Forumindex › Forums › Modellen › Manta › verlichtingsvraag = Opgelost!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2011 om 20:10 #17240112
ik heb op de draad van mijn dimlicht maar heel zwak stroom staan
en op de draad van mijn stadslicht en grootlicht niet die werken ook prima
hoe kan dit? moet volgende week voor apk wordt zo geheid afgekeurtgr jwmanta
15 juli 2011 om 22:41 #17905432Dit is wel erg weinig informatie.
Brandt je dimlicht gewoon zwak of heb je spanning gemeten met een multimeter rechtstreeks op de draad?
Eerste schot voor de boeg:
Je massa maakt geen goed contact.
Dat oogje aan de bruine draad achter je koplamp.
Even het schroefje losdraaien en alles goed roest-vrij maken.16 juli 2011 om 12:25 #17905433mijn dimlicht brand helemaal niet heb gekeken met een spanningszoeker
en die ging heel zwak branden pak ik de draad van grootlicht of stadslicht
dan brand de spanningszoeker veel feller16 juli 2011 om 15:32 #17905434even meten met een multimeter, meten is weten.
vervang de schakelaar anders eens.
als de massa problemen geeft, dan zal volgens mij de grootlicht en stadlicht functie ook niet correct werken.
16 juli 2011 om 15:47 #17905435zon idee had ik ook al dat het niet aan massa lag
maar het weer is er nu even niet na om te meten
zal morge wel worden17 juli 2011 om 19:40 #17905436Als er geen goede massa is, zal deze gezocht worden via een andere weg…………..door een andere gloeispiraal van een lampje. Aangezien deze een bepaalde weerstand heeft, zal de verlichting zwak branden.
(hebben jullie nooit mee-knipperende remlichten gezien of knipperlichten die gaan branden als er geremd wordt???)Goed………..terug naar jouw probleem:
Knoop eens een andere stuurkolomschakelaar aan de stekker (je hoeft hem dus niet eerst geheel te demonteren en te monteren).
Je hangt hem gewoon naast je stuurkolom.18 juli 2011 om 16:57 #17905437wat jij zecht omtrend het massa probleem stefan klopt,
maar je geeft het zelf al aan, dan gaat er wat anders zwak mee branden of knipperen,
en dat gaf jw volgens mij niet aan, alles werkt behalfe gewoon licht… dus vandaar de opmerking
schakelaar.al heeft jou optie van de stuurschakelaar ook een goed punt
18 juli 2011 om 19:33 #17905431het probleem is opgelost :D was inderdaad de stuurschakelaar bedankt postbusmanta
de toeter werkt nou ook weer zoals het hoort -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.