Vermogenverlies LPG

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Vermogenverlies LPG

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    GS2.6
    Deelnemer

Een injectiemotor op lpg, dus met mengstuk heeft minder vermogen dan op benzine inspuiting.

Voorbeeldje;

C20XE, C20NE, 1.2 OHV, 2.6 CIH enzovoorts.

Is bij elke motor evenveel vermogenverlies, dus allemaal gewoon 10/20% minder?

Of scheelt dit ook nog per blok en sowieso hoe groot het mengstuk is en de inlaat waar het opzit?

dqp-sammy
      Deelnemer

En 1.2 ohv heb je niet met injectie.
        Bij de anderen is het zo, omzo grooter de doorlaat van het mengstuk desto minder de vermogensverlies.
        Vermogensverlies door lpg zelfs heb je niet meer omdat de qualitijd van de benzine veel slechter geworden is of je moet al met de speciale 100 oktan benzine rijden.
        Mijn neef heeft laatst nog en astra opc omgebouwd op benzine 240 pk op gas 260 pk.
        2.6 cih loopt het best met gasinjektie ivm de lange aanzuigweg, bij en c 20 ne kan je nog iets met en ander spruitstuk doen.

mr-turbo
        Deelnemer

Mijn turbomotor had met dezelfde vuldruk 20 pk meer op lpg als op benzine
          En mijn standaard c20xe had 165pk op gas, met sportuitlaat en filter

DevilraY
          Deelnemer

Vermogensverlies van een benzinemotor met gas tov van benzine komt door compromissen bij de inbouw van je gassysteem. Bijvoorbeeld omdat de eigenaar ook benzine wil behouden, afstand verdamper>gasstuk bij conventioneel systeem, afstand gasstuk>verbrandingsruimte etc.
            Bij ‘slim’ de boel inbouwen heb je geen vermogensverlies. eerder winst.

GS2.6
            Deelnemer

Ok, ik weet genoeg. Bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.