verschil groep A en groep N

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) verschil groep A en groep N

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211094
    Van het Ende Customs
      Lid sinds:
      1 April 2008

      domme vraag misschien.

      wat is verschil tussen groep A & N

      groep A 54mm diameter en groep N 60mm?

      vraag 2:
      Wat is het beste voor het vermogen van de motor?
      ivm tegendruk?

      #17506668
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        groep A 63mm

        groep N 50 of 55

        ???????????????

        zoiets dacht ik tenminste

        #17506669
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Groep A is 63,5 toch ?

          #17506670
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            groep A is idd +-63,5mm
            groep N is 52

            #17506671
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Groep A is 63,5 toch ?

              #17506672
              RonaldH
                Lid sinds:
                30 June 2004

                zat ik er niet ver naast ;)

                #17506673
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  volgens mij zitte jullie dr allemaal naast.

                  hangt af van wat voor type auto/moter het is in de volks mond is het idd n 54 mm inwendig en gr a 63,5 inwendig.

                  maar voor een auto zoals een skyline zal de groep a diameter groter wezen als voor een kadetje gsi.

                  tenminste zoiets d8 ik hier ergens gelezen te hebben van rallyastra.

                  #17506674
                  Van het Ende Customs
                    Lid sinds:
                    1 April 2008

                    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                    volgens mij zitte jullie dr allemaal naast.

                    hangt af van wat voor type auto/moter het is in de volks mond is het idd n 54 mm inwendig en gr a 63,5 inwendig.

                    maar voor een auto zoals een skyline zal de groep a diameter groter wezen als voor een kadetje gsi.

                    tenminste zoiets d8 ik hier ergens gelezen te hebben van rallyastra.

                    -offtopic
                    en bedankt he! :argue
                    Iedereen was het een beetje met elkaar eens, kom jij met deze post.:wtf

                    geintje:afro

                    maar nu nog een antwoord op vraag 2!

                    #17506675
                    sw16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      zit wat in en is in feite ook zo, komt uit de rallysport als ik me niet vergis

                      daarom zijn de meeste uitlaat fabrikanten nu ook overgegaan naar inch maten.

                      dus 2inch uitlaat is 52mm
                      2,5 is 63,5mm

                      etc etc

                      maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5

                      #17506676
                      Van het Ende Customs
                        Lid sinds:
                        1 April 2008

                        origineel gepost door sw16v

                        maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5

                        wat is in mijn situatoe aan te raden?

                        #17506677
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          had gewoon groep N op mijn opgefokte 8v destijds. was perfect.

                          op mijn 185pk c20xe reed ik ook met de zelfde uitlaat. 52mm dus.

                          groot zegt niet altijd dat het beter is he!

                          #17506678
                          Van het Ende Customs
                            Lid sinds:
                            1 April 2008

                            nee, vandaar ook de vraag!:hmmz
                            maar als je toch gaat maken dan liever het beste in 1x
                            dus jij zegt 52mm voor een pittige 20seh

                            #17506679
                            nl-tuning
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 July 2006

                              GROEP A:jerry:jerry:jerry en zonder dempers:wors:wors:wors:wors

                              haha

                              groeten nick

                              #17506680
                              sebastiaankadettcabriogsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 November 2005

                                origineel gepost door Van het Ende Customs
                                nee, vandaar ook de vraag!:hmmz
                                maar als je toch gaat maken dan liever het beste in 1x
                                dus jij zegt 52mm voor een pittige 20seh

                                ik wist niet dat het voor een seh was.

                                heb c20ne gereden met 53 mm uitwendig en dat was geweldig

                                en heb een “pitte seh gehad lexmaul inlaat en spagettie en daar had ik ongeveer het zelfe onder 50 mm meen ik,

                                vond ik ook prima :)

                                in middels rij ik weer met een standaard uitlaat achter de c20ne

                                trekt een stuk minder maar loopt wel langer door op top

                                eerst met moeite 204 met 53 mm systeem en nu 220 met standaard systeem (op tom tom gemeten)

                                #17506681
                                Van het Ende Customs
                                  Lid sinds:
                                  1 April 2008

                                  204 is hard zat (voor een corsa A)
                                  wist niet dat nog zoveel scheelde.
                                  wel een aanrader dus, bedankt!

                                  dus bij 63,5 mm (groep A) 180 km/u, maar trek je de klinkers uit de straat :vertag hahaha:angel

                                  #17506682
                                  sebastiaankadettcabriogsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 November 2005

                                    miss als je een geblazen 8v hebt dat een 63,5 mm zin heeft zoals brieken heeft en corsaboy had, maar nee ik denk niet dat je veel wint met een 63,5 mm op een 8v

                                    maar goed, dat “denk ik” ik heb er geen ervaring mee

                                    het gekut is met 63,5 is dat je alleen al door de diameter veeeeeeeeeeeeel meer herrie hebt, en als je enigsinds normaal wilt rijden dus ook meer dempers tussen moeten en die zijn in die diameter DUUR!!! ( vind ik.)

                                    en met mijn seh corsa liep hij ook makkelijk de teller uit, omdat dat hoog toerigere motoren zijn.

                                    miss dat rallyastra je hier meer over kan vertellen..? ik spreek alleen maar uit eigen ervaring, met met “gr a”heb ik die niet

                                    groetjes,

                                    #17506683
                                    the aviator
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 May 2008

                                      ben eigenlijk ook nog steeds benieuwd wat beter is. Aan de ene kant hoor je dat een groep A voor een 8v te groot is en aan de andere kant hoor je dat een groep A altijd beter is dan een groep N :hmmz

                                      Ik moet binnenkort ook mijn uitlaat uitzoeken voor een pittige SEH..Groep N vs. Groep A

                                      Let the battle begin :D

                                      #17506684
                                      sebastiaankadettcabriogsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2005

                                        ik zelf denk aan de andere kant zo,

                                        ik ken een stel opel liefhebbers die nu al wat ouder zijn en het een beetje zijn ontgroeit wat betreft leeftijd, in hun tijd reed iedereen met kadettjes 1300….

                                        ik vind dat tegenwoordig de tijd ook al een beetje geweest is van de c20xe, die vind je echt overal in….

                                        langzaam gaat iedereen naar turbo toe en ja als je dan al gr a heb is dat mooi meegenomen:P

                                        ik zelf heb denk ik (alweer) een lekke uitlaat met mijn cabrio, heb nog een groep a liggen alleen geen groep n of groep a uitlaatspruitstuk….. dus miss begin ik er zelf wel aan……

                                        ook heb ik hier ooit eens gelezen dat een groep a zinvol is bij 1600 motoren met 150 pk of meer, of bij 2.0 motoren…. maja of dat echt zo is…

                                        #17506685
                                        mischa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          origineel gepost door sw16v
                                          maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5

                                          Niet helemaal, ik heb onder de D een originele Groep A rallyuitlaat liggen met een binnendiameter van 55mm.

                                          Dit is overigens een zeer mooi uitlaatje. Stationair moet je goed je best doen om te horen dat er iets niet klopt aan de auto (bijna origineel, iets zwaarder) en in het middengebied begint hij een beetje als een motor met G-lader te klinken. Erg lekker.

                                          Groeten,
                                          Mischa

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.