Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › verschil groep A en groep N
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2009 om 18:46 #17211094
domme vraag misschien.
wat is verschil tussen groep A & N
groep A 54mm diameter en groep N 60mm?
vraag 2:
Wat is het beste voor het vermogen van de motor?
ivm tegendruk?2 augustus 2009 om 18:47 #17506668groep A 63mm
groep N 50 of 55
???????????????
zoiets dacht ik tenminste
2 augustus 2009 om 18:53 #17506669AnoniemLid sinds:
1 January 1970Groep A is 63,5 toch ?
2 augustus 2009 om 18:55 #17506670groep A is idd +-63,5mm
groep N is 522 augustus 2009 om 18:58 #17506671AnoniemLid sinds:
1 January 1970Groep A is 63,5 toch ?
2 augustus 2009 om 19:01 #17506672zat ik er niet ver naast ;)
2 augustus 2009 om 19:21 #17506673volgens mij zitte jullie dr allemaal naast.
hangt af van wat voor type auto/moter het is in de volks mond is het idd n 54 mm inwendig en gr a 63,5 inwendig.
maar voor een auto zoals een skyline zal de groep a diameter groter wezen als voor een kadetje gsi.
tenminste zoiets d8 ik hier ergens gelezen te hebben van rallyastra.
2 augustus 2009 om 20:46 #17506674origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
volgens mij zitte jullie dr allemaal naast.hangt af van wat voor type auto/moter het is in de volks mond is het idd n 54 mm inwendig en gr a 63,5 inwendig.
maar voor een auto zoals een skyline zal de groep a diameter groter wezen als voor een kadetje gsi.
tenminste zoiets d8 ik hier ergens gelezen te hebben van rallyastra.
-offtopic
en bedankt he! :argue
Iedereen was het een beetje met elkaar eens, kom jij met deze post.:wtfgeintje:afro
maar nu nog een antwoord op vraag 2!
2 augustus 2009 om 21:03 #17506675zit wat in en is in feite ook zo, komt uit de rallysport als ik me niet vergis
daarom zijn de meeste uitlaat fabrikanten nu ook overgegaan naar inch maten.
dus 2inch uitlaat is 52mm
2,5 is 63,5mmetc etc
maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5
2 augustus 2009 om 21:11 #17506676origineel gepost door sw16v
maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5
wat is in mijn situatoe aan te raden?
2 augustus 2009 om 21:14 #17506677had gewoon groep N op mijn opgefokte 8v destijds. was perfect.
op mijn 185pk c20xe reed ik ook met de zelfde uitlaat. 52mm dus.
groot zegt niet altijd dat het beter is he!
2 augustus 2009 om 22:02 #17506678nee, vandaar ook de vraag!:hmmz
maar als je toch gaat maken dan liever het beste in 1x
dus jij zegt 52mm voor een pittige 20seh9 augustus 2009 om 20:31 #17506679GROEP A:jerry:jerry:jerry en zonder dempers:wors:wors:wors:wors
haha
groeten nick
9 augustus 2009 om 20:44 #17506680origineel gepost door Van het Ende Customs
nee, vandaar ook de vraag!:hmmz
maar als je toch gaat maken dan liever het beste in 1x
dus jij zegt 52mm voor een pittige 20sehik wist niet dat het voor een seh was.
heb c20ne gereden met 53 mm uitwendig en dat was geweldig
en heb een “pitte seh gehad lexmaul inlaat en spagettie en daar had ik ongeveer het zelfe onder 50 mm meen ik,
vond ik ook prima :)
in middels rij ik weer met een standaard uitlaat achter de c20ne
trekt een stuk minder maar loopt wel langer door op top
eerst met moeite 204 met 53 mm systeem en nu 220 met standaard systeem (op tom tom gemeten)
10 augustus 2009 om 16:53 #17506681204 is hard zat (voor een corsa A)
wist niet dat nog zoveel scheelde.
wel een aanrader dus, bedankt!dus bij 63,5 mm (groep A) 180 km/u, maar trek je de klinkers uit de straat :vertag hahaha:angel
10 augustus 2009 om 18:18 #17506682miss als je een geblazen 8v hebt dat een 63,5 mm zin heeft zoals brieken heeft en corsaboy had, maar nee ik denk niet dat je veel wint met een 63,5 mm op een 8v
maar goed, dat “denk ik” ik heb er geen ervaring mee
het gekut is met 63,5 is dat je alleen al door de diameter veeeeeeeeeeeeel meer herrie hebt, en als je enigsinds normaal wilt rijden dus ook meer dempers tussen moeten en die zijn in die diameter DUUR!!! ( vind ik.)
en met mijn seh corsa liep hij ook makkelijk de teller uit, omdat dat hoog toerigere motoren zijn.
miss dat rallyastra je hier meer over kan vertellen..? ik spreek alleen maar uit eigen ervaring, met met “gr a”heb ik die niet
groetjes,
10 augustus 2009 om 21:09 #17506683ben eigenlijk ook nog steeds benieuwd wat beter is. Aan de ene kant hoor je dat een groep A voor een 8v te groot is en aan de andere kant hoor je dat een groep A altijd beter is dan een groep N :hmmz
Ik moet binnenkort ook mijn uitlaat uitzoeken voor een pittige SEH..Groep N vs. Groep A
Let the battle begin :D
11 augustus 2009 om 13:16 #17506684ik zelf denk aan de andere kant zo,
ik ken een stel opel liefhebbers die nu al wat ouder zijn en het een beetje zijn ontgroeit wat betreft leeftijd, in hun tijd reed iedereen met kadettjes 1300….
ik vind dat tegenwoordig de tijd ook al een beetje geweest is van de c20xe, die vind je echt overal in….
langzaam gaat iedereen naar turbo toe en ja als je dan al gr a heb is dat mooi meegenomen:P
ik zelf heb denk ik (alweer) een lekke uitlaat met mijn cabrio, heb nog een groep a liggen alleen geen groep n of groep a uitlaatspruitstuk….. dus miss begin ik er zelf wel aan……
ook heb ik hier ooit eens gelezen dat een groep a zinvol is bij 1600 motoren met 150 pk of meer, of bij 2.0 motoren…. maja of dat echt zo is…
23 augustus 2009 om 21:58 #17506685origineel gepost door sw16v
maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5Niet helemaal, ik heb onder de D een originele Groep A rallyuitlaat liggen met een binnendiameter van 55mm.
Dit is overigens een zeer mooi uitlaatje. Stationair moet je goed je best doen om te horen dat er iets niet klopt aan de auto (bijna origineel, iets zwaarder) en in het middengebied begint hij een beetje als een motor met G-lader te klinken. Erg lekker.
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.