieg wiel per type auto te verschillen zo heb ik gemerkt dat een vliegwiel van een vectra x20xev een 0,5 kg zwaarder is dan een vliegwiel van een calibra x20xev.
4 mei 2010 om 20:19 #17666675Tjah ik weet het ook niet maar het schijnt anders te zijn.
Anders zouden ze niet schrikken he :p
Maar jah mischien een ingewikkelde ecu systeem ofzo.
En ik d8 dat de zafira en g opc juist die 200 pk LET hadden en de coupe de 192 pk LET.
4 mei 2010 om 20:20 #17666676origineel gepost door svdk20
@opcdriver. dit is mij ook ooit eens verteld dat er een pk verschil in blokken kan zijn na aanleiding van het model van de auto ook schijnt het vlieg wiel per type auto te verschillen zo heb ik gemerkt dat een vliegwiel van een vectra x20xev een 0,5 kg zwaarder is dan een vliegwiel van een calibra x20xev.jah zoiets had je ook met c20xe met een platte of holle vliegwiel ook al zo raar verhaal
5 mei 2010 om 10:21 #17666677Mijn coupe had standaard ook 200 pk maar die is dan ook van 2004, vanaf 2003 zijn de z20let’s 200pk en daarvoor 192.
5 mei 2010 om 19:57 #17666678Originally posted by zetos
jah zoiets had je ook met c20xe met een platte of holle vliegwiel ook al zo raar verhaalLijkt mij niet waar…
C20XE is plat vliegwiel.
C20LET is komvliegwiel (en dus zwaarder, daarom bouw je een C20XE vliegwiel op een C20LET).5 mei 2010 om 20:02 #17666679c20xe is er ook met komvliegwiel hoor :P vooral de lateren, die hadden ook zwaardere krukassen.
maar dat scheelt niet meteen in de pk’s :P
5 mei 2010 om 20:24 #17666680Jah idd dat waren voor de latere modellen.
Maar ik bedoel er mee te zeggen dat er dus wel vaker bij dezelfde blokken andere vliegwielen enzo gebruikt wordt.
Maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag wat het verschil is tussen de 192 let en de 200 pk let jah software maar waarom? en is het gewoon een andere motronic ofzo:s
6 mei 2010 om 09:27 #17666681het is een update voor de software van opel zelf
die kan gewoon geplaats worden door de dealer met een tech2mvg:hennie
6 mei 2010 om 09:46 #17666682Aha thnx hennie.
Dus die 200 pk versie is gewoon een software update.
Ok.
Dan snap ik nog steeds niet waarom die tuner er zo moeilijk over doe dat ie uit 2001 komt heel vaag.
Maar jah zal wel, ik ga wel na EDS.
Of weet iemand nog een leuk adresje???6 mei 2010 om 10:49 #176666836 mei 2010 om 20:16 #17666684Tjah dat was het volgende probleem nmiemand wilt elkaars rommel opruimen zeg maar.
Maar ik ga morgen naar EDS.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.