Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › verschil in starten v.e. diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2009 om 16:13 #17210361
Bij mijn vorige Vectra diesel (2.0 DTH) kon ik deze ‘s zomers starten gewoon door de sleutel om te draaien. Hij sloeg dan direct aan, net als m’n benzine-Vectra. Ik heb nu ‘n 2.2Y DTR Vectra diesel. Als ik deze nu ‘s morgens wil starten, moet ik de sleutel wat langer vasthouden (net als voorgloeien) om te kunnen starten. Vreemd vind ik dat, navraag gedaan bij de VOD: is waarschijnlijk ‘n brandstof-slangetje. Gecontroleerd, niks te zien, géén lekkage. Kent iemand misschien dit probleem of ‘n oplossing ervoor?? M.vr.gr. Bert.
26 juni 2009 om 16:40 #17491944Nope, de mijne is ook gewoon ‘sleutel omdraaien en lopen’
26 juni 2009 om 18:11 #17491945hoelang moet je sleutel vast houden om te starten ??
26 juni 2009 om 19:23 #17491946origineel gepost door PYRO
hoelang moet je sleutel vast houden om te starten ??Hai PYRO< ongeveer zolang als je 's winters bij vorst, moet "voorgloeien". Maar dat is alleen de eerste keer op 'n dag, daarna is het gewoon: sleutel omdraaien en dan start ie direkt.:)
26 juni 2009 om 19:45 #17491947ja ,kan je in seconden zeggen ,want in winter kan ene keer lang andere keer kort voorgloeien,en tegenwoordig gaan diezels pas onder de bepaalde graden voorgloeien ,heb zelf ook 2.2 dtr bij mij gaat startmoter meestal 2/3 slagen rond voor dat ie start,en warm gaat wat sneller starten
26 juni 2009 om 20:02 #17491948Quote:origineel gepost door PYRO
ja ,kan je in seconden zeggen ,want in winter kan ene keer lang andere keer kort voorgloeien,en tegenwoordig gaan diezels pas onder de bepaalde graden voorgloeien ,heb zelf ook 2.2 dtr bij mij gaat startmoter meestal 2/3 slagen rond voor dat ie start,en warm gaat wat sneller starten
[/quote
Nou ja in seconden uhm. Ik was m’n vorige diesel (2.0 dth) gewend: Sleutel erin, omdraaien en lopen. Bij deze is het: sleutel erin (en als ik sleutel net zolang als bij de 2.0 omdraai) slaat ie 1 keer af, weer starten en óók weer 1 seconde vasthouden en doordraaien, slaat weer af. Dan denk ik: Oh ja ffe voorgloeien!! dus in seconden uhm3 á 4. Maar ondertussen hou ik de sleutel ‘s morgens bij het starten gewoon iets langer vast, dan start ie. Mijn idee was dat dit niet de normale procedure is bij de huidige 2.2 diesels van Opel!!??26 juni 2009 om 20:15 #17491949ik doe altijd sleutel in ,contact aan ,wacht tot dat lampjes uit gaan(lampjes midden in) dan draai ik de sleutel,zo als ik zeg als de motor koud is 2/3 slagen soms ietjes langer ,en warm gaat wel vlot,
maar volgens mij is het wel normaal hoor ,als je vacuum probleem had of lekke retour slangen van je verstuivers zou ook moeilijk starten waneer warm is,
het zou best wel verschil hebben tussen 2.0 en 2.2 ,28 juni 2009 om 07:42 #17491950speaker en PYRO bedankt voor jullie snelle en vakkundige uitleg! Het is voor mij ffe wennen. Ik dacht dat nieuwere motoren óók nieuwere techniek in huis hadden. Gr. Bert.:angel
29 juni 2009 om 14:14 #17491951het langere starten kan ook aan de sealtjes liggen van de verstuivers. hier word het een en ander over besproken op britse fora. na het vervangen van mn brandstofpomp heb ik ook gelijk de sealtjes vervangen. en ik vind hem veel beter starten nu. na 1 keer rond gaat slaat hij al aan. zelfs na 1 maand stil gestaan te hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.