Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › verschil kom en plat vliegwiel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2010 om 14:37 #17229909
Hallo, zit er verschil in gewicht tussen een kom en een plat vliegwiel van de c20xe?
hierbij bedoel ik gemonteerd met drukgroep enz.
omdat het beter is om een zo klein mogelijk gewicht te hebben vraag ik het effe (kan kiezen tussen beide)
welke is dus het beste, of is het verschil verwaarloosbaar
(op een originele niet aangepaste motor wss)?Grtz
25 december 2010 om 15:22 #17779419Ik heb me laten vertellen dat een plat vliegwiel lichter is. De reden voor een kom vliegwiel was iets met emissies dacht ik..?:hmmz
25 december 2010 om 15:29 #17779420ik denk dat het kom vliegwiel zwaarder is
maar is een vermoeden
25 december 2010 om 16:39 #17779421Komvliegwiel weegt ongeveer 10 kilo een plat vliegwiel weegt rond de 7 kilo. Zou voor een platte gaan.
25 december 2010 om 18:37 #17779422zou er zoveel verschil in rijgedrag inzitten?
heb met de wagen gereden waar ie vandaan kwam, en reed hetzelfde (was wel een m2.8 en waar ie opkomt is een m2.5)
beide origineel…
25 december 2010 om 18:56 #17779423Duidelijk verschil in het optoeren van de motor, verschil tussen een plat standaard en afgedraaid is ook goed merkbaar.
28 december 2010 om 09:15 #17779424een kom vliegwiel word uiteindelijk lichter dan een plat vliegwiel, bij Biesheuvel dan.
plat werd 5,6 kilo en mijn kom 4,7.
kosten kom waren 160 euro en plat was 90.
Let wel op dat het ook verschillende drukgroepen zijn.
succes met je keuze
28 december 2010 om 11:43 #17779425ik heb ze hier alle 2 los liggen, foto nodig voor t verschil??
maar idd, een kom weegt 10,6kg en een platte 7,2
op het late type xe zijn ze idd geleverd voor de emissie, ( de motor kan dan lager stationair draaien ) en ze zitten ook op alle LET motoren ( weinig koppel bij geen turbodruk )
ikzelf heb een platte op mn let gemonteerd, icm een sachs koppeling van een xe en een f18wr eraan, gaat prima
28 december 2010 om 17:30 #17779426het zal de kom worden, reden : voor deze heb ik nog een complete koppeling liggen.
zit nu met sportkoppeling op de platte, en is echt TE aggresief (zonder veren en versterkte drukgroep) voor alledaags gebruik is dit niet aangenaam rijden.
Is er echt teveel verschil in koppel enz kan ik nog steeds veranderen.
Merci voor den info!!
31 december 2010 om 12:16 #17779427Hebben jullie meschien foto’s van kom en plat.
Want ik ga eerdaags c20xe in me D kadett hangen en nu heb ik in de D kadett c20xe uit een kadett en blok wat er in komt komt uit een astra dus ik denk dat daar een kom op zit en die nu in de kadett zit en plate op zit.
Groeten bas
1 januari 2011 om 11:23 #17779428[rquote=1827760&tid=138999&author=Sebbe GSI]Hebben jullie meschien foto’s van kom en plat.
Want ik ga eerdaags c20xe in me D kadett hangen en nu heb ik in de D kadett c20xe uit een kadett en blok wat er in komt komt uit een astra dus ik denk dat daar een kom op zit en die nu in de kadett zit en plate op zit.
Groeten bas[/rquote]
foto heb ik niet voor je, maar als je het los hebt, is het wel duidelijk te zien.
Kom heeft een opstaande rand waar de plaat in ligt, en bij een platte ligt je plaat er op.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.