verschil in webers/solexen

Forumindex Forums Techniek Cih verschil in webers/solexen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Christian-tsx
    Deelnemer

zit er met het oog op prestaties en afstelling veel verschil tussen webers DCOE en de carburateurs in deze advertentie?:
      http://link.marktplaats.nl/344640993

kiyamizio

afstellen van solex is ieties meer werk, webers vind ik persoonlijk veel gafer.

prestaties zou ik niet weten?

lenn0
        Deelnemer

wat is daar gaver aan?

wat betreft prestaties denk ik persoonlijk niet dat webers die echt een of andere cultstatus lijken te hebben zo gek veel beter zijn dan de rest, maar ik ben wel nieuwsgierig of iemand daar wel iets zinnigs op heeft te zeggen, ik niet uit ervaring in elk geval. :)

wat ik trouwens van een hoop mensen hoor is dat dell orto’s het makkelijkst af te stellen zijn.

Keesjr
          Deelnemer

Er zit wat vermogen betreft, bij dezelfde grootte van de gaskleppen en venturi’s weinig verschil in, maar het volgende:

Solexen zijn het lastigst af te stellen omdat de onderdelen moeilijk(er) te krijgen zijn en om de sproeiers te wisselen moet de onderkant los, dus sta de benzine loopt d’r dan uit.
            Dell’orto’s geven toch net wat betere prestaties en zijn wat soepeler om te rijden, onderdelen redelijk verkrijgbaar
            Webers hebben inderdaad de “cultstatus” en de onderdelen zijn het makkelijkst te verkrijgen.
            Nog steeds balen dat er geen Alfa’s met carbs meer te vinden zijn op de sloop……………..

geezer

Ik hoorde ook dat webers in de zomer en winter afgesteld moeten worden vanwege temperatuursverschillen. Solexen schijnen daar minder last van te hebben.

Ik heb nog wel een setje ADDHE 40mm Solexen met nieuwe pakkingen te koop :P

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.