Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › vermogen probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2009 om 21:21 #17210237
Hallo mensen,
Mijn naam is Maurice en heb sins 1 maand een opel tigra uit 95
hier voor had ik een opel corsa a uit 92 een 5 deurs en deze heb ik kunne nruilen voorde tigra
toen ik dedeal rond had was ik opeens de eigenaar van een tigra wat van binnen redelijk was uitgeleefd maar motorische goed “was” na het vervangen van bijna alle onderdelen waaronder steur, stoelen, versnellingspook hoes, hemel zag hij erweer netjes uit van binnen en ik was er niet uit te krijgen
maar naar 1 weekje kwamen de problemen.
de uitlaat begon te rammelen en met het optrekken houd hij heel erg in ik kon ook niet harder dan 120 kilometer per uur en als ik 100 reed duurde het wel ongeveer 15 seconde voordat ik op de 120 zat
nu heb ik toevallig een neef die graag bezig is met auto’s en samen met hem heb ik de kat er onder weg gehaald en los gemaakt en bleek dat er bijna niks meer in zat alles was bijna weg.
dus helemaal leeg gemaakt en weer dichtgelast en onder de auto gezet maar zonder resultaat aangezien er al 189.000 op de teller stond heb ik ook meteen bogies, distrubutie riem aandrijfriem inc rollen,waterpomp, olie filter/ olie vervangen en nu heb ik een kleine vooruitgang geboekt maar hij is nog steeds niet zoals hij was
ik weet nu niet echt meer wat i ker aan kan doen zodat hij weer de power heeft en niet zoals nu met een slakke gang naar de 100 gaat
nu hoop ik dat ik genoeg informatie heb gegeven over het probleem en wou ik graag vragen of mensen suggesties hebben wat misschien het probleem kan zijn
alvast bedankt
18 juni 2009 om 21:25 #17489479welkom op het forum
is er niet misschien troep wat in je kat zat verder in je uitlaat gegaan dat ie halverwege nu de weg blokkeerd18 juni 2009 om 21:48 #17489480ik heb dit al voorgesteld maar volgens mijn neef kan dit niet het geval zijn aangezien dat ik in het begin het vermogen ook had en dat de uitlaat toen ook rammelde maar nu rammelt de uitlaat niet meer na het leeg maken van de kat
19 juni 2009 om 10:03 #17489481je kan het eventueel ook controleren door gewoon ff aan het uiteinde tevoelen of het er goed uit komt.
en anders kan je hem ook even laten uitlezen19 juni 2009 om 13:02 #17489482Uitlaat rammelen en weinig vermogen??
Misschien een schot van middendemper of einddemper die los zit?Vervang het eventueel is voor een losse pijp of andere dempers, en test dan nog is..
19 juni 2009 om 13:36 #17489483ik ga zaterdag even naar auto sloop om nieuwe kat op te halen n tussendemper.
heb vandaag ongelukje gehad op werk dus niks met rechterhand doen en ben rechts:(
dus zou even weekje of 2 wachten voordat ik er weer mee bezig kan.
maar zou kijken of lucht goed uit uitlaat komt en zoja dan even moter laten uitlezen
19 juni 2009 om 16:15 #17489484wat is de top snelheid normaal gesproken van een 1.6 ?
ik kan nu niet harder dan 145 kilometer per uur?
19 juni 2009 om 16:36 #17489485wat is de kleur van de tigra.
en heb je ook een hoog olie verbruik.
wat zo te lezen/horen komt mij deze tieg bekent voor van een forum dat al niet meer bestaat.
bij die tigra bleek het onderblok versleten en dat zou moeten worden gereviseerd.
19 juni 2009 om 17:33 #17489486top van een tigra 1.6 16V hoort rond de 195 a 200 km/u te liggen.
Willem
21 juni 2009 om 09:33 #17489487origineel gepost door sharkmot
wat is de top snelheid normaal gesproken van een 1.6 ?ik kan nu niet harder dan 145 kilometer per uur?
met mijn 1600 16 v heb ik 205 gereden.. op teller is dit iets meer.
gr tom21 juni 2009 om 16:47 #17489488Ik denk dat de koppakking door is, dat is meestal zo rond dit km-er aantal bij deze motoren.
Maar dan zou je olie in het water moeten hebben en of anders om.
Wat is het olieverbruik?
Benzineverbruik?24 juni 2009 om 17:23 #17489489origineel gepost door miraltje
wat is de kleur van de tigra.en heb je ook een hoog olie verbruik.
wat zo te lezen/horen komt mij deze tieg bekent voor van een forum dat al niet meer bestaat.
bij die tigra bleek het onderblok versleten en dat zou moeten worden gereviseerd.
de kleur is blauw en olie verbruikt ie bijna niet heb hem pngeveer nu 3 weken geleden vol gegooit tot aan max en zonet nog even gekeken naar olie verbruik en hij staat nog precies op max dus olie gebruikt ie niet
24 juni 2009 om 17:26 #17489490origineel gepost door Corsa_GSi
Ik denk dat de koppakking door is, dat is meestal zo rond dit km-er aantal bij deze motoren.Maar dan zou je olie in het water moeten hebben en of anders om.
Wat is het olieverbruik?
Benzineverbruik?er zit helemaal geen olie bij mij in de water
benzine verbruiik valt ook ngo wel mee ongeveer 450 kilometer met vcolle tank
maar ik denk gewoo ndat ie heel erg inhoud aangezien ik toen ik hem net kreeg 190 zo op de teller had staan en nu gewoon heel lang er over duurt om op de 145 te komen
24 juni 2009 om 17:43 #17489491denk dat de katalisator de uitlaat nu ergens anders is gaan verstoppen. had dit ook bij me moeder dr astra. kat ook helemaal leeg, maar het katalitische materiaal zat allemaal verder op in de uitlaat. was oplaatst ook niet meer vooruit te branden!!!
maargoed, als de kat spontaan verdwijnt is er iets anders aan de hand! vaak komt het door onverbrande brandstof wat verdwijnt in de kat, en de kat gaat verbranden.
25 juni 2009 om 07:00 #17489492origineel gepost door sw16v
denk dat de katalisator de uitlaat nu ergens anders is gaan verstoppen. had dit ook bij me moeder dr astra. kat ook helemaal leeg, maar het katalitische materiaal zat allemaal verder op in de uitlaat. was oplaatst ook niet meer vooruit te branden!!!maargoed, als de kat spontaan verdwijnt is er iets anders aan de hand! vaak komt het door onverbrande brandstof wat verdwijnt in de kat, en de kat gaat verbranden.
Labda-sonde kapot.
als deze kapot is, verbrand je kat aan de binne zijde.25 juni 2009 om 13:45 #17489493heb de labda sonde ook al vervangen was hele klus en het maakte geen verschil met oude en nieuwe er in
heb nieuwe uitlaat geregeld deze moeti k alleen nog ophalen en onder plaatsen hopen dat dan het probleem is opgelost
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.