Vermogensverlies Opel Astra 2006 1.9CDTI 150pk

Forumindex Forums Modellen Astra Vermogensverlies Opel Astra 2006 1.9CDTI 150pk

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    MeMo_Astra

Beste mensen,

Ik heb een krachtige Opel Astra station met 150pk, Alleen de laatste tijd heb ik vermogensverlies. Hij trekt heel traag op en dan pakt hij ineens het gas.

Vandaag heb ik mijn auto laten uitlezen bij de garage en kwam Foutcode P2279 uit. En als omschrijving geeft hij inlaatlucht lekkage aan. Monteur heeft gekeken maar kon nergens lekkage vinden. :swear

Turbo kan het ook niet zijn. Van een paar collega’s hoorde ik dat het

Luchtmassameter, EGR klep kan zijn.

Kan er misschien iemand mij helpen? want als ik eenmaal begin met onderdelen vervangen komt er geen einde aan.

Alvast bedankt.

Nick-GSI
      Deelnemer

wervel kleppen, erg bij de z19dth 150 pk, als je de ecotec kap eraf haalt en dan tussen de inlaat en het blok kijkt dan zie je een ijzeren stang, die ligt er vaak naast, moet dan nieuwe inlaat op

ElBundy

Wat gebeurt er als je je luchtmassameter loskoppeld en dan een stukje gaat rijden ? Indien het invloed heeft dan zal het vast en zeker met je luchtmassameter te maken hebben.

MeMo_Astra

Beste mensen,

Bedankt voor uw reacties. Ik ben vandaag naar de garage geweest. Aan de lmm ligt het niet. EGR klep heb ik ook laten schoonmaken erzat veel vuil in. Maar alsnog is het probleem niet over. Ik ga maandag weer terug om de EGR klep te vervangen, maar aangezien de reactie van nick zal ik ook eens naar de wervelklep laten kijken.

Ik laat het jullie weten.

Nogmaals bedankt voor de reacties :)

iquick
            Deelnemer

Welke model heb je, als je een model na maart 2007 hebt dan zal wel de EGR klep zijn. Voor de wervelklep is in maart een modificatie geweest.

opeltechniek
              Deelnemer

Je EGR klep is defect nieuwe erop en gaan met die banaan!! Heb er vorige week al 2 gehad!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.