verschil in starten v.e. diesel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum verschil in starten v.e. diesel

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    bert.
    Deelnemer

Bij mijn vorige Vectra diesel (2.0 DTH) kon ik deze ‘s zomers starten gewoon door de sleutel om te draaien. Hij sloeg dan direct aan, net als m’n benzine-Vectra. Ik heb nu ‘n 2.2Y DTR Vectra diesel. Als ik deze nu ‘s morgens wil starten, moet ik de sleutel wat langer vasthouden (net als voorgloeien) om te kunnen starten. Vreemd vind ik dat, navraag gedaan bij de VOD: is waarschijnlijk ‘n brandstof-slangetje. Gecontroleerd, niks te zien, géén lekkage. Kent iemand misschien dit probleem of ‘n oplossing ervoor?? M.vr.gr. Bert.

speaker
      Deelnemer

Nope, de mijne is ook gewoon ‘sleutel omdraaien en lopen’

PYRO
        Deelnemer

hoelang moet je sleutel vast houden om te starten ??

bert.
          Deelnemer

origineel gepost door PYRO
            hoelang moet je sleutel vast houden om te starten ??

Hai PYRO< ongeveer zolang als je 's winters bij vorst, moet "voorgloeien". Maar dat is alleen de eerste keer op 'n dag, daarna is het gewoon: sleutel omdraaien en dan start ie direkt.:)

PYRO
            Deelnemer

ja ,kan je in seconden zeggen ,want in winter kan ene keer lang andere keer kort voorgloeien,en tegenwoordig gaan diezels pas onder de bepaalde graden voorgloeien ,heb zelf ook 2.2 dtr bij mij gaat startmoter meestal 2/3 slagen rond voor dat ie start,en warm gaat wat sneller starten

bert.
              Deelnemer
                Quote:
                origineel gepost door PYRO
                ja ,kan je in seconden zeggen ,want in winter kan ene keer lang andere keer kort voorgloeien,en tegenwoordig gaan diezels pas onder de bepaalde graden voorgloeien ,heb zelf ook 2.2 dtr bij mij gaat startmoter meestal 2/3 slagen rond voor dat ie start,en warm gaat wat sneller starten
                [/quote
                Nou ja in seconden uhm. Ik was m’n vorige diesel (2.0 dth) gewend: Sleutel erin, omdraaien en lopen. Bij deze is het: sleutel erin (en als ik sleutel net zolang als bij de 2.0 omdraai) slaat ie 1 keer af, weer starten en óók weer 1 seconde vasthouden en doordraaien, slaat weer af. Dan denk ik: Oh ja ffe voorgloeien!! dus in seconden uhm3 á 4. Maar ondertussen hou ik de sleutel ‘s morgens bij het starten gewoon iets langer vast, dan start ie. Mijn idee was dat dit niet de normale procedure is bij de huidige 2.2 diesels van Opel!!??
                PYRO
                Deelnemer

ik doe altijd sleutel in ,contact aan ,wacht tot dat lampjes uit gaan(lampjes midden in) dan draai ik de sleutel,zo als ik zeg als de motor koud is 2/3 slagen soms ietjes langer ,en warm gaat wel vlot,
                  maar volgens mij is het wel normaal hoor ,als je vacuum probleem had of lekke retour slangen van je verstuivers zou ook moeilijk starten waneer warm is,
                  het zou best wel verschil hebben tussen 2.0 en 2.2 ,

bert.
                  Deelnemer

speaker en PYRO bedankt voor jullie snelle en vakkundige uitleg! Het is voor mij ffe wennen. Ik dacht dat nieuwere motoren óók nieuwere techniek in huis hadden. Gr. Bert.:angel

navreen76

het langere starten kan ook aan de sealtjes liggen van de verstuivers. hier word het een en ander over besproken op britse fora. na het vervangen van mn brandstofpomp heb ik ook gelijk de sealtjes vervangen. en ik vind hem veel beter starten nu. na 1 keer rond gaat slaat hij al aan. zelfs na 1 maand stil gestaan te hebben.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.