Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Verrotte veerschotels achter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2010 om 17:57 #17225853
Hoi,
heb van de week mijn Tigra voor de keuring gebracht en hoopte dat alleen mijn waterpomp vervangen moest worden. Werd tegen de middag gebeld met onplezierig nieuws. De veerschotels achter zouden verrot zijn en daardoor niet door de keuring komen.
Nu mijn vraag, kan ik dat voor niet al te veel geld laten repareren en is het eventueel zelf te doen en is dat veel werk? Verder staat er op dit forum een bericht dat iemand er andere schotels overheen gelast heeft na de oude wat aangepast te hebben. Kan iemand me vertellen hoe dat in zijn werk gaat?
Groet Ruud
12 september 2010 om 18:45 #17727926misschien anders op de sloop kijken?
12 september 2010 om 18:50 #17727927Hier staat zo ie zo nog 1 tigra op de sloop…..
12 september 2010 om 20:48 #17727928Hallo ruud,
Als je het goed wil doen moet je de veerschotels er af beitelen en de plaat er onder vervangen door een nieuw stuk plaat er onder te lassen.
Als je het kan reden dan maak je de veerschotels schoon zodat je ze eventueel weer kunt gebruiken maar dat is afhankelijk hoe ver de schotels zijn aan getast door de roest.
Als je de plaat hebt vervangen dan plaats je de schotel op de oude plaats terug en klaar is kees.
Moet er wel bij zeggen dat je wel moet kunnen lassen uiteraard!!!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Billy the handymen:wors
12 september 2010 om 21:06 #17727929Op de sloop kijken???
het gaat om de ronde schijvjes die op de balk gepuntlast zitten.
Heb ze bij mn corsa ook vervangen.
Gewoon de slijptol er in en het ding met 4/5 rupsen vastlassen aan de balk. De rest mooi afkitten en je kan er weer jaren tegen aan.De oude schotel moet er gewoon af, want onder die schotel zal de balk er ook niet super mooi meer uit zien. Vaak zijn ze daar ook door ;)
14 september 2010 om 20:22 #17727930Hey jongens bedankt allemaal voor jullie goede tips. Heb inmiddels twee nieuwe exemplaren besteld via Internet bij een bedrijfje in genaamd :
M&M Dronten Automaterialen Carrosseriedelen, Pioniersweg 78 8251 KR Dronten, tel: 0321-318635, fax: 0321-338564, info@mmdronten.nl
http://www.mmdronten.nl.Ze waren €25 euro per set, das niet duur. Had al met de Opel dealer gebeld maar die kon ze niet leveren, ja voor € 400,- perstuk omdat er een chassisbalk aan vast zit. Nu alleen een plek zoeken waar ik ze eraan kan laten bakken. Volgens APK garage waren alleen de zijkanten weggeroest en waren ze voor de rest nog goed maar niet voor de APK, maar we gaan het zien.
Eventuele andere tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Groet Ruud
19 september 2010 om 15:44 #17727931Originally posted by billathome
Hallo ruud,Als je het goed wil doen moet je de veerschotels er af beitelen en de plaat er onder vervangen door een nieuw stuk plaat er onder te lassen.
Als je het kan reden dan maak je de veerschotels schoon zodat je ze eventueel weer kunt gebruiken maar dat is afhankelijk hoe ver de schotels zijn aan getast door de roest.
Als je de plaat hebt vervangen dan plaats je de schotel op de oude plaats terug en klaar is kees.
Moet er wel bij zeggen dat je wel moet kunnen lassen uiteraard!!!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Billy the handymen:wors
zelf ook zo gedaan.
was een middagje werken.
19 september 2010 om 16:25 #17727932Dat :hmmzbedoel ik maar!!!
Als je maar handig bent kun je een hele boel zelf.
20 september 2010 om 20:55 #17727933Je hoef niet handig te zijn… Had een Brug tot me beschikking, dat was ideaal!
8 oktober 2010 om 20:42 #17727934Heb het zelf ook gedaan en ook in dronten de spullen gehaald.
Pas wel op met de veren welke je met veerklemmen weg moet halen.
Dan bikken en slijpen.
En de veerschotels vastlassen.
Het kan zijn dat de nieuwe veerschotels niet alles bedekken dan moet je nog extra stukken erop lasen.
Priegelwerk allemaal maar wel te doenGroetjes Geert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.