Forumindex › Forums › Modellen › Manta › verschil 4 en 5 bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2009 om 19:37 #17215308
wat is het verschil in koppeling plaat/drukgroep/lager?
21 december 2009 om 19:54 #17571444Daar zit geen verschil in, heb in mijn Manta’s A, 1x met 19S blok en 1x met een 20S blok het orginele druklager/drukgroep en plaat zitten wat voor de orginele 4 bak is, zelfs de gaffel is afkomstig van een 4 bak.
21 december 2009 om 20:39 #17571445ik dacht nl dat er wel verschil in zat
21 december 2009 om 20:41 #17571446Zat het verschil niet in de vertanding van de price as?
21 december 2009 om 20:46 #17571447weet wel dat er verschil is in koppelingsplaat van een 1.9 vs 2.0
8″ en 8,5 ” meende ik me te herinneren.
moet toegeven dat ik hier via partscat wel bij 2 type manta`s de zelfde delen vind.
terwijl de een uitgevoerd is standaard 5 bak
en de ander standaard 4 bak..322 0053 16 LUK Frictieplaat
4005108029294Diam.215mm; Spiebaan 22X25; 14 tands; Technische info: TSFA
01.78-, |21 december 2009 om 21:23 #17571448origineel gepost door Ghanz
weet wel dat er verschil is in koppelingsplaat van een 1.9 vs 2.08″ en 8,5 ” meende ik me te herinneren.
moet toegeven dat ik hier via partscat wel bij 2 type manta`s de zelfde delen vind.
terwijl de een uitgevoerd is standaard 5 bak
en de ander standaard 4 bak..322 0053 16 LUK Frictieplaat
4005108029294Diam.215mm; Spiebaan 22X25; 14 tands; Technische info: TSFA
01.78-, |das weer veel technische info Ghans :D:D
21 december 2009 om 21:51 #17571449altijd makkelijk johan king:
21 december 2009 om 21:54 #17571450Het hangt in dit geval niet van de bak af welke diameter koppelingsplaat heeft, 4 en 5-bak (dat gietijzeren geval en de Getrag 240) zijn wat dat betreft identiek.
Alleen de getrag 262/264 en de 265 (allen 6-cilinder bakken) hadden de grove vertanding en dus een andere koppelingsplaat.
Er is wel verschil in de hevels, ook dat hangt weer niet van de bak af, maar meer van de uitvoering van de auto, de A-serie had een andere hevel dan de B-serie en de rekord-E, Commodore-C, monza-A en senator-A modellen hadden ook wel een gietijzeren hevel, soms met een extra stuk gewicht (hoe je dat ook mag noemen) eraan.
21 december 2009 om 21:56 #17571451hoe zat het dan met de diameter van de plaat?
dat was dus alleen verschillend bij cilinder inhoud?21 december 2009 om 22:02 #17571452Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;
1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″
22 december 2009 om 00:06 #17571453origineel gepost door henk 400rr
Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″
hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
of zijn ze in principe uitwisselbaar?22 december 2009 om 05:27 #17571454dat is book de uiteindelijke vraag ,zijn ze uit wisselbaar
want vreemde geval doet zich nu voor dat kameraad heeft een nieuwe set gemonteer op 2.0e blok icm 5 bak
maar nu ontkoppelt hij niet goedals ik de kabel maximaal aanspan,en de stelbout van de gaffel zover indraai dat de borg moer er eigenlijk niet meer op past dan ontkoppelt hij wel maar niet genoeg
dus vandaar ook de vraag ,mischien dat hij verkeerde set gemonteerd heeft
of verkeerd druk lager ?of heeft iemand een soort gelijk probleem gehad ?
22 december 2009 om 16:51 #17571455als de koppelingsplaat niet zou passen, kreeg je de bak er niet eens achter.
de diameters door elkaar halen gaat niet, de drukgroep is dan ook groter en kleiner.
nieuwe set.. dus ook de drukgroep is vervangen, en het druklager.
mogelijk een foutief druklager, welke platter is?
of verkeerd gemonteerd?22 december 2009 om 18:11 #17571456origineel gepost door MantasticB1
origineel gepost door henk 400rr
Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″
hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
of zijn ze in principe uitwisselbaar?De 8″en 8,5″ hadden gelijke vliegwielen, maar een verschillende koppelingsgroep, druklager was wel weer gelijk, volgens mij zelfs ook het druklager van een 3.0, het kan zijn dat hij zwaarder is maar passen doet het zeker.
Dus er moet iets anders aan de hand zijn, ‘t kan zijn dat hij verkeerd om gemonteerd is of dat de hevel niet goed op z’n plek zit.
22 december 2009 om 18:42 #17571457oke dus stel dat ie een set van een 2.0d gemonteerd heeft moet het nog geen probleem geven
moet alles nog maar keer los halen
en goed nakijken23 december 2009 om 23:02 #17571458dus als ik dit goed lees (kan mis zijn kan ik een motorswap doen van 16N naar 2.0S en de koppelingset van 2.0S gebruiken waar 5bak achter ging om nu achter 4 bak in mn manta te bouwen? of neem ik best de koppelingsset en vliegwiel van mn 16N?
mn 16n is namelijk zo goed als voor de vaantjes en heb nog een 2.0s liggen die vroeger op injectie in mn gsi zat achter 5bak
zou hem graag inbouwen in mn manta b1 met 4bak daarmee …
Greets,
Alex23 december 2009 om 23:05 #17571459Kan je gerust inbouwen, welke van de 2 je neemt (1.6N of 2.0S) ze zijn beide gelijk, neem de beste van de 2 zou ik zeggen.
23 december 2009 om 23:39 #17571460op mijn 16N zit nog maar nieuwe koppeling die hooguit 3000km heeft gebolt heb gehoord weet niet of het waar is als je nieuwe koppelingsset steekt past dit zich aan,
als je dan de koppelingsset eraf haalt en eventueel op andere motor steekt moet hij zich opnieuw aanpassen en is deze koppeling versleten klopt dit verhaal of is dit relatief .. :)Vriendelijk bedankt
Greets,
Alex26 december 2009 om 10:38 #17571461probleem op gelost
staat enkel nog wel wat max maal maar goedigg zat plaat dr verkeerd om in
26 december 2009 om 10:52 #17571462ja dat wil ook wel eens gebeuren als je niet helemaal oplet :jerry
maar probleem opgelost nu dus enkel jammer van het extra werk24 maart 2010 om 21:23 #17571463ff dit topic weer up doen.
ik vraag me af.
hoeveel werk is het om een druk lager te vervangen.
zou ik dat kunnen met mijn praxis sleutel setje buiten op straat.
met de auto op bokje’s.
neem aan dat de versnelligs bak er af moet.
en dan vervangen en er weer op zetten.
of zit ik er helemaal naast.24 maart 2010 om 21:26 #17571464goed gegokt.
en buiten op straat??? tuurlijk, lukte hier in het verleden ook,
dus moet het daar ook lukken.mogelijk wel met wat bloed zweet en tranen, maar t kan :agent
24 maart 2010 om 21:29 #17571465ok.
want het druk lager maakt wat lawai.
dus moet maar vervangen worden.
of kun je er mee doorrijden.
lijkt mij niet.24 maart 2010 om 21:31 #17571466ach je kunt overal mee doorrijden maar t houd een keer op,
het wordt A vervelend, B tis niet gezond nee :Dkoppeling iets bijstellen misschien dat het helpt …voor een tijdje
24 maart 2010 om 21:31 #17571467dan moet inderdaad je bak erachter weg halen
maar ik zou dan alles vervangen in elk geval je drukgroep
en op straat is niet echt ideaal
maar alles kan;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.