verschil 4 en 5 bak

Forumindex Forums Modellen Manta verschil 4 en 5 bak

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215308
    eddepet007
      Lid sinds:
      11 February 2005

      wat is het verschil in koppeling plaat/drukgroep/lager?

      #17571444
      manta2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Daar zit geen verschil in, heb in mijn Manta’s A, 1x met 19S blok en 1x met een 20S blok het orginele druklager/drukgroep en plaat zitten wat voor de orginele 4 bak is, zelfs de gaffel is afkomstig van een 4 bak.

        #17571445
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          ik dacht nl dat er wel verschil in zat

          #17571446
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Zat het verschil niet in de vertanding van de price as?

            #17571447
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              weet wel dat er verschil is in koppelingsplaat van een 1.9 vs 2.0

              8″ en 8,5 ” meende ik me te herinneren.

              moet toegeven dat ik hier via partscat wel bij 2 type manta`s de zelfde delen vind.
              terwijl de een uitgevoerd is standaard 5 bak
              en de ander standaard 4 bak..

              322 0053 16 LUK Frictieplaat
              4005108029294

              Diam.215mm; Spiebaan 22X25; 14 tands; Technische info: TSFA
              01.78-, |

              #17571448
              mantallica
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 December 2005

                origineel gepost door Ghanz
                weet wel dat er verschil is in koppelingsplaat van een 1.9 vs 2.0

                8″ en 8,5 ” meende ik me te herinneren.

                moet toegeven dat ik hier via partscat wel bij 2 type manta`s de zelfde delen vind.
                terwijl de een uitgevoerd is standaard 5 bak
                en de ander standaard 4 bak..

                322 0053 16 LUK Frictieplaat
                4005108029294

                Diam.215mm; Spiebaan 22X25; 14 tands; Technische info: TSFA
                01.78-, |

                das weer veel technische info Ghans :D:D

                #17571449
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  altijd makkelijk johan king:

                  #17571450
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Het hangt in dit geval niet van de bak af welke diameter koppelingsplaat heeft, 4 en 5-bak (dat gietijzeren geval en de Getrag 240) zijn wat dat betreft identiek.

                    Alleen de getrag 262/264 en de 265 (allen 6-cilinder bakken) hadden de grove vertanding en dus een andere koppelingsplaat.

                    Er is wel verschil in de hevels, ook dat hangt weer niet van de bak af, maar meer van de uitvoering van de auto, de A-serie had een andere hevel dan de B-serie en de rekord-E, Commodore-C, monza-A en senator-A modellen hadden ook wel een gietijzeren hevel, soms met een extra stuk gewicht (hoe je dat ook mag noemen) eraan.

                    #17571451
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      hoe zat het dan met de diameter van de plaat?
                      dat was dus alleen verschillend bij cilinder inhoud?

                      #17571452
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;

                        1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″

                        #17571453
                        MantasticB1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 October 2006

                          origineel gepost door henk 400rr
                          Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;

                          1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″

                          hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
                          of zijn ze in principe uitwisselbaar?

                          #17571454
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            dat is book de uiteindelijke vraag ,zijn ze uit wisselbaar

                            want vreemde geval doet zich nu voor dat kameraad heeft een nieuwe set gemonteer op 2.0e blok icm 5 bak
                            maar nu ontkoppelt hij niet goed

                            als ik de kabel maximaal aanspan,en de stelbout van de gaffel zover indraai dat de borg moer er eigenlijk niet meer op past dan ontkoppelt hij wel maar niet genoeg

                            dus vandaar ook de vraag ,mischien dat hij verkeerde set gemonteerd heeft
                            of verkeerd druk lager ?

                            of heeft iemand een soort gelijk probleem gehad ?

                            #17571455
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              als de koppelingsplaat niet zou passen, kreeg je de bak er niet eens achter.

                              de diameters door elkaar halen gaat niet, de drukgroep is dan ook groter en kleiner.

                              nieuwe set.. dus ook de drukgroep is vervangen, en het druklager.

                              mogelijk een foutief druklager, welke platter is?
                              of verkeerd gemonteerd?

                              #17571456
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                origineel gepost door MantasticB1

                                origineel gepost door henk 400rr
                                Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;

                                1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″

                                hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
                                of zijn ze in principe uitwisselbaar?

                                De 8″en 8,5″ hadden gelijke vliegwielen, maar een verschillende koppelingsgroep, druklager was wel weer gelijk, volgens mij zelfs ook het druklager van een 3.0, het kan zijn dat hij zwaarder is maar passen doet het zeker.

                                Dus er moet iets anders aan de hand zijn, ‘t kan zijn dat hij verkeerd om gemonteerd is of dat de hevel niet goed op z’n plek zit.

                                #17571457
                                eddepet007
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2005

                                  oke dus stel dat ie een set van een 2.0d gemonteerd heeft moet het nog geen probleem geven

                                  moet alles nog maar keer los halen
                                  en goed nakijken

                                  #17571458
                                  knoll
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 July 2005

                                    dus als ik dit goed lees (kan mis zijn kan ik een motorswap doen van 16N naar 2.0S en de koppelingset van 2.0S gebruiken waar 5bak achter ging om nu achter 4 bak in mn manta te bouwen? of neem ik best de koppelingsset en vliegwiel van mn 16N?

                                    mn 16n is namelijk zo goed als voor de vaantjes en heb nog een 2.0s liggen die vroeger op injectie in mn gsi zat achter 5bak

                                    zou hem graag inbouwen in mn manta b1 met 4bak daarmee …

                                    Greets,
                                    Alex

                                    #17571459
                                    henk 400rr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Kan je gerust inbouwen, welke van de 2 je neemt (1.6N of 2.0S) ze zijn beide gelijk, neem de beste van de 2 zou ik zeggen.

                                      #17571460
                                      knoll
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        16 July 2005

                                        op mijn 16N zit nog maar nieuwe koppeling die hooguit 3000km heeft gebolt heb gehoord weet niet of het waar is als je nieuwe koppelingsset steekt past dit zich aan,
                                        als je dan de koppelingsset eraf haalt en eventueel op andere motor steekt moet hij zich opnieuw aanpassen en is deze koppeling versleten klopt dit verhaal of is dit relatief .. :)

                                        Vriendelijk bedankt

                                        Greets,
                                        Alex

                                        #17571461
                                        eddepet007
                                          Lid sinds:
                                          11 February 2005

                                          probleem op gelost
                                          staat enkel nog wel wat max maal maar goed

                                          igg zat plaat dr verkeerd om in

                                          #17571462
                                          mantadevil
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            ja dat wil ook wel eens gebeuren als je niet helemaal oplet :jerry
                                            maar probleem opgelost nu dus enkel jammer van het extra werk

                                            #17571463
                                            brobbel1
                                              Lid sinds:
                                              8 June 2008

                                              ff dit topic weer up doen.
                                              ik vraag me af.
                                              hoeveel werk is het om een druk lager te vervangen.
                                              zou ik dat kunnen met mijn praxis sleutel setje buiten op straat.
                                              met de auto op bokje’s.
                                              neem aan dat de versnelligs bak er af moet.
                                              en dan vervangen en er weer op zetten.
                                              of zit ik er helemaal naast.

                                              #17571464
                                              Ghanz
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 July 2005

                                                goed gegokt.

                                                en buiten op straat??? tuurlijk, lukte hier in het verleden ook,
                                                dus moet het daar ook lukken.

                                                mogelijk wel met wat bloed zweet en tranen, maar t kan :agent

                                                #17571465
                                                brobbel1
                                                  Lid sinds:
                                                  8 June 2008

                                                  ok.
                                                  want het druk lager maakt wat lawai.
                                                  dus moet maar vervangen worden.
                                                  of kun je er mee doorrijden.
                                                  lijkt mij niet.

                                                  #17571466
                                                  Ghanz
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 July 2005

                                                    ach je kunt overal mee doorrijden maar t houd een keer op,
                                                    het wordt A vervelend, B tis niet gezond nee :D

                                                    koppeling iets bijstellen misschien dat het helpt …voor een tijdje

                                                    #17571467
                                                    stefansmilde
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 January 2008

                                                      dan moet inderdaad je bak erachter weg halen
                                                      maar ik zou dan alles vervangen in elk geval je drukgroep
                                                      en op straat is niet echt ideaal
                                                      maar alles kan;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.