Forumindex › Forums › Modellen › Astra › vermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2010 om 15:49 #17226544
wat kun je bij een 1.6 8v bj98 doen om de motor feller te maken en er meer pk`s uit te halen?
maatje van mij heefd een 8v gekocht en ik was wel nieuwsgierig wat je met een 8v nog kan doen :D30 september 2010 om 15:58 #17735861niet veel ben ik bang:P zijn echt nog trager als n beetje corsa inderdaad:p
had je beter een nieuwer type kunnen kopen van de astra g 1.6 8v die hebben iets meer pk’s standaard.Groeten Twan
30 september 2010 om 17:29 #17735862is helaas onbegonnen werk. Je kunt beter door sparen voor een blok met een grotere inhoud. Er is eigenlijk geen goede basis aanwezig. PS laat je alsjeblieft in ieder geval geen ”power” filter aanpraten :thumbdown
30 september 2010 om 17:31 #17735863origineel gepost door 2e-c14nz
is helaas onbegonnen werk. Je kunt beter door sparen voor een blok met een grotere inhoud. Er is eigenlijk geen goede basis aanwezig. PS laat je alsjeblieft in ieder geval geen ”power” filter aanpraten :thumbdownwaarom geen power filter??
30 september 2010 om 17:35 #17735864Buiten dat ze vrij weinig nut hebben, zijn ze voor dit type motor echt een ramp. Doordat zulke filters vaak niet ”juist” geplaatst worden, happen ze warme lucht. Wanneer deze wel koude lucht zou happen, wordt je mengsel rijker van brandstof en lucht. Dit resulteerd weer in een hoger verbruik. Er zijn een hoop mensen die de negatieve gevolgen van zo’n filter kunnen bevestigen.
30 september 2010 om 17:46 #17735865Er zat bij aanschaf een k&n inleg filter in begreep ik dat is het zelfde verhaal??
30 september 2010 om 17:47 #17735866Een inleg filter is een goede vervaging, absoluut laten zitten. Sorry als ik het verkeerd benaamde, ik doelde meer op een open luchtfilter.
30 september 2010 om 17:55 #17735867ok dan laten we die zitten :D
30 september 2010 om 18:09 #17735868ook nog een leuk adresje voor leuke einddempers niet al te duur??
30 september 2010 om 18:19 #17735869Ik zou zowieso op ebay kijken, met name de Duitse.
30 september 2010 om 20:05 #177358701.6 8v is het instapmodel van instapmodellen. Als je hier meer dan 100pk uit wil gaan halen, dan moet je waarschijnlijk meer neertellen dan je voor die auto hebt betaald.
30 september 2010 om 20:19 #17735871maar toch rijd hij aardig door valt me niks tegen
30 september 2010 om 20:51 #17735872Toentertijd, in 2005, mijn eerste autogebruik vielen wat tegen van mijn nog huidige 1.6i ecotec vectra.
Bleek dat vorige bestuurder laatste onderhoudsbeurten oversloeg.
Ik ben maar een leek, maar ik denk dat als je je auto goed onderhoudt (met nieuwe onderdelen), de auto vanzelf zichzelf als het ware overtreft.
Natuurlijk moet je je grenzen kennen, en van je auto alleen datgene verlangen wat binnen zijn capaciteiten ligt.
Nieuwe luchtfilter, accu, bougies, olie etc. maken je auto al gelukkiger.
Akin Yalcin
P.S.
Persoonlijk raad ik je aan om V-power uit te testen. Het is een persoonlijke mening, maar mijn auto presteert er beter door.1 oktober 2010 om 08:14 #17735873V-power doet wel iets maar niet zoveel als in een 16v. V-power helpt pas echt bij motors die ook nog gechipt zijn naar mijn mening.
En inderdaad ik raad ook een open lucht filter af. Gebruik zelf ook een inlegfilter van K&N, deze hoef je nooit te vervangen enkel te wassen en opnieuw in te olieën.
groeten Twan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.