Verlies koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Verlies koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245947
    martin58
      Lid sinds:
      10 August 2010

      Ik heb onlangs de koppakking van mijn zafira 2.2 laten vervangen. De boordcomputer geeft nu telkens aan dat het koelvloeistofpeil gecontroleerd moet worden. Bij controle blijkt dat ik koelvloeistof verlies, maar er is niets te zien. Geen lekkagesporen op straat, ook onder de kap ( geen nattigheid te zien en ook aan de radiateur geen lekkagesporen)niets te zien. Binnen in de auto ruik ik ook niets en ook geen vettige aanslag op de ruit. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? :wtf

      #17985575
      pieterrademakers
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2011

        Als jij net je koppaking hebt laten vervangen (ik weet niet waarom) maar dan zou ik haast zeggen dat deze lekt! Ik zou terug gaan naar de garage!

        #17985577
        Rob13
          Lid sinds:
          29 January 2012

          Zelf vorig jaar met mijn zafira net voor de brennerpas met een kapotte koelvloeistofslang gestaan en de lekkage was ook moeilijk te vinden, gelukkig had ik bij de benzine pomp waar we met de auto stonden een pompbediende die automonteur was, hij zag in eerste instantie ook niet waar het lek zat. Ik heb toen de moter gestart, klep van de moter omhoog en de motor hoge toeren laten draaien toen hij uiteindelijk kon zien waar de koelvloeistof uit kwam, het was een heel klein gaatje net achter een ring waar de slang mee vast zat aan het relais. Dit was moeilijk te zien maar uiteindelijk kon het wel opgelost worden en nog ter plaatse ook terwijl het op een zondag was. Vooral bij de aansluitingen van de ringen gaan deze slangen lekken, bij een beginnend lekkage is dit moeilijk te traceren maar ik zou het toch op deze manier proberen.

          #17985576
          martin58
            Lid sinds:
            10 August 2010

            Bedankt voor deze bruikbare tip. Ik zal dit met het onderzoek naar de lekkage meenemen.
            Binnenkort wordt het hele koelsysteem onder druk gezet en ik neem aan dat dit wel resultaat zal opleveren. Nog maar even afwachten. :thumb

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.