Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › verschil in kleppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2011 om 21:07 #17243945
Ik heb net een klep uit een KS kop in een coscast gemonteerd en als ik er de originele nokkenas op monteer word de klep al open geduwd. Ik lees nochthans overal dat de kleppen identiek zijn. Als ik in een andere coscast kop kijk kan ik de stoter indrukken in deze kop is de stoter al volledig ingedrukt en staat de klep licht open.
Ennig idee vanwaar het verschil?7 december 2011 om 21:46 #17954932nog nooit last van gehad…
bij de dealer (en andere leveranciers ) zit er alleen verschil in kleplengte tussen een KS859 DIS kop en de rest ( 859 heeft een 2mm langere klepsteel )
8 december 2011 om 07:31 #17954933Ik heb 90 281 700 op de kop staan dus dacht ik KS700 type.
En op de kop waar ik ze in plaats staat het coscast logo.
Zou het kunnen dat de klepzittingen dieper in de kop zitten?
Of de stoters hoger zijn?Vanavond haal ik een een klep uit een volledige coscast kop om te vergelijken.
Ivan
8 december 2011 om 09:55 #17954934dat s idd een KS700
misschien is die kop al een keer aangepast en liggen de zittingen misschien iets dieper
normaal zijn alle klepstoters gelijk van alle koppen
8 december 2011 om 20:47 #17954935probleem opgelost, en inderdaad de kleppen zijn identiek alsook de stoters.
Ik moet waarschijnlijk met de stoter op een klepveerschotel die niet 100% recht
zat geduwd hebben waardoor de klep open ging staan.
Dus nu kan ik verder alle kleppen overbouwen.Als ik nu de speling tussen klep en zuiger wil controlleren dien ik de hydro stoter
volledig samen te drukken en dan de speling tussen klepsteel en nokkenas op te meten.
Dan een schijfje van die dikte ertussen monteren en dan pas word de klep volledig geopend
als ik de motor met de hand rond draai. Van wat maak ik nu dat schijfje om ertussen te plaatsen.
Ik las ook dat er de mogelijkheid is om de hydro’s om te bouwen naar vaste stoters.
Om het stiftje die er in zit uit te halen denk dat de stoter kapot zal zijn.
Iemand hier al ervaring mee?9 december 2011 om 14:21 #17954936Dringend dokter gevraagd voor open hart ingreep aan de tafel !!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.