Hallo,
Gisteren een fietsendrager aangeschaft voor achterop de Vectra C1 2.0T. Helaas werkt de verlichting van de trekhaak niet (meer)! Ik heb eerder een aanhanger achter de auto gehad, en daar had ik wel werkend licht, zojuist dezelfde aanhanger geprobeerd, hiervan werkt de verlichting nu ook niet. Het probleem zit dus in de auto.
Ik heb de kabelboom vanaf de zekeringkast in de kofferbak naar de stekker gecontroleerd, deze is goed (kabel doorgemeten met een Ohm-meter). Wel zat de complete stekkerdoos vol met water!! Deze heb ik uit elkaar gehaald en droog gefohnd, helaas alles zonder resultaat.
Volgens het instructieboekje zit er in zekeringkast in de kofferklep zekering 14 ‘Trekhaak’. Deze zekering zit er bij mij echter niet in. Wel zit er een trailer-module in de zekeringkast gemonteerd. Ik heb gekeken, hier zit geen losse zekering meer in, de printplaat ziet er ook goed uit, voor zover dat visueel te beoordelen is.
Wat kan het probleem zijn? Zie ik een zekering over het hoofd? Kan de volgelopen stekkerdoos kortsluiting gemaakt hebben?
Een week of 6 geleden is wel de accu los geweest vanwege een defect dynamo, maar dit kan toch geen gevolg hiervan zijn?
Ik hoop dat jullie tips hebben, want het weekend staat een ritje met fietsen achterop de trekhaak op het programma :(.
Bedankt alvast!