Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › verschil in de digitale klokken
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 februari 2017om 18:30 door kadeddilac.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2016 om 10:12 #17277834
voor de kadett GSI zijn er 3 verschilende soorten digitale klokken.
een met rode piek bij 7000 toeren
een met geheel gele piek
en een met boogwelke klokken horen er nou precies in welk typ GSI ?
dus als er zijn met echt een eerlijke GSI graag hier vermelden met het bouwjaar motortype en welk soort klok erin zit
dan komen we er meschien nog eens precies achter hoe het zit.dacht altijd dat die met de boog in de champions zaten en die met rode piek in de c20ne,s en de 1800
en geheel gele piek in de 16V,smaar schijnbaar is dat niet zo.
31 augustus 2016 om 14:48 #18325650Mijn eerlijke gsi’s
16v bj 1990 => geheel gele piek
1800 bj 1985 => gele piek met rood
20seh bj 1987 => gele piek met roodAndere 2 gsi’s zelf gele piek met rood ingezet omdat ik dit het mooiste vind.
Weet niet wat er origineel inzat.
Heeft misschien met bj te maken :hmmz31 augustus 2016 om 15:53 #18325651ja ik houd het ook op de bouwjaren, en hoop er zo hier dan ook achter te komen hoe het nou precies zit?
31 augustus 2016 om 16:05 #18325652Maar champions zijn toch bj 90 en 91 en zit altijd origineel een boog in als ik mij niet vergis.
Alleszins in mn eerste 16v champion bj 9031 augustus 2016 om 19:22 #18325653dat is wel een feit, in de champions zat inderdaad altijd een boog.
maar in de rest? of daar ook wat vast in thuis hoort?
de GSI 1,8
c20NE
c 20XE
2.0 SEH31 augustus 2016 om 21:07 #18325654mijn gewone c20ne (geen champ) van eind 90 had ook met een boog,die was eerlijk zover ik weet.
1 september 2016 om 08:15 #18325655dat kan @asconahobbyst meschien hebben ze van 1990 tot 1993 overal de boog in gedaan, want de cabrio,s hadden ze er ook in.
1 september 2016 om 11:57 #18325656mijn 1989 2.0SEH heeft een boog.
1 september 2016 om 14:12 #18325657Mijn 16v bj90 heeft gele piek. Was mss overgangsfase?
@bierball: wist niet dat champion ook in 20seh geleverd was :hmmz1 september 2016 om 14:28 #18325658In de nieuw geleverd champion 16v 5drs van 90 van mijn toenmalige overbuurman zat er eentje met een gele piek, geen boogje.
Dit weet ik 100% zeker daar hou ik de 12 jaar oude wagen in 2002 overnam zat die er nog in en de tellerklok is zeker weten in die 12 jaar ervoor NIET vervangen.1 september 2016 om 19:15 #18325659:hmmz nog nooit een originele champion gezien met piek.
Maar heb ze dan ook nooit allemaal kunnen bekijken :jerry1 september 2016 om 19:18 #18325660Misschien klein detail maar op de foto is te zien dan km/h bij rode piek onder de snelheid staat en bij de andere 2 erlangs. Is mij nog nooit opgevallen…
1 september 2016 om 19:37 #18325661Heeft het niet te maken met hoeveel toeren de motor kan draaien?
Ik heb zelf een GSI 16V gehad uit 88 en deze had meen ik geen rode piek.1 september 2016 om 20:12 #18325662@.:Stoffel:. je hebt gelijk betreft @bierball een 1989 2.0SEH champion bestaat niet.
7 januari 2017 om 00:05 #18336351Ik had een 2.0 8V GSI uit 1988 die had een analoge teller,wist eerst niet dat er digitale versies waren.
Wel apart dat er zoveel verschillende tellerbakken zijn.7 januari 2017 om 20:21 #18336399Dacht dat je in het begin kon kiezen.analoog of digitaal zonder meerprijs dacht ik
17 januari 2017 om 12:56 #18337017Volgens mij deden ze zomaar wat tijdens de bouw.
Ik heb 4 kadettjes gehad. Waarvan 3 negetigers. 3 verschillende cockpitjes erin. Heb het altijd al een vaag verhaal gevonden.
14 februari 2017 om 18:30 #18338723mijn ex 1987 20seh; berg met rode piek.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.