Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › verlichting storing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2010 om 20:53 #17229780
bij mijn rekord e1 heb ik sinds vandaag een probleem met de verlichting.
mijn vriendin had de wagen vandaag even mee, en die was er achter gekomen dat de lampen bleven branden. dit bleef ook zo terwijl de schakelaak op uit stond. ze heeft toen maar de massa van de accu los gekoppelt.
toen ik thuis kwam ben ik even gaan kijken naar het probleem. ik sluit de accu weer aan en de lampen gaan niet branden. nou doe ik de lampen in de eerste stand en dat was in orde. maar toen ik hem naar de 2e stand door draaide (naar normaal licht) toen gingen mijn knipperlichten aan ipv mijn normale lampen. ik had al een paar keer opgemerkt dat mijn knipperlichten af en toe vreemd deden. die knipperden af en toe snel alsof er een lampje kapot is, en af en toe ging mijn grootlicht aan als ik richting aan gaf.
ik wou zowiezo het knipperlicht relais al vervangen, maar is er nou nog meer aan de hand? of zou het daarmee over zijn?
20 december 2010 om 21:59 #17777639Massa probleem???
Willem
21 december 2010 om 06:20 #17777640Mijn 1e gedachte ja
21 december 2010 om 16:55 #17777641ik heb net even de massa kabel van de accu vervangen voor een goeie. ik heb ook de komplete koplampunits vervangen voor nieuwe, toen ik dat deed zag ik dat de draden binnen in de koplamp gesmolten zijn :S. de draden zijn zowiezo al op een beunhaas manier met elkaar verbonden. ik ga denk ik maar nieuwe draden leggen naar de lampen om brand te voorkomen. en eerst maar eens zoeken waar de zekering zit aangezien er 1 of andere oude zekeringkast in zit met ouderwetse zekeringen.
ook loopt er vanaf het knipperlicht een bruine massa kabel die verbonden zit met de koplamp en verder zat er nog een stuk draad met zo’n steekstekkertje er aan. ik kon verder geen aansluitpunt vinden voor die stekker dus had hem maar even op de massa aangesloten. maar toen ik de lampen weer aan deed begon het te roken en was die kabel dus gesmolten :S.
het gaat gelukkig niet om de auto in me avatar, maar om een andere rekord die ik nu 3 weken heb. de bouwer van die wagen zit ook hier op het forum, weet alleen niet meer wie het is. het gaat om een gele rekord e1 met een 2.4 van een omega. hij woont ergens in drente geloof ik. iemand mischien een idee van wie deze wagen is geweest? mischien kan die man me meer vertellen over de auto.
16 januari 2011 om 16:17 #17777642het bovenstaande probleem was idd de massa, ik heb de steekstekkertjes even vervangen voor nieuwe en ik kwam er achter dat de bevestiging van de hele koplampunit ook als massa werkt. dus dat probleem is opgelost.
maar… nu heb ik alleen nog een probleempje met de knipperlichten, als ik die aan zet dan knipperen ze eerst een paar keer normaal en daarna snel alsof er een lampje stuk is. ligt dit aan het relais (wat ik nog niet vervangen heb) of aan iets anders?
26 maart 2011 om 17:39 #17777643als ik mijn verlichting aanzet doen mijn knipperlichten aan de hele rechter kant het niet, zet ik de verlichting uit doen ze het wel.
is dit ook een massa probleem?
graag advies26 maart 2011 om 20:33 #17777644Massa Probleem inderdaad
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.