Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vermogen X30XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2011 om 13:46 #17233541
Hallo,
Even een vraagje voor de kenners hier!
Hoeveel pk, zou je veilig uit een X30XE kunnen halen zonder interne aanpassingen van het blok?Alvast bedankt,
Erik
1 maart 2011 om 14:11 #17827035Geen idee eigenlijk.. lijkt me geen interessante motor om dik te tunen..
Misschien eens zoeken op Saab turbo V6 of op ombouwen met kompressor..
Deze zijn maar sporadisch maar zijn er wel..
1 maart 2011 om 15:13 #17827036Heb het dan idd over een kompressor. Zou 300pk een beetje realistisch zijn dan? Is erg weinig over te vinden namelijk en al helemaal niet in het nederlands. In Duitsland en UK nog wel het 1 en ander!
1 maart 2011 om 15:37 #17827037-offtopic: welke inlaat draai je eigenlijk Erik?
2.5 of 3.0?1 maart 2011 om 16:28 #178270382.5, anders kan de kap niet dicht. Onderste stuk van de inlaat is van de 3.0
1 maart 2011 om 16:31 #17827039[rquote=1880904&tid=143701&author=Trompie]Heb het dan idd over een kompressor. Zou 300pk een beetje realistisch zijn dan? Is erg weinig over te vinden namelijk en al helemaal niet in het nederlands. In Duitsland en UK nog wel het 1 en ander![/rquote]Denk dat je eerder moet gaan denken richting de 260/280pk, er van uitgaande dat een 3.0 211pk levert, een 0,4bar compressor doet niet veel om tot de 300pk te komen. Met optrekken en tussen sprintjes zal je het wel merken.
Of je moet 7400 tot 8400 euro investeren: http://www.projektopel.de/?section=tuning_opel_benzin
1 maart 2011 om 17:22 #17827040@: gsi-maffia de 3.0 v6 turbo saab motoren leveren zelfs minder dan een x30xe uit een omega oid
ik heb hier ook naar zitten kijken
maar heb voor mijn x30xe al een mooi idee
ik weet wel dat c20let zuigers in een x30xe onderblok passen
1 maart 2011 om 17:23 #17827041het ligt er aan wat je budget is en wat je er allemaal aan wil doen
men pakt c20let zuigers ( zijn hetzelfde qua diameter enz ) of evt meteen een setje gesmede zuigers erin
andere drijfstangen met arp bouten
en dan een leuke compressor of 2 turbo’s
kan je met de rest standaard tot ongeveer 450pk veilig gaan
1 maart 2011 om 17:38 #17827042compressor kan wel meer dan 0,4
300pk kom je wel een beetje in de richting denk ik.
1 maart 2011 om 17:43 #17827043compressie van een x30xe is te hoog om meer als 0.5 bar te gaan draaien…
been there, tryed it, wont do it againzal een 280pk uit komen op 0.4 bar
ben nu zelf ook bezig om een 3l v6 biturbo te bouwen voor in mn calibra turbo…
Krijgt:
Hprofiel drijfstangen
Wiseco gesmede zuigers
ARP bouten
Verstelbare tandwielenkrukas word samen met het vliegwiel,drukgroep en multiriem pulley gebalanceerd
moet alleen nog kijken voor 2 turbo’s en met welk motormanagement systeem ik wil gaan rijden
1 maart 2011 om 18:02 #17827044Als je het binnenwerk grondig aanpakt dan is 473pk haalbaar
[youtube]Fuuik-F6B5s[/youtube]
2 maart 2011 om 09:19 #17827045Ik doel er meer op, of het veilig is om bv met een compressor 300pk uit een x30xe te halen, zonder verdere aanpassingen.
Gewoon om het iets betaalbaar te houden! :angel
2 maart 2011 om 09:24 #17827046Moet kunnen: http://www.steinmetz.no/PressRelease.aspx Maar dan kost een kit nog rond de 5000euro
2 maart 2011 om 21:03 #17827047Met dank aan Undertaker even dit vette filmpje!
2 maart 2011 om 21:11 #17827048En speciaal voor Erik:
[youtube]Y2M1aXZnfPs[/youtube]
2 maart 2011 om 21:28 #17827049Ook wel een mooi filmpje, maar minder geluid. Krijg dat niet voor elkaar zoals jij dat hebt!
2 maart 2011 om 21:53 #17827050[rquote=1882171&tid=143701&author=Trompie]Ook wel een mooi filmpje, maar minder geluid. Krijg dat niet voor elkaar zoals jij dat hebt![/rquote]Je bedoeld het filmpje?
Heel simpel:
Jouw link: http://www.youtube.com/watch?v=62Mk57XmFnAAlles na de v= tussen [youtube][/youtube] tags plaatsen, in dit geval: 62Mk57XmFnA ;)
Resultaat:
[youtube]62Mk57XmFnA[/youtube]3 maart 2011 om 19:49 #17827051heb hier laatst ook iets in zitten verdiepen
leek mij ook wel leuk
ik heb een prijs opgaaf gevraagd bij http://www.chargertech.nl/
die vraagt voor de inbouw opmaat ongeveer 3000 euro.
dit is voor alle onderdelen met montage.
ex afstellen.
houd in chip opmaat of een programmeerbare pc.
dan zou je ook ongeveer met een x30xe op 300pk komen.
en zou de raptor v gemonteerd worden.heeft iemand hier ervaring met dit bedrijf?????
4 maart 2011 om 06:12 #17827052Saab v6 turbo levert idd minder vermogen dan een atmo opel v6, maar het is op de saab een low pressure turbo!
Vervang die voor een dikkere turbo en kijk wat het dan doet.4 april 2011 om 17:55 #17827053mischien klein beetje off-topic
maar hoeveel vermogen leverd een x30 met c25 inlaat werkelijk standaard?
als je gaat kijken naar kant en klaar chips om op de c25 ecu en inlaat te draaien kom je ongeveer op 210 pk uit, terwijl als je een x30 met bijbehoordende inlaat chipt je al op de 230 zit. (a.o. m-tech)
ben zelf ook bezig met een x30 turbo en twijfel welke inlaat.
c25 past onder de kap maar leverd schijnbaar minder vermogen
x30 moet ik de kap voor aanpassen maar als dit werkelijk om ruim 20 pk gaat is het het ruim waard4 april 2011 om 20:02 #17827054Denk dat je niet goed zit te vergelijken. 210 pk uit een 2.5 ECU en inlaat of 230 uit een 3.0 ECU met inlaat.
Ook zal er een verschil zitten in je koppelkromme, die wellicht meer zal gaan afwijken. (geen idee of dit naar onder of naar boven is)
De X30XE zul je toch echt moeten aanpassen intern wil je naar turbo gaan, is niet echt een rpm liefhebber, en haal je het al niet met je standaard compressie. Dan hebben we uitlaat nog, waar net zo goed restrictie in kan zitten.
Te veel onduidelijke gegevens heb je dan om een standaard programma te rijden. Dus een chip op maat is altijd goed.
Ik zou dus gaan voor de C25 inlaat, ziet er beter uit en een bult op een Cali kap is ook al niks.:D
4 april 2011 om 20:34 #17827055wordt inderdaad een custom programma. maar wou het eerste instantie voor het testen oplossen met een turbotimer (weet nog niet of de verdeelbak e.d. het trekt).
was meer om de vergelijking te trekken tussen de inlaten, geloof zoiezo niet in voorgeprogrameerde chip.kwa maatvoering kom ik niet heel erg veel tekort. als ik het frame van de kap aanpas moet ik precies genoeg speling kunnen creeeren. ( niet gemeten maar geschat :P )
compressie maak ik me ook eerste instantie geen zorgen over. wil niet verder gaan dan max 0.5 op t5 turbo( ‘s ). vind het trekken onderin/midden belangrijker dan een gierende motor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.