vermogenverlies

Forumindex Forums Modellen Omega vermogenverlies

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231922
    lassie
      Lid sinds:
      30 January 2011

      goedeavond,
      ik heb sinds kort een omega 2.0 16v uit ’95 gekocht, liep als een zonnetje totdat de moter opeens begon in te houden. ik heb de bougies vervangen, de verdelerkap gecheckt en de luchtmassa meter schoongemaakt. maar het probleem is niet verholpen. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

      #17807862
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        Carter ontluchting
        Zit in het gasklephuis een gaatje dat je moet opboren van de carter ontluchting.

        Gr Jack

        #17807863
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Carterventilatie gaatje opboren of doorprikken inderdaad, die zit iets onder de gasklep in het inlaat op een banjobout (alleen bij de omega X20XEV) (dun slangetje).

          Gasklep Geheel reinigen

          stappenmotor demonteren en splitsen en geheel reinigen.

          deel waar de stekker op komt moet tikken als je m schud, anders zit ie vast!!

          hieronder uitleg van een gelijke motor van de vectra, alleen zit die cartervent. bij de omega niet op de gasklep:

          HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

          Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

          Demonteer gasklephuis:

          – Luchtslang afnemen
          – vacuum slangen afnemen
          – stekker(s) afnemen
          – gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
          – 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

          edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

          opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

          =================================================

          opboren van pijpje:

          * max 1mm groter maken

          – gasklephuis op zijn kop leggen

          – van buiten naar binnen

          foto van gasklephuis:

          nadat de gasklep is opgeboord:

          ==================================================

          EXTRA:

          maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

          maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

          – Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
          – probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

          stappen motor:

          2 schroeven los:

          elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

          als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

          mechanisch deel ook goed reinigen:

          en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

          gasklep van bovenaf:

          Willem

          Willem

          #17807864
          lassie
            Lid sinds:
            30 January 2011

            Hartelijk dank voor beide reacties! Ben een enthousiaste beginner maar wil graag leren, dus was erg blij met de foto’s en het stappenplan van Willem. moet goed komen nu.
            groeten.

            #17807865
            lassie
              Lid sinds:
              30 January 2011

              Helaas is het probleem nog niet verholpen. Gasklephuis was zeker wel aan een schoonmaak beurt toe maar nog steeds is ie langzaam..
              Als ik doortrek naar de 3,5 tot 4 toerental lijkt het wel een soort begrenzer waar die inschiet, heel erg schokken.
              Mijn spruitstuk of de pakking ervan is wel lek iemand enig idee of het daar mischien aan kan liggen?
              En misschien is het een foutmelding in de boordcomputer? Zo ja zou ik hem dan eventueel kunnen resetten?

              mvg.

              #17807866
              Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 September 2007

                je kv sensor voor de ecu overleden. Dan blijft de wagen met de zogenaamde choke rijden.

                Gr Jack

                #17807867
                lassie
                  Lid sinds:
                  30 January 2011

                  oke, heb een beetje rondgezocht op internet. is dat de sensor onderin het kv reservoir?
                  zo ja is die los te vervangen of alleen inc het reservoir..
                  en kan ik hem eerst op een of andere manier doormeten en zo zien of dit het probleem is voordat ik het ga vervangen?

                  En dat mijn lekke spruitsuk of de pakking ervan, kan dit ook invloed hebben om de prestaties?
                  hoop dat iemand mij verder kan helpen.
                  mvg.

                  #17807868
                  IN2thaDO
                    Lid sinds:
                    16 April 2012

                    morgen!

                    ik had hetzelfde probleem, bij 4-4.5 RPM begon de auto te schokken, het blok nader onderzocht en inderdaad een scheurtje in mijn uitlaatspruitstuk, hij zuigt dus valse lucht aan en gaat stotteren. Eerst even tijdelijke oplossing geprobeerd met vloeibaar staal ( let op geen permanente oplossing, wordt heet en smelt!) en vervolgens draaien als een zonnetje nu dus een nieuw spruitstuk op te kop aan het tikken. Als je het geld er voor hebt, kun je een Spaghetti spruitstuk overwegen (RVS 450-600 euries) of een reguliere (130-200 euries) andere oplossing is natuurlijk het afbellen van slopers voor een 2e hands (50-70 euries) afhankelijk van je blok.

                    Ik had dit zelf met een X20XEV Blok (2.0i 16v uit 1997).

                    Succes!

                    Johnny

                    #17807869
                    Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 September 2007

                      @lassie wrote:

                      oke, heb een beetje rondgezocht op internet. is dat de sensor onderin het kv reservoir?
                      zo ja is die los te vervangen of alleen inc het reservoir..
                      en kan ik hem eerst op een of andere manier doormeten en zo zien of dit het probleem is voordat ik het ga vervangen?

                      En dat mijn lekke spruitsuk of de pakking ervan, kan dit ook invloed hebben om de prestaties?
                      hoop dat iemand mij verder kan helpen.
                      mvg.

                      Nee is niet die sensor onder de in het v bakje. sensor die ik bedoel zit aan de achterkant in het blok gedraaid. Deze meet de temperatuur van de kv in het blok waardoor de ecu bepaald of er wel of niet in verhoogt stationair toerental draait.

                      #17807870
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        bij 4500 toeren in de begrenzer schieten:

                        – Is niet het Spruitstuk
                        – Is niet de temp sensor

                        > Is de nokkenasensor

                        – Deze alleen vervangen door een origineel exemplaar.

                        Willlem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.