verschil in km

Forumindex Forums Modellen Manta verschil in km

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    mantadevil
    Deelnemer

vandaag eens gekeken of me km teller wel klopt
      dus navigatie mee en als ik 120 op de klok rijd geeft navigatie aan 100 km

verschil van 20km dus waar kan dit aan liggen
      heb er een getrag 240 achter liggen ,maar weet niet wat voor achteras der onder ligt
      manta staat op 14 inch ronal wielen

Stender
      Moderator

Andere tellers in gekomen? Zal wel verschil qua W-getal zijn op de snelheidsmeter.

Makko
        Deelnemer

Heb dat ook, dunne as van een 16n en 14 inch ronals met normale banden. 60 op de teller is 50 in het echt.

wfvdijk
          Deelnemer

Heb je een andere getrag bak eronder gezet? In deze bak komt de aansluiting van je km teller. Je ziet op de bak een gekleurd wieltje zitten. Dit kan 3 kleuren hebben (rood, blauw of geel). Als je niet dezelfde kleuren koppelt krijg je afwijkingen in je snelheid

Christian-tsx
            Deelnemer

ligt mij ook iets vaags van bij dat er een andere achteras onder zat. maar dat weet ik niet zeker.:o

ikdenman
              Deelnemer

of een teller die enthosiast is hahaha heb nog wel tellers liggen dus als je dat wil proberen hoor ik het wel .

TRC

Hallo, ik heb hier ook een vraag over. Ik heb een manta A met een 3.67 achteras en een 4-bak met een geel wieltje voor de km-teller. Nu ben ik deze 4-bak aan het vervangen door een 5-bak (getrag 240). Deze 5-bak heeft een blauw wieltje. Past het gele wieltje van de 4-bak in ook in de 5-bak?

wfvdijk
                  Deelnemer

[rquote=1883167&tid=143874&author=TRC]Hallo, ik heb hier ook een vraag over. Ik heb een manta A met een 3.67 achteras en een 4-bak met een geel wieltje voor de km-teller. Nu ben ik deze 4-bak aan het vervangen door een 5-bak (getrag 240). Deze 5-bak heeft een blauw wieltje. Past het gele wieltje van de 4-bak in ook in de 5-bak?[/rquote]

Ik weet alleen dat de km kabel van voor een getrag 240 past, ongeacht de kleur (er ontstaat alleen afwijking in je snelheid) maar jij gaat ook nog van bak wisselen… :hmmz

mantadevil
                    Deelnemer

[rquote=1883161&tid=143874&author=Christian-tsx]ligt mij ook iets vaags van bij dat er een andere achteras onder zat. maar dat weet ik niet zeker.:o[/rquote]
                      had jos al via hyves gevraagt wat voor as deronder zat ,maar nog geen reactie gehad

paar km verschil vind ik niet erg ,maar 20 vind ik te

Christian-tsx
                      Deelnemer

heb ik volgens mij ook. zal morgen eens een rondje rijden met tomtom. heb nog de originele tellers erin zitten van de 1.6s. misschien dat het em daarin zit.

mantadevil
                        Deelnemer

bij mij zit er een tellerset in van een gte/gsi
                          bak heb ik gebruikt gekocht en kwam onder een schade gsi vandaan
                          enkel as weet ik dus niet
                          kijk als dat een 1600 as is weet ik niet wat hij dan aangeeft

Stender
                          Moderator

Denk dat het W-getal dus niet kopt. Bij mijn nieuwe tellers zat ook een ander W-getal, al heb ik mijn originele snelheidsmeter gehouden. Mijn afwijking is 10% ongeveer, met standaard meter en standaard wielen.

jwmanta

dan weet je cker dat je nooit te hard rijdt:jerry

manta73

Wat je ook kan doen is gewoon op je toerental rijden.
                                Ik heb ook een flinke afwijking in de werkelijke snelheid,en wat m’n snelheidsmeter aangeeft.
                                Klopt ook wel want ik heb een gte snelheidsmeter ingebouwd.
                                Die gaat tot 220 km.
                                Vandaar de afwijking.
                                K rij op toeren dus 3000 toeren is 100km,4000 is 125km per uur

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.