Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › vermogen weg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2009 om 13:07 #17211504
hoi kheb sins een tijdje dat mijn c20let slecht loopt het is gekomen doordat ik een te groter inlaat erop heb gezet die er nu is vervangen door die van m-tech met gewoon de orinele turboslangen het vermogen is niet meer zoals het was kheb eds stage 2 chips en kheb 3,5bar benzinedrukregelaar niewu slangen voor wastegate erop gezet nieuwe bougi,s benzinefilter wastegate afgestelt op 4mm terug en de slangen gecontroleert wat kan dat nog verder zijn dan dus knallen uit uitlaat doet die vaak motor word snel warm als ik volgas geef vliegt turbo wel snel naar 1,2boost ma vermogen is gewoon minder verder loopt die niet fijn als die warm is en hem dan uit doe en dan weer aan dan happert de toeren vooral onder de 2000 dan happert die wat kan dat zijn bougi zijn bosch W6dtc
18 augustus 2009 om 14:54 #17513809Vind je dit nou zelf makkelijk te lezen?
18 augustus 2009 om 15:02 #17513810Ik kan er wel iets van maken ;)
18 augustus 2009 om 15:15 #17513811doe er eerst maar eens F5DP0R in, die schrijven ze voor voor een phase2 motor.
eneh gebruik aub is leestekens, of moet dat elk topic weer gezegt worden???
18 augustus 2009 om 15:34 #17513812jha is niet moeilijk te lezen magoed hij knalt dus uit de uitlaat vaak wat ik normaal niet had!
hij word sneller warm
als ik stukje rij en dan de motor uit doe en dan weer aan doe en dan als ik iets gas geef dat maakt die onder de 2000 toeren een raar poffend? geluid dus als ik het gas los laat ma dat gaat wel wer weg na een tijdje rijden
bougi zijn goed die chips zijn van geert en hij zij dat die erin moeten en met mijn andere skg bougi is het zelfde!
verder zijn bougikabels benzinefilter bougi,s benzinedrukregelaar nieuwe vacuum slangen ook nieuw18 augustus 2009 om 17:55 #17513813rotor,verdeelkap……………………
19 augustus 2009 om 09:25 #17513814rotor en verdeelkap zijn met 3000km vervangen door neiuwe
19 augustus 2009 om 10:20 #17513815zowieso effe checken dan, kan genoeg gebeuren in de 3000km, ik heb het ook gehad met een c20xe van me, had ok geen vermogen meer en idd ploffen uit de uitlaat e.d., nieuwe erop gezet en lopen als een zonnetje.
mvg nick
19 augustus 2009 om 10:48 #17513816kheb de kap en rotor schoongemaakt en hij zag er nog perfect uit dus dat is het probleem niet
20 augustus 2009 om 07:37 #17513817F5DP0R scrijven ze niet voor kijk ma op de site van eds:argue
21 augustus 2009 om 08:22 #17513818vooral bij warm weer als ik hem dan de motor aan doe als die nog warm is dan .
dan hoor je prrr bokkend geluid heel vaag dan schommelt de toerewijzer ook maj niemand weet wat dat is dan?????????????21 augustus 2009 om 08:23 #17513819:wtf
21 augustus 2009 om 09:38 #17513820Ook ploffen bij volgas??
Check je lmm stekker contactjes ff, dat was het bij mij..21 augustus 2009 om 10:22 #17513821nee het is meer als ik gas los laat en als de turbo afblaast precies daarnaar knalt die.
en als ik stuk gereden heb dan de auto uit doe en bv na 5min weer aan dan vliegt die normaal naar 2000 toeren dat doet die ook wel ma als die weer terug gaat na de 1000 daartussen maakt die raar geluid .
kan het niet beschrijfen goed
contactjes heb ik al gecontroleert probleen is nog nie opgelost22 augustus 2009 om 14:11 #17513822up
22 augustus 2009 om 14:18 #17513823kheb gasklep ook gepolijst en alle nippels schoon gemaakt
24 augustus 2009 om 15:22 #17513824die koperen blokjes wie in de verdelerkap zitten zijn iets uitgesleten kweet niet of dat zo hoort?
ma hij is 3000km al vervangen voor een neiwue kan dat het probleem zijn:wtf28 augustus 2009 om 16:20 #17513825met paperclipmethode was ook niks mis meej gaf geen foutocde aan
2 september 2009 om 18:53 #17513826na jouw ombouw is dit probleem ontstaan .
dus je moet in deze werkzaamheden ergens gaan zoeken .
wel turbodruk maar geen vermogen , betekent waarschijnlijk onvoldoende inspuiting .
ik denk zelf dat je ergens valse lucht naar binnen zuigt , met als gevolg te weinig inspuiting ,
wat resulteert in minder vermogen , maar wel turbodruk .
bouw alles eens terug naar zoals het was , en oordeel opnieuw .
nieuwe hoedje wel vlak genoeg ? ook een nieuwe dumpvalve ?
lekt deze niet door ? oude originele dumpvalve wel goed buiten werking gesteld ?
rustig aan werken , en logisch nadenken , bereik je een hoop mee :thumbup3 september 2009 om 15:21 #17513827nee na de ombouw was het goed het is zo ineens gekomen.
kheb de benzinedruk op 3,5 staan dus dat is goed met fhase 2 chips
dumpvalve is een baily die is 1000km oud hoedje is ook vlak met orinele hoedje is het het zelfde
kdenk zelfd dat het aan de wastegatezitting ligt gescheurt ofzow maarja ik krijg die bouten niet allemaal los.
jha en de vacuum slangen zijn vervangen,,de grote slangen gecontroleert die zijn niet lek en itercooler ook niet
magoed ik ga binnekort na dhz dus zal dat wel goed komen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.