Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › verschil 1.4i en 1.4i sport?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2012 om 15:28 #17246813
Hallo,
Mijn broer heeft een corsa b 1.4i uit ’95 gekocht maar vind de 60 pk nu niet genoeg meer,
nou heb ik een paar vragen:Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de 1.4i en de 1.4i sport?
En klopt het dat de sport een 16 klepper is en de “gewone” een 8 klepper?
Hoe kun je een “gewone” niet al te duur tjoenen?Alvast bedankt!
Peter
21 februari 2012 om 15:48 #17996129tunen en goedkoop gaan niet samen
ga dan opzoek naar een andere auto met ander blok of je doet een motorswap
chiptuning en ander luchtfilter haalt niet veel uit.
de sport heeft ook gewoon 60 pk
de sport had standaard elek ramen, airbag, sportstoelen en meegespoten bumpers. aldus de autoweek site21 februari 2012 om 15:56 #17996130Er is wel een verschil in PK
check dit kenteken maar eens bij rdw LL-JJ-42 (broer’s 60pk’er)
en deze: RL-HB-79 (marktplaats, 90pk’er)Allebei 1.4i, maar de 2e is een sport.
Maar zou het dan kunnen liggen aan de 16 kleppen ipv 8?
Gr.
21 februari 2012 om 16:00 #17996131x1.4xe (90pk) & c1.4nz (60pk)
maar wat is het verschil?
21 februari 2012 om 16:17 #17996132Sport kan ook een c14se wezen 82pk 8 klepper deze is multipoint
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
21 februari 2012 om 16:20 #17996133@PeterNoFear wrote:
x1.4xe (90pk) & c1.4nz (60pk)
maar wat is het verschil?
xe is een 16 klepper,
nz een 8 klepper
21 februari 2012 om 16:24 #17996134@PeterNoFear wrote:
Er is wel een verschil in PK
check dit kenteken maar eens bij rdw LL-JJ-42 (broer’s 60pk’er)
en deze: RL-HB-79 (marktplaats, 90pk’er)Allebei 1.4i, maar de 2e is een sport.
Maar zou het dan kunnen liggen aan de 16 kleppen ipv 8?
Gr.
niet ver genoeg gekeken, sport is zowel als 8 klepper als 16 klepper geleverd
21 februari 2012 om 17:39 #17996128C14NZ 60pk tuning niet aan beginnen, tenzij jezelf echt super handig bent.
C14SE 82pk tuning kan, maar onderdelen zullen niet goedkoop zijn.
X14XE tuning, zeker heel goed mogelijk, erzijn er die er over de 150pk uit halen.
Maar goed ik zou de NZ verkopen en opzoek gaan naar een goede GSi met een x16xe 106pk motor, met nog veel meer potentieel.
21 februari 2012 om 20:47 #17996135Okee bedankt allemaal,
maar wat is dan het verschil tussen de
C1.4SE en de C1.4NZ?Gr.
21 februari 2012 om 21:56 #17996136c14se is multipoint injectie
oftewel iedere cilinder een injector
de nz heeft voor 4 cilinders 1 injector oftwel singlepoint injectie
21 februari 2012 om 22:39 #17996137Bijna Alle uitvoeringen van de Corsa zijn zowel met de 1.4 8klepper 60pk geleverd als met de 1.4 16klepper..
Dus de uitvoering zegt niet zo veel…
alleen de C14SE was in 1993 voorbehouden voor enkel de Sportuivoering, maar ook toen werd de sport evengoed geleverd met de 60pk variant..
Willem
22 februari 2012 om 13:34 #17996138Okee bedankt weer,
dus als ik het goed begrijp maakt de multipoint het grootste verschil of zie ik dat verkeerd?
Zo ja, kun je dit ombouwen of moet er dan veel meer gebeuren?
& Kun je meer vermogen uit een NZ halen door onderdelen van een SE?
Gr.
22 februari 2012 om 14:18 #17996139Als je een nz wil ombouwen koop dan gewoon een c16se dan heb je pas winst. Om van nz naar se te moet je een multipunt brandstof pomp monteren
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
22 februari 2012 om 14:28 #17996140@kiyamizio wrote:
Als je een nz wil ombouwen koop dan gewoon een c16se dan heb je pas winst. Om van nz naar se te moet je een multipunt brandstof pomp monteren
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
100% zeker alleen multipoint monteren voor wat meer vermogen (geen idee hoeveel werk dat is :hmmz )?
Heb zelf wel wat handigheid en wat automonteurs om me heen.Ik pak het zelf handiger aan, k ga zaterdag Gsi’tje halen.
22 februari 2012 om 14:54 #17996141Volgensmij is het enige verschil de uitvoering en de opties….. ik ken ook standaard corsa’s ,met een 1.4i die dezelfde pk’s hebben als ik ( 1.4i sport )
22 februari 2012 om 15:03 #17996142@Wesley12111991 wrote:
Volgensmij is het enige verschil de uitvoering en de opties….. ik ken ook standaard corsa’s ,met een 1.4i die dezelfde pk’s hebben als ik ( 1.4i sport )
Je hebt kennelijk de optielijst “sport” en de motorisch ook een echte sport (82 of 90 pk)
net als bij de Bmw’tjes, je kunt een M-pakket of een echte M kopen.22 februari 2012 om 20:45 #17996144De 90pk is er ook als Joy, GLS, CDX Onyx, en andere uitvoeringen, dus die 90pk sport motor is er ook voor de NIET sport varianten.
en de C14SE motor is mechanisch ook anders als bijde 60pk motoren welke in de corsa zijn geleverd.
Je moet ook de Benzine pomp wisselen voor een van een Multipoint motor..
Willem
22 februari 2012 om 21:26 #17996145@wim-v6 wrote:
De 90pk is er ook als Joy, GLS, CDX Onyx, en andere uitvoeringen, dus die 90pk sport motor is er ook voor de NIET sport varianten.
en de C14SE motor is mechanisch ook anders als bijde 60pk motoren welke in de corsa zijn geleverd.
Je moet ook de Benzine pomp wisselen voor een van een Multipoint motor..
Willem
Okee, maar is dat makkelijk aan te passen of zeg je van koop een andere auto als je 1 tegenkomt?
22 februari 2012 om 21:34 #17996146is te doen. ben er nu zelf ook me bezig om van een c14nz (60pk) naar een c14se (82pk) te gaan…
neem wel de tijd er voor ga niet haasten… ;)22 februari 2012 om 22:40 #17996143Ik heb ook een 1.4 sport met nz motor. Ik begrijp precies waarom je meer vermogen wilt. Het lijkt net of deze blokken maar 20 pk hebben zo sloom zijn ze.
Als je het echt belangrijk vindt om een pittigere auto te hebben, dan zou ik gewoon de huidige verkopen en van het geld + 200 euro 1 kopen met een se blokje. Scheelt je waarschijnlijk een hoop ellende,werk en geld.
23 februari 2012 om 10:42 #17996147@corsa14slow wrote:
is te doen. ben er nu zelf ook me bezig om van een c14nz (60pk) naar een c14se (82pk) te gaan…
neem wel de tijd er voor ga niet haasten… ;)Haasten moet je inderdaad niet doen lijkt me,
maar wat moet je dan wél doen?
Ik ben wel technisch maar heb nog geen bulten ervaring met auto’s,
kun je me vertellen wat er moet gebeuren?
Heb wel automonteurs om me heen als het nodig is ;)@Opelpower wrote:
Ik heb ook een 1.4 sport met nz motor. Ik begrijp precies waarom je meer vermogen wilt. Het lijkt net of deze blokken maar 20 pk hebben zo sloom zijn ze.
Als je het echt belangrijk vindt om een pittigere auto te hebben, dan zou ik gewoon de huidige verkopen en van het geld + 200 euro 1 kopen met een se blokje. Scheelt je waarschijnlijk een hoop ellende,werk en geld.
Echt langzaam wil ik ze niet noemen, maar snel is wel wat anders, dan is het natuurlijk ook geen GSi ofzo, dus dat moet je er ook niet van verwachten.
Maar het zou leuk zijn als je er wat meer vermogen uit zou kunnen krijgen.
23 februari 2012 om 12:29 #17996148Van welk bouwjaar is je eigen corsa?
Als je een corsa van voor 1998 hebt, dan kun je er bijna elke motor inbouwen en daarna bij de RDW op kenteken laten keuren.
Als je een corsa van 1998 of nieuwer hebt, dan is het beter om een andere corsa te gaan kopen.
Tot zover over de legale manieren van ombouwen.Dan nu over de mechanische mogelijkheden.
Als je meer vermogen wil, neem dan meer cilinderinhoud, dus ombouwen van de motor.
Tuning is meestal duur en je schiet er niet veel mee op.
Als je echt opzoek bent naar meer dan 110 pk en lekker koppel onderin, dan kun je het best een 2 liter motor nemen.
Hierover is al heel beschreven, er staan ook wel een paar corsa’s met 2 liter motor te koop.Als je goedkoop wil rijden, neem dan een zuinige auto, en neem genoegen met het vermogen dat erin zit.
En lees eens wat over het nieuwe rijden.23 februari 2012 om 12:31 #17996149@Oenatje wrote:
tunen en goedkoop gaan niet samen
Kijk eens bij mijn projecten :jerry
Veel goedkoper gaat niet lukken, denk ik.
23 februari 2012 om 20:24 #17996150zelf heb ik ook 0,0% ervaring als het gaat over blok swappen van opel blokken. weet nu net hoe je een x12sz uit een corsa b met carresorie variant a haalt.
als je de tijd, ruimte en geld hebt en het een gaaf idee lijkt om te gaan swappen dan zou ik zeggen: DOEN!
en tja.. geld gaat het inderdaad kosten: koppeling, dist riem, koelvloeistof, olie, etc…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.