vermoedelijk lpg probleem ….

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD vermoedelijk lpg probleem ….

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    deziggy

sinds enige dagen doet mijn rekord E1 20S het niet meer goed op gas.

als ik op gas start slaat hij zeer moeilijk aan, als hij dan aanslaat blijft hij sputteren op de grens van blijven draaien en stilvallen.
      de enige oplossing is dan op benzine starten en pas op gas overschakelen als de motor warm is.
      dan rijd hij wel redelijk goed op gas maar er hangt dan een verschrikkelijke lpg reuk rond de auto vanuit de uitlaat en hij verbruikt ook een pak meer.

op benzine rijd hij volgens mij wel zoals het hoort.

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

TijnGsi16v

Membraam in gasklok stuk? of een lekje ergens…

grtz

deziggy

niemand een second opinion ?

DevilraY
          Deelnemer

Lijkt me een te rijke lpg afstelling. Opnieuw afstellen dus. En kijk eens naar je bougies, als je met LPG rijdt zijn goeie bougies veel belangrijker dan met benzine.

Zit je mengstuk voor of na je carburateur in je inlaattraject?

deziggy

het is van de ene moment op de andere gekomen, bougies heb ik reeds vervangen maar dat gaf amper verschil.
              het mengstuk zit bovenop de karburator.

hans-rekord-e
              Deelnemer

denk eerder aan een lek ofzo , als dit heel plotseling is gekomen zeker , zou even langs een gasboer gaan als je er zelf niet uitkomt , daar kan je altijd ( eventueel tegen onderzoeks kosten ) laten nagaan wat er mankeerd en zelf repareren als je dat kunt ( of laten doen )zou er niet te lang mee door blijven rijden !!

deziggy

heb hem al aan de kant gezet, zal nog eens tot aan de gasboer gaan als ik daar tijd voor vind :)

chriske
                  Deelnemer

heb geen ervaring met LPG , maar als er een geur rond de auto hangt als je overschakelt denk ik ook sebiet ergens een lek
                    welke rekord rij je dan nu
                    grtz

deziggy

de rekord op de foto boven de rekord E facebookgroep is waar ik nu met rijd, de antracietgrijze is die met het probleem.

het is niet het gas zelf dat ik ruik, het is de uitlaat die veel meer stinkt dan voorheen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.