Vermogen Astra H 1.6 station 2009 weg bij Airco aan.

Forumindex Forums Modellen Astra Vermogen Astra H 1.6 station 2009 weg bij Airco aan.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Maikelb
    Deelnemer

Ik heb mijn auto nou bijna een jaar, en nou zette ik gister pas voor het eerst echt de airco aan.

Nou viel het mij op dat de auto er echt moeite mee lijkt te hebben als de airco vol openstaat.
      Nou was mij wel bekend dat het meer motor verbruik zou gebruiken maar zoveel had ik niet verwacht.
      Als ik gas geef heeft ie er aardig moeite mee. Is dit normaal?

Even later op de dag rook ik ook benzine lucht in de auto toen ik aan het rijden was. (toen had ik de airco niet meer aanstaan)

Dolby
      Deelnemer

Airco pakt iets van vermogen weg. Maar de auto zou gewoon normaal moeten rijden.

Heb afgelopen weekend 750KM gereden met de airco aan.
        Maar niks aan de hand. Heb zelf met mijn zafira A 2.2 Benzine 1op 12,5KM gehaald met airco aan en 18ïnch (225/35/18) Sportvelgen.

Haasje17
        Moderator

Ongeveer 10% van het vermogen valt weg dus denk dat je dat merkt.

opel-mark
          Deelnemer

idd 10% is normaal, MAAR als je nooit je airco gebruikt dan is er ook nergens smering meer, dan kan de airco vervelend doen en ook meer lawaai maken, maar dt azou na een kwartier meestal wel over zijn, gewoon je airco een kee rin de maand 15 minuten aanzetten om te voorkomen dat alles uitdroogt en je voor hoge kosten komt te staan.

Maikelb
            Deelnemer

Kan dit ook de benzine lucht verklaren die ik daarna rook in de auto toen ik de airco uit had?

opel-mark
              Deelnemer

De benzine lucht kan ik niet verklaren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.