verlichting vectra b

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum verlichting vectra b

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225285
    sjengster620
      Lid sinds:
      28 August 2010

      Dag beste mensen

      Ik zal me even voorstellen ik ben danny 31 woonachtig maastricht en ben vrachtwagenchauffeur en in het bezit van mijn 3de vectra
      Ik heb 2 vectra a gehad en ben nu in het trotse bezi van een vectra b 1.6. 16v sport uit 2000 met 70.000 km op de klok
      Ik heb een vraagje over de verlichting de auto heeft xenon verlichting alleen het stadlicht niet en dat vindt ik niet zo mooi staan nou wou ik vragen of ik daar zo een xenon look lampje in kan zetten en toch door de keuring kom of maak dat niks uit ik kan daar niks over vinden
      Alleen maar over de hoofdverlichting.en weet ook iemand een handige manier om de lampjes eruit te halen heb het geprobeerd maar de ruimte is krap en ik ben bang dat ik iets kapot maak als ik eraan draai haha ik ken mezelf
      Alvast bedankt voorjullie reacties

      #17720459
      Henk042
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 June 2008

        Hallo sjengster620,
        welkom op dit forum voor opel liefhebbers.
        Ik rijdt al ruim een jaar rond met leds in mijn stadslichten.
        Heb ze toendertijd gekocht als xenonlook, en ze stralen
        inderdaad een heel klein beetje blauwig licht uit.
        Ben er vorig jaar probleemloos mee door de apk keuring gekomen.
        Dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke keurmeester het prima vindt.
        We zijn hier trouwens gek op :kewlpics van je vectra.

        Henk

        #17720460
        sjengster620
          Lid sinds:
          28 August 2010

          Zal binnekort een foto uploaden
          Maar ik heb zo een bosch xenon look lampje dat ziet ook blauw uit wat is het verschil dan met dat ledje dan
          En heb je eventuel ook een tip om het lampje makkelijk eruit te halen

          #17720461
          Henk042
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 June 2008

            Als het maar blauwig is, denk ik.
            Een led zal in principe langer meegaan,
            en de kleur zal eventueel beter te controleren zijn
            dan een gewoon lampje. Verder zie ik de voordelen
            niet zo hoor.
            Ik weet niet hoe het stadslichtje bij jou zit, maar die
            van mij zit in een fitting, die ik door een kwartslag
            te draaien uit de koplamp kan trekken, en op die
            manier kan ik het lampje vervangen.

            Henk

            #17720462
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              een led geeft echt gewoon 1 bepaalde kleur licht, terwijl een gloeilamp gewoon geel licht geeft waar je een blauw laagje overheen zet.
              Een gloeilamp zal altijd wel gelig blijven en niet matchen met je xenonlicht.

              daarnaast verbruikt een led natuurlijk maar een fractie van de stroom van een gloeilamp.

              #17720463
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ik heb ook leds in mijn Vectra.

                Deze matchen goed met het Xenon licht in de Vectra (heb dan wel geen origineel Xenon, maar Xenon in de originele B1 (vectra-B tot ’99 / losse koplamp knipperlicht / koplampen met lamp afdekkapje tegen verblinden).

                Ik heb er ledjes in zitten waar op meerdere kanten SMD leds op zitten zodat de led ook GOED op de spiegel schijnt, dat is net effe mooier.

                Willem

                #17720464
                sjengster620
                  Lid sinds:
                  28 August 2010

                  Oke dan zal ik eens kijlken voor die ledjes dan wil wel dat het er mooi uitziet
                  Mijn koplamp is 1 geheel en je moet echt kleine vingertjes hebben om daar bij te komen dan zit onderaan zo een bruin stekkertje waar zo een steeklampje ingaat
                  Geloof dat het geen banjonetsluiting is die heb ik in de vectra a gehad die waren er makkelijk uit te halen maar deze willen er niet zo gemakkelijk uit ik kan er niet aan trekken en draaien aan dat ding geeft geen resultaat denk dat ze er nog nooit uit zijn geweest

                  #17720465
                  ZafiMac
                    Lid sinds:
                    21 August 2010

                    Ik heb pas LED stadslampjes besteld bij GM Tuningparts. Voor link: kijk op marktplaats,zoek op zafira en stadslampjes en volgens mij staat ie dan bovenaan. Deze staan in combinatie met mijn Xenonverlichting beter dan die gelige lampjes ;)

                    Succes!

                    Mac

                    #17720466
                    sjengster620
                      Lid sinds:
                      28 August 2010

                      Oke zal eens kijken op marktplaats voor die lampjes thanks voor de link

                      #17720467
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        ja of kijk gewoon op http://www.gm-tuningparts.nl ;)

                        #17720468
                        djsparky
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2006

                          ‘k laat regelmatig een lading uit hong kong over komen, zijn T10’s met 5 leds (1 bovenop, 4 aan de zijkanten rondom). Deze zitten er nu bij Wim ook in. Zelf heb ik ze net vervangen door T10’s met 1x 1W led (zonder lens, dus rondom stralend). De versie van Wim hebben Wim en ik ook in de tellerbak zitten en die kosten 3 euro per setje van 2.

                          Greets Joost

                          #17720469
                          Henk042
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 June 2008

                            origineel gepost door sw_reijnders
                            een led geeft echt gewoon 1 bepaalde kleur licht

                            Dat is eigenlijk wat ik bedoel. De fabrikant kan de kleur
                            van een led beter afstemmen dan van een gloeilampje.:thumbup
                            Bovendien schijnt een gelig gloeilampje met zo’n
                            blauw sokje erover vaak groenig licht.

                            Henk

                            #17720470
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              offtopic

                              Ik blijf me altijd verbazen eigenlijk, hoe weinig technische kennis de huidige generatie vrachtwagen chauffeurs heeft, ik val onder de zelfde generatie, trouwens, alleen met kennis genog aan board om de ouwe benz waarmee ik rijdt zo goed en zo kwaad aan het rijden te houden, totdat het echt kapot is.

                              offtopic

                              ontopic:

                              > Stadslampje Vectra-B wisselen.

                              – motorkap openen
                              – binnenste kapje van de koplamp halen (aan de gril zijde)
                              – kleine lampje zoeken, zit richting midden van de koplamp
                              – deze er uit trekken (als ie niet wil een beetje draaien en trekken, klemt wel eens)
                              – Lampje wisselen, en in omgekeerde volgorde terug bouwen.

                              >> Let op Led lampjes werken maar op 1 manier, werkt ie niet lampje omdraaien in de fitting, hierom is het verstandig om het lampje eerst op werking te controleren alvorens deze in de lamp terug te plaatsen.

                              Willem

                              #17720471
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                foto van het licht:

                                Gloeilampje:

                                led lampje met 5 smd leds:

                                Willem

                                #17720472
                                sjengster620
                                  Lid sinds:
                                  28 August 2010

                                  Beste willem

                                  Dank voor je reactie alleen je opmerking snap ik niet ik bezit genoeg technische kennis heb namelijkl 2 jaar bij scania gewerkt bezit genoeg kennis van mijn vrachtwagen dat was mijn vraag ook niet
                                  Ik had een vraag over de lampjes betrekking op de keuring en weet zelf ook wel hoe ik bij mijn lampjes kom vroeg alleen een makkelijke manier om ze eruit te halen want ze willen er niet uit het zit vast en ben bang dat ik iets kapot maak als ik eraan trek

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.