verschil in starten v.e. diesel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum verschil in starten v.e. diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210361
    bert.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 December 2009

      Bij mijn vorige Vectra diesel (2.0 DTH) kon ik deze ‘s zomers starten gewoon door de sleutel om te draaien. Hij sloeg dan direct aan, net als m’n benzine-Vectra. Ik heb nu ‘n 2.2Y DTR Vectra diesel. Als ik deze nu ‘s morgens wil starten, moet ik de sleutel wat langer vasthouden (net als voorgloeien) om te kunnen starten. Vreemd vind ik dat, navraag gedaan bij de VOD: is waarschijnlijk ‘n brandstof-slangetje. Gecontroleerd, niks te zien, géén lekkage. Kent iemand misschien dit probleem of ‘n oplossing ervoor?? M.vr.gr. Bert.

      #17491944
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Nope, de mijne is ook gewoon ‘sleutel omdraaien en lopen’

        #17491945
        PYRO
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          hoelang moet je sleutel vast houden om te starten ??

          #17491946
          bert.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 December 2009

            origineel gepost door PYRO
            hoelang moet je sleutel vast houden om te starten ??

            Hai PYRO< ongeveer zolang als je 's winters bij vorst, moet "voorgloeien". Maar dat is alleen de eerste keer op 'n dag, daarna is het gewoon: sleutel omdraaien en dan start ie direkt.:)

            #17491947
            PYRO
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 October 2006

              ja ,kan je in seconden zeggen ,want in winter kan ene keer lang andere keer kort voorgloeien,en tegenwoordig gaan diezels pas onder de bepaalde graden voorgloeien ,heb zelf ook 2.2 dtr bij mij gaat startmoter meestal 2/3 slagen rond voor dat ie start,en warm gaat wat sneller starten

              #17491948
              bert.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 December 2009
                Quote:
                origineel gepost door PYRO
                ja ,kan je in seconden zeggen ,want in winter kan ene keer lang andere keer kort voorgloeien,en tegenwoordig gaan diezels pas onder de bepaalde graden voorgloeien ,heb zelf ook 2.2 dtr bij mij gaat startmoter meestal 2/3 slagen rond voor dat ie start,en warm gaat wat sneller starten
                [/quote
                Nou ja in seconden uhm. Ik was m’n vorige diesel (2.0 dth) gewend: Sleutel erin, omdraaien en lopen. Bij deze is het: sleutel erin (en als ik sleutel net zolang als bij de 2.0 omdraai) slaat ie 1 keer af, weer starten en óók weer 1 seconde vasthouden en doordraaien, slaat weer af. Dan denk ik: Oh ja ffe voorgloeien!! dus in seconden uhm3 á 4. Maar ondertussen hou ik de sleutel ‘s morgens bij het starten gewoon iets langer vast, dan start ie. Mijn idee was dat dit niet de normale procedure is bij de huidige 2.2 diesels van Opel!!??
                #17491949
                PYRO
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 October 2006

                  ik doe altijd sleutel in ,contact aan ,wacht tot dat lampjes uit gaan(lampjes midden in) dan draai ik de sleutel,zo als ik zeg als de motor koud is 2/3 slagen soms ietjes langer ,en warm gaat wel vlot,
                  maar volgens mij is het wel normaal hoor ,als je vacuum probleem had of lekke retour slangen van je verstuivers zou ook moeilijk starten waneer warm is,
                  het zou best wel verschil hebben tussen 2.0 en 2.2 ,

                  #17491950
                  bert.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 December 2009

                    speaker en PYRO bedankt voor jullie snelle en vakkundige uitleg! Het is voor mij ffe wennen. Ik dacht dat nieuwere motoren óók nieuwere techniek in huis hadden. Gr. Bert.:angel

                    #17491951
                    navreen76
                      Lid sinds:
                      30 May 2007

                      het langere starten kan ook aan de sealtjes liggen van de verstuivers. hier word het een en ander over besproken op britse fora. na het vervangen van mn brandstofpomp heb ik ook gelijk de sealtjes vervangen. en ik vind hem veel beter starten nu. na 1 keer rond gaat slaat hij al aan. zelfs na 1 maand stil gestaan te hebben.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.