Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Verschil
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2007 om 16:39 #17206236
Wat is het verschil tussen een c1.4nz en een x1.4sz?
28 oktober 2007 om 17:04 #17366448de x14sz heeft geen kat, heeft een iets hogere compressie dan de nz rest is zelfde.
28 oktober 2007 om 22:57 #17366449uhm wil me er niet mee bemoeien maar de x14sz heeft wel degelijk een kat…
is een 8klepper ecotec ding..
29 oktober 2007 om 13:23 #17366450Ok dat zou kunnen, over het algemeen stond de c voor catalysator aanwezig en de X niet.
29 oktober 2007 om 19:08 #17366451Originally posted by bbg_gendt
Ok dat zou kunnen, over het algemeen stond de c voor catalysator aanwezig en de X niet.euhm de x staat voor ecotec.. die hebben allemaal een kat..
hoe je bij bovenstaande informatie komt is mij niet duidelijk..cheers :agent
29 oktober 2007 om 19:56 #17366452oke..dan is het ecotec…
ik vond dit:
Het eerste getal staat voor de emissiecode. Andere voorbeelden hiervan zij:
= R15.04 of ECE R 83 A
A = Oostenrijk
C = Gerelde Katalysator /US ’83 of EG ’91 / 441 / EEG
E = Europese Norm / Euronorm
EC = Euronorm met ongeregelde katalysator
H = GM Holden ADR 37
S = Zweden, A10
U = US 87 (diesel partikelwaarde)
X = US 93/94, Euro 965 november 2007 om 17:26 #17366453Het is sowieso geen ecotec.
8 november 2007 om 10:37 #17366454Origineel gepost door 8klapper
Het is sowieso geen ecotec.Idd.
Volgens mij heeft de 1.4nz een verdeler en rotor.
De 1.6sz heeft elektronische DIS ontsteking.11 november 2007 om 20:38 #17366455Wacht eens, als ik hbase mijn kenteken plaat invoer zegt ie wel dat het een ecotec is.
12 november 2007 om 22:59 #17366456een x14sz is zeker een ecotec alleen staat dat er nog niet op.
geloof dat dit de eerste series was. daarna kwam de ecotec 16v..je ziet het aan je dis. dat is 1 met ribbels.
en je inlaat is een grotere kap..
voor de rest weet ik het niet meer precies is al 2 jaar geleden dat ik hem op het oud ijzer heb gegooid.14 november 2007 om 18:58 #17366457Dit betwijfel ik ten zeerste!
Ik weet bijna wel zeker dat dit nog geen ecotec was.
Dat waren de latere 16v’s.
Ik heb in mijn astra’s een x1.6sz en een z1.6se liggen en dit zijn allebei geen ecotecs.Bekijk dit maar eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ecotec14 november 2007 om 19:22 #17366458http://www.senatorman.de/motorkennzeichnung.htm
die x staat dus voor een d3/d4 abgasnorm..
en een quote van jouw link:
” De Opel ECOTEC benzinekrachtbronnen blinken uit op het gebied van milieuvriendelijke technologieën. Alle motoren voldoen aan de D3 normen. Het merendeel van deze krachtige economische krachtbronnen, voorzien van vierkleppentechniek, voldoet eveneens aan Europa’s strengste D4 emissienorm.”
Dus ja het is een ecotec motor.. ;)
14 november 2007 om 22:08 #17366459Dus jij vind alle motoren die voldoen aan de D3 en D4 emissienormen ecotec’s?
Ik ben nog niet overtuigd dat het een ecotec is! Probeer me te overtuigen;)
Ben ik de enige die hier zo over denkt?
14 november 2007 om 22:15 #17366460als je bij de opel dealer staat met de cumputer wat geen reet meer doet. en hun zeggen het is een ecutec, ja dan geloof ik dat.
en je ziet het aan de onderdelen die je erop hebt. deze zijn ook gebruikt bij de 16v.
maargoed als jij denkt dat het een niet ecotec is even goeie vrienden.
heb liever geen ecotec.14 november 2007 om 22:43 #17366461Origineel gepost door corsaboy
http://www.senatorman.de/motorkennzeichnung.htmdie x staat dus voor een d3/d4 abgasnorm..
en een quote van jouw link:
” De Opel ECOTEC benzinekrachtbronnen blinken uit op het gebied van milieuvriendelijke technologieën. Alle motoren voldoen aan de D3 normen. Het merendeel van deze krachtige economische krachtbronnen, voorzien van vierkleppentechniek, voldoet eveneens aan Europa’s strengste D4 emissienorm.”
Dus ja het is een ecotec motor.. ;)
Dus de ecotec 8v blokken voldoen aan D3, de 16v ecotec’s voldoen aan D4
Verdere ook nog:
C1xNZ heeft compressieverhouding van 9,0-9,5:1 en de X1xSZ van 9,5-10,5:115 november 2007 om 09:37 #17366462Originally posted by runnerf
Dus jij vind alle motoren die voldoen aan de D3 en D4 emissienormen ecotec’s?Ik ben nog niet overtuigd dat het een ecotec is! Probeer me te overtuigen;)
Ben ik de enige die hier zo over denkt?
waarom zou ik in vredesnaam.
Ik geef mensen de info waar om gevraagd wordt. als je mij niet wilt geloven, best hoor. heb ik geen moeite mee.Kan er echt niet wakker van liggen.
We leven in een vrij land. denk wat je wilt denken maar ga mensen niet verkeerd voorlichten. Doe je huis werk dan goed en niet half. Want ik revereer iets naar jouw link waarin duidelijk staat dat de Ecotec motoren van opel voldoen aan de d3/d4 norm.. de eerste x staat voor d3/d4 norm.. er staat ook bij dat de MEESTE motoren 16v zijn.. Er staat NIET bij dat ALLE motoren 16v zijn.maar zoals gezegd, denk wat je denken wilt.
15 november 2007 om 23:24 #17366463achja noem jij alles alle 8 kleppers niet ecotec.
wij weten dat het anders zit.
groeten ruud
16 november 2007 om 00:01 #17366464Origineel gepost door corsa_b_graffitshadow
achja noem jij alles alle 8 kleppers niet ecotec.wij weten dat het anders zit.
groeten ruud
Prima joh! even goede vrienden.:jerry:jerry
Ik weet (en velen met mij) inderdaad dat het anders is:thumbup16 november 2007 om 21:13 #17366465X= altijd ecotec.
16 november 2007 om 21:59 #17366466Originally posted by Oenatje
X= altijd ecotec.gelukkig zijn er nog mensen die het snappen.
18 november 2007 om 22:41 #17366467je zult maar trots zijn op jezelf.
zeker ook kleuren blind.
deze site is groen met oranje……
19 november 2007 om 11:33 #17366468A = Exhaust emission standard ahered to by the engine in question (in this case, they are European Community directives pertaining to emission limits). One of the following:
‘C’ = EC 91/441/EEC
‘X’ = EC 91/441/EEC (stage 2)
Where there is no letter, the engine adheres to EC directive ECE R 83 A.Er vanuitgaande dat Opel 3 codes heeft tbv van uitstoot: A/C/X en X dan de schoonste moet zijn, zal dit zeker wel ecotec zijn, zoals o.a marcel zegt.
Want C20XE bijv, zit nog onder die norm.19 november 2007 om 11:34 #17366469Origineel gepost door corsaboy
Originally posted by bbg_gendt
Ok dat zou kunnen, over het algemeen stond de c voor catalysator aanwezig en de X niet.euhm de x staat voor ecotec.. die hebben allemaal een kat..
hoe je bij bovenstaande informatie komt is mij niet duidelijk..cheers :agent
you are absolutly righ:thumbup
19 november 2007 om 21:31 #17366470Origineel gepost door corsa_b_graffitshadow
je zult maar trots zijn op jezelf.zeker ook kleuren blind.
deze site is groen met oranje……
:hmmz
verklaar je nader
20 november 2007 om 16:10 #17366471ik denk dat corsa_b_graffitshadow doelde op runnerf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.