Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › vermogens c16xe en 180pks zou niet kunnen gehaald worden???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2009 om 21:44 #17215033
volgens sommige noem geen namen zou je bepaalde aantal pk’s nooit uit een c16xe kunnen halen….
zonder throttle bodies of in die trend
hier dus het volgende kan je zien dat het dus echt wel mogelijk is kost je wel wat maar dan heb je ook wat….Corsa B GSi Basis (80 kW-109 PS) C16XE
phase 1
1,6l 99 kW-135 PS/ 6400 U/min. – 155 Nm / 4500 U/min.Mantzel Powertox
Umbau im Hause Komplettpreis 1089,- €phase 2:
1,6l 107 kW-145 PS/ 6400 U/min. – 165 Nm / 4500 U/min.Powerbox
Powermotronik
Performance Kit incl. speziellem Ansaugschlauch
Umbau Komplettpreis 1798,- €phase 3
1,6l 114 kW-155 PS/ 6800 U/min. – 165 Nm /4800 U/min.Wie Phase 2 zuzüglich:
1 Satz 256° Sportnockenwellen
1 Gr.A Edelstahlsportauspunanlage
Umbau Komplettpreis 3298,- €phase 4
1,6l 121 kW-165 PS / 7200 U/min. – 170 Nm / 5200 U/min.Wie Phase 3 zuzüglich:
1 Satz 264° Spoitnockenwellen statt der 256er, kein Aufpreis
Fächerkrümmer 4 in 2 in 1
Umbau Komplettpreis 3965,- €phase 5
1,6l 132 kW-180 PS / 7500 U/min. – 170 Nm / 5400 U/min.Wie Phase 4 zuzüglich:
1 Satz 264° Sportnockenwellen
Metall-Sportkatalysator
Zylinderkopfbearbeitung
Umbau Komplettpreis 4807,- €phase 6:
1,6l 143 kW-195 PS/7200 U/min. – 190 Nm /5000 U/min.Wie Phase 5 zuzüglich: Teilemotor 1.8l im Tausch Dichtungen, Olpumpe, Kleinteile Änderung der Motorentlüftung Umbau Komplettpreis 10453,- €
hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geinformeerd
groetjes
13 december 2009 om 21:57 #17567548wel effe 5 rooie neer tikken, bou m wel om naar 1800 16V haha…
Willem
13 december 2009 om 22:01 #17567549origineel gepost door wim-v6
wel effe 5 rooie neer tikken, bou m wel om naar 1800 16V haha…Willem
hehe jah dat ken ook :p
13 december 2009 om 22:01 #1756755010 rooie voor 195 pk uit een 1.6 16v
voor dat geld leg je toch beter een dikke c20let erin
13 december 2009 om 22:07 #17567551ohja weet niet of iedereen het weet maar mantzel is weer helemaal terug dus :P en doet niet meer enkel opel
14 december 2009 om 07:25 #17567552Dit is zeker haalbaar, maar bij fase 4 komen er 280 graden nokassen in ipv 264 graden!
14 december 2009 om 07:57 #17567553er is iemand op dit forum die al over de 180 pk zit als ik mij niet vergis met zijn 1.6..
Zonder tb’s met mantzel box :):wors:wors:wors:wors:wors
Binnenkort gaan we deze nog iets verder kietelen :angel
14 december 2009 om 08:52 #17567554Ik ben benieuwd hoeveel Pk ik zit :) Binnekort is een keer een bankje pakken :P
14 december 2009 om 11:51 #17567555ik wil die zogenaamde 1600 tjes dan wel eens uit-literen, geloof dr nix van dat ze nog met stock internals rijden :vertag
14 december 2009 om 12:11 #17567556Het is wel zo dat je voor dat geld ook een dikker blok kan kopen, maar het is natuurlijk ook weer vet als je uit zo’n blokje dik veel power kunt halen :P
14 december 2009 om 12:33 #17567557Heb je wel ff 195 “groene” pk’s MET kat.
Ben benieuwd hoeveel pk’s hij dan zonder kat haalt.
Het is idd prijzig, maar wel vet om op een verjaardag’s feestje te kunnen opscheppen over JOUW turboloze 1600tje:jerry:jerry:jerry14 december 2009 om 13:01 #17567558Heb 10 jaar geleden al bij Mantzel in Oberhausen een Tigra 1.6 zien staan met 182pk. Was toen al niet eens het uiterste wat uit een 1.6 te persen was.
Maar goed dat ze weer terug zijn. Vond het altijd de beste Opel motor tuner in die tijd.:thumbup:thumbup
Voor ombouw tot 2liter LET, zijn de meeste ingrepen makkelijk te doen van Mantzel op je 1.6 blok. Ik zou, als ik 150-160pk zou willen, eerder Mantzel spullen kopen, dan er een 2.0-16v Kadett/Calibra blok inleggen. Je hoeft dan ook niet naar de RDW, omdat je uiterlijk nogsteeds je 1.6 hebt.
14 december 2009 om 13:23 #17567559origineel gepost door wagnas
Voor ombouw tot 2liter LET, zijn de meeste ingrepen makkelijk te doen van Mantzel op je 1.6 blok. Ik zou, als ik 150-160pk zou willen, eerder Mantzel spullen kopen, dan er een 2.0-16v Kadett/Calibra blok inleggen. Je hoeft dan ook niet naar de RDW, omdat je uiterlijk nogsteeds je 1.6 hebt.Met de oude regels, had je hier geen gelijk in gehad (40% regel)
Hoe het nu precies zit met de regels weet ik niet.
14 december 2009 om 13:27 #17567560Daarom ben ik zo blij met me OPC blok :D :P
14 december 2009 om 13:33 #17567561vriend van me had zn polo G40 op kenteken laten zetten ,
was iets van 85 € in totaal kwijt .
14 december 2009 om 13:47 #17567562Het koste mij maar 50 euro hoor :P
14 december 2009 om 13:49 #17567563Hij had ook nog zon papier moete betalen waarop stond waar zijn blok vandaan kwam, dat had m 25 € gekost .
14 december 2009 om 13:55 #17567564precies,normaal was ik ook maar 50€ kwijt geweest.
door eigen stommiteit 75.ik moest een keer terug met originele velgen,i.v.m spoorbreedte.14 december 2009 om 15:48 #17567565binnen de ctc rijd er idd al een met een self made 1800 ombouw met powerbox en meer die er ook al overheen is. met stock internals uiteraard! :)
als de mensen hier op opelforum ervoor kiezen om niet ‘uit de kast’ te komen met hun c16xe 1789cc ombouw is dat geheel aan hun :)
enne mantzel mag dan doen alsof ie terug is.. de echte mantzel mannen vind je nu bij veltman-motorsport
de merknaam mantzel is overgenomen door een oplichter
14 december 2009 om 17:04 #17567566tuurlijk, alles is mogelijk..
maar kijk eens naar de speclist van dhdev’s oude corsa..
Corsa GSI C16XE engine, SBD/Jenvey taper throttle bodies, MBE engine management, ITG Megaflow sausage air filter, polished trumpets, Autosprint stg2 camshafts, ported/polished/gasflowed/skimmed cylinder head with double valve springs, SBD vernier pulleys, SBD aluminium cambelt rollers,re-bored/honed/skimmed block, Omega/SBD pistons, lightened + balanced crank and rods, ARP bottom end bolts, lightened + balanced Nova GSI flywheel, adjustable fuel regulator, Bosch cream injectors, SBD coil pack, Mocal 10row oil cooler, SBD/BTB exhaust manifold, Powerflow 2.25? twin box exhaust. 169bhp @ 7400rpm, 119lbft @ 6000rpm, 8000rpm rev limit
das dus 169pk, en een hele mooie stapel muntjes. ding liep wel als een lichtkogel overigens.
14 december 2009 om 18:19 #17567567tja, je kan heel ver gaan natuurlijk. ik vraag mij dan alleen af of je niet meteen een astra opc had kunnen kopen. denk dat die vanaf de 100 wel de baas is over je corsa 1.6.
corsa kopen, klein beetje optisch tunen, moterisch het onderste uit de kan halen. dat kost toch een mooie klap geld.ik heb er verder weinig verstand van hoor, maar trk je het blok niet helemaal kapot met zoveel pk?
maar eerlijk is eerlijk, het is natuurlijk wel heel vet.
14 december 2009 om 18:20 #17567568alleen hun houden zich niet enkel met opel bezig maar ook dus audi, bmw, vw ben benieuwd zie je in 1x een m3 ofzo met onderdelen van mantzel :p
14 december 2009 om 18:32 #17567569Tsja ach mijn good old Dbilas x16xe had uiteindelijk ook 175 eruit, MET stock internals.
Helaas overleden. :cryEn met 5k ben je er niet voor een goede C20LET ombouw….., dat ben je alleen al kwijt om het blok netjes op te bouwen, maar goed dat is ook al vaker gezegd. :sleeping
En Schaap volgens mij hebben we geen C16XE 1800 binnen de CTC :vertag
Daarnaast zou ik niet naar Mantzel gaan (de nieuwe) of naar Veltman, maar gewoon alles bij Dbilas halen. Betaal je misschien iets meer, maar dat is het qua kwaliteit etc. echt waard :cool:
14 december 2009 om 19:04 #17567570Je kan hem ook gewoon op nitromethaan laten lopen, heb je meteen 180 pk, levensduur is helaas 10 seconden als je het redt :cry
14 december 2009 om 19:13 #17567571Hey Bart, ben je er weer ? :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.