Vermogen verlies,katalysator lampje aan,corsa c 12xe twinpor

Forumindex Forums Modellen Corsa Vermogen verlies,katalysator lampje aan,corsa c 12xe twinpor

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Mikem

Hallo iedereen,

Sinds kort gaat mijn katalysator lampje knipperen of branden wanneer ik onder de 1800rpm van de plek probeer te komen of uit de bocht weer optrek en te weinig terug schakel en dus ook weer laag in de toeren zit. Wanneer het lampje aan gaat is er nauwelijks nog vermogen. Ik stop altijd als het gebeurt zet de auto uit en weer aan. Dan is het weer weg.

Ik heb een Opel corsa c 1.2xe twinport

Kan door rijden kwaad en waar kan het aan liggen?

Mvg,

Mikem

miral astra

beste Mikem,

ook ik leer elke dag, waar zit dit katalysator lampje die brand bij jouw dan?
        bedoel je nie mm-lampje?

timbatenburg

Hij zal wel mm lampje bedoelen ja. Als je bijvoorbeeld bij volkswagen in het boekje kijkt zal je zien dat als het lampje brandt er een storing in de auto is die de emissie eisen verslechterd. Misschien dat die dat bedoeld maar zal mm lampje zijn.

Verder als je je auto opnieuw start is de storing voor even weg, komt weer terug dus je schiet er niks mee op. Zou beginnen met uitlezen, dan kan je verder gaan met zoeken naar een oorzaak.

Mikem

Haha, sorry heb er niet zoveel verstand van. bedankt voor je reactie. Ik bedoelde het multifunctionele controle lampje.
            Wist eerst niet zeker of hij aan aanging of knipperde maar zag vanmiddag dat hij knippert.

Enig idee wat er aan de hand is en of ik door kan blijven rijden zolang het lampje ook weer uit gaat of is er misschien meer info voor nodig en welke?

Laat hem iig uitlezen zo gauw ik de kans heb.

Mvg,

Mikem

miral astra

tja eigenlijk is dit niet veel info, hij brand onder de 1800 toeren.

ik zal hem ff uitlezen, zodra het lampje hheft gebrand zal de fout code in het geheugen blijven, of het lamje nu brand of niet.
              let op: dit is ook niet altijd waar, heb het zelf nu 2x gehad. lampje brand maar geen fout code.

ik weet nie waar je woont, ik kan hem voor je uitlezen.kost niks.
              en er zijn mensen genoeg hier die dat ook kunnen en misschien wel bij jouw in de buurt :thumbup

Mikem

Bedankt voor je reactie. Woon helaas niet in de buurt maar heb wel al iemand gevonden die hem even kan uitlezen. Hoop dat ik daarmee geholpen ben. Laat wel even horen wat er uit komt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.