verschil 2.2 / 2.4 kop

Forumindex Forums Techniek Cih verschil 2.2 / 2.4 kop

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jaccoooo

hoeveel verschil zit ertussen een 2.2 en een 2.4 kop?
      groote van de kleppen? en de kanalen? en veranderd de compressie als je een 2.2 kop op een 2.4 zet?
      ik ga de kop van mijn 2.4 demonteren en als ie gescheurd is heb ik nog wel een 2.2 kop liggen, maar wil eigenlijk geen pk’s en nm’s inleveren:P

gr. Johan Bruggeman

mr-turbo
      Deelnemer

uitlaatlaat kanaal volume van een 2.4 is ietsje meer als van een 2.2
        , maar de 2.2 inlaat is standaard iets mooier van vorm.

cc’s is praktisch gelijk.
        klepgroote etc is hetzelfde

je kan zo zondermeer uitwisselen, een (standaard) 2.2 kop op een 2.4 is ietsje beter als een (standaard) 2.4kop op een 2.4 :)

Jaccoooo

mooi dat valt dan weer mee :thumbup
          boven op de kop staat 22E met een lang nr. eronder,dus geen geharde klepzttingen mag ik aannemen?

ik heb de kop van de 2.4 er nog niet af,moet ff weer op mijn kleine meisjes passen,ga vanmiddag weer verder dan heb ik weer een paar uurtjes

js 400
          Deelnemer

ik hou meer van de 2.4 koppen,maar daar heb je ook twwe typen in,de koppen van de eerste serie zonder het bultje aan de zijkant om je motor er uit te hijsen,en het eerste type zonder dat bultje.
            van het type met bult is het gietsel mooier.
            wat ook een verschil is dat de nokkenaslagers van de 2.2 koppen slechter zijn,die gaan nog wel eens kapot,en zijn niet te krijgen.

mr-turbo
            Deelnemer

ik heb nog wel een nieuw setje liggen , als ik me niet vergis.. :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.