verlies van stroom, stuurbekrachtiging en moter vermogen

Forumindex Forums Modellen Corsa verlies van stroom, stuurbekrachtiging en moter vermogen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    stephen1992

Hallo allemaal

Alvast bedankt voor iedereen die de moeite wilt nemen om zijn of haar mening te geven.

Ik ben stephen 22 jaartjes jong en in het bezit van een opel corsa c 1.7 cdti

Afgelopen zaterdag reed ik op de snel weg toen het lampje van de accu ging branden kort daarna volgende de lampjes voor de airbag, eps en het lampje van een auto met een sleuteltje er in.
      Het directe gevolg was dat ik mijn stuurbekrachtiging verloor en het vermogen van de moter.

Ik heb de auto om gedraaid op een parkeerplaatst waarbij ik merkte dat ik bijna geen stroom meer had dus heb ik de radio en mijn verlichting uitgezet en ben weer de snelweg opgegaan en terug naar huis gereden. Echter had ik 2 maal de invoegstrook nodig om op 80 km/h te komen en dus veilig te kunnen invoegen.
      Op deze manier heb ik 30 kilometer terug naar huis gereden zonder dat de auto harder dan 85 kon.
      Eenmaal thuis heb ik de auto uitgezet en gekeken of ik opnieuw kon starten dit is niet het geval.

Ik heb inmiddels een afspraak staan bij de garage die hem zal komen ophalen.
      Wat denken jullie dat het kan zijn en hoe kan ik dit zien?

Ik vermoed zelf de dynamo maar dat zou denk ik geen reden moeten zijn om mijn stuurbekrachtiging te verliesen.

Mvg,
      Stephe.

bart-gsi
      Deelnemer

Heb je nog een multi-riem onder je kap hangen?? Die je dynamo en stuurbekrachtiging aandrijft als je een hydraulische stuurberechtiging hebt.. Als je een electrische stuurbekrachtiging hebt kan deze gevoed worden door je dynamo..
        Om je dynamo te testen.. Alleen motor aan de rest van de accesiores uit en dan met een draaiende motor je massa pool van je accu los trekken.. Valt je motor direct uit dan is je dynamo idd aan vervanging toe..

stephen1992

Multiriem zit nog op zijn plek moter kan ik inmiddels al niet meer starten daarvoor is er teweinig stroom in de accu

bart-gsi
          Deelnemer

Accu opladen of accu van een andere auto er tijdelijk in hangen. .

Byjugo
            Deelnemer

Ben je al met de multimeter aan de slag geweest?
              De accu moet ergens tussen de 11 en 12 V geven. Als de motor loopt moet ie ongeveer 14V geven.
              Dat spanningsverschil is het laadspanning van de dynamo.
              Kan je idd testen door de motor te starten met een setje startkabels, en de kabels daarna los te halen.

Grote kans dat het óf de accu óf de dynamo is die aan zn eind is. Beide kan je zelf prima vervangen..

wim-v6
              Deelnemer

De Dynamo is wel een zwak punt van deze motor typen.
                Dus vreemd zou het niet zijn.

Te weinig spanning geeft storing in het motor management waardoor de motor in noodloop gaat.
                Stuurbekrachtiging schakeld uit als de dynamo niet functioneerd.
                Dit omdat dit een stroomvreter is en toch naar een veilige plaats te kunnen rijden.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Haasje17
                Moderator

Inderdaad corsa C heeft elektrische stuurbekrachtiging, dus waarschijnlijk slechte dynamo of accu die sluiting maakt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.