verschil in deuren C Ascona??????

Forumindex Forums Modellen Ascona verschil in deuren C Ascona??????

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

Ben bezig met de restauratie van mijn C Ascona 4 deurs sedan (zie verbouwingstopic)
      nu zijn we bijna aan opbouwen toe.
      Ik had 3 nieuwe deuren (origineel Opel/GM) gekocht in de loop der tijd (ebay.de)
      Dus de deuren in de auto gehangen om de pikkies voor de stootlijsten erin te poppen en uit te meten.
      Wat schetst onze verbazing,de 2 rechter deuren zijn te laag!!!!!!!
      Kortweg gezegd,de ruimte tussen de bovenzijde deuren en het dak in veel groter als links.
      Na het opmeten van de hoogte van de raamstijlen blijken ze bij die 2 deuren ruim een centimeter korter te zijn!
      Thuis even 2 ouwe deuren opgehaald en die pasten wel mooi,dus nu is ie die aan het strakmaken (ze waren gelukkig wel roestvrij).
      Maar zijn er meerdere types in of heb ik gewoon een soort van misdruk (2 stuks dus)??
      Ze komen niet van de dezelfde leverancier en zijn echt origineel Opel.
      Ik weet dat de achterdeuren van een HB model anders zijn maar deze is echt sedan.
      Snap er helemaal niks van!
      Iemand dit ooit meegemaakt?

GTS2.2DTI
      Deelnemer

Ik denk dat jij dan deuren hebt van een hatchbak, iets anders kan ik mij niet voorstellen..

asconahobbyist
        Deelnemer

zat ik eerst ook te denken alleen de randing van de achterdeuren is bij een hatch en sedan verschillend.
          Daar zit bij de sedan een ronde hoek en bij de hatch loopt ie recht,en dat klopt bij mij juist weer wel.
          Zat eerst al te denken of de eerste types mischien anders waren maar daar heb ik er ook eentje van en dat is het ook niet,helaas.
          snap dr nix van.

Arjen
          Deelnemer

Voorportieren van een 4 drs zijn anders als van een 5 drs!!

Sedan links voor 124154, links voor Hatchback 124155
            Sedan rechts voor 124653, rechts voor Hatchback 124654

;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.