Verlichting Manta A werkt nu:-)

Forumindex Forums Modellen Manta Verlichting Manta A werkt nu:-)

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    SCORPION
    Deelnemer

Van de week gaat mijn Opel Manta A naar de apk.
      Alleen heb ik problemen met mijn verlichting.
      Gewoon licht en groot licht doet het.
      Maar knipperlicht en kenteken verlichting doet niks.
      Maar mist licht achter blijft de hele tijd branden zodra ik accu er op zet.
      Alle bolletjes en zekeringen zijn heel en ook het knipperlicht relais is goed.
      Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn??

johanhummer9
      Deelnemer

Bedrading niet helemaal goed denk ik

SCORPION
        Deelnemer

Zit de originele kabelboom in voor dat hij gespoten werd.
          Heb daar voor de achterkant nog getest en werkte toen gewoon.
          Voor had ik de lampen nog niet binnen.
          Ben langs alle kabels gegaan maar nergens een breuk of beschadiging.
          Hoe kan je daar achter komen waar de bedrading niet goed zit?

mantallica
          Deelnemer

Lijkt op een bekend massa probleem, alles wat massa moet maken bijvoorbeeld de achterlichten de plekken op carrosserie blank maken, je achterbumper moet massa maken via de bumpersteunen maar na spuiten ook meestal weg. Blank gemaakte delen voor massa contact smeer ik in met kopervet, die beschermd en geleid.

johanhummer9
            Deelnemer

Kopervet geleid? Mooi , weer wat geleerd

SCORPION
              Deelnemer

Ok super daar heb ik wat aan. Klopt idd dat nu alles gespoten is en er lak op die punten zit.
                Ga ik alle punten even schuren.
                Wist niet dat de bumper ook massa moest maken.

SCORPION
                Deelnemer

Alle punten opgeschuurd om te zorgen dat er massa komt.
                  Maar helaas doet nog steeds niks :(

Even over de achterbumper, daar zitten op elk punt rubbers die niet geleiden.
                  Dus heb bij de schroef kaal geschuurd, dit moet toch genoeg zijn?

mantallica
                  Deelnemer

Knipperlicht massa voor ook nagekeken?

Het kan ook in je gevarenlicht schakelaar op je stuurkolom zitten die een
                    paar keer aan en uit doen zodat die goed zit, wil wel eens blijven hangen.

Of stekker verbinding kabelboom in kofferbak goed nazien dat er geen pootjes terug
                    gedrukt zijn en voor zekerheid inspuiten met contactspray (oxidatie).

Kentekenplaat verlichting heeft veel bruggen om massa te maken, van carrosserie
                    naar bout, naar bumperbeugel, naar bumper, naar lipje aan verlichting, naar het
                    lampje en dan de lamp zelf. Je kunt dat allemaal ook overbruggen door een massa
                    draad rechtstreeks naar de beide lampjes te maken.

Je kunt ook even proberen met een nood massakabel om te testen.

mantallica
                    Deelnemer

Met knipperlicht kan ook nog zijn dat de verbinding van je stuurkolom
                      schakelaar naar je zekeringskast niet goed contact maakt of ook een
                      terug gedrukt pootje heeft.

SCORPION
                      Deelnemer

Al die punten gecontroleerd maar niks.
                        Had voor de zekerheid een massa kabel gelegd van de accu naar knipperlicht achter.
                        Maar gebeurde niks bij het knipperlicht.
                        Maar mijn vierkante mistlicht onder de bumper begon wel te knipperen!!
                        Hoe is dit mogelijk?

mantallica
                        Deelnemer

rest van de achter verlichting doet wel goed?

gewoon licht
                          remlicht
                          achteruitrijlicht

mantallica
                          Deelnemer

of kabelboom met restaureren er wel uit gehaald met eventueel
                            laswerk aan de dorpels en daar is gesmolten?

SCORPION
                            Deelnemer

Ja gewoon licht, remlicht en achteruitrijlicht doen het wel.
                              Dus alleen de knipperlichten niet en kenteken verlichting
                              En een continu stroom op het mistlicht achter.

SCORPION
                              Deelnemer

En ik heb voor dat hij naar de spuiter ging de verlichting nog getest en toen deed alles het.
                                En toen was hij al helemaal gelast en geplamuurd

SCORPION
                                Deelnemer

Afgelopen weekend weer alles gecontroleerd maar krijg het niet werkend.
                                  Ik herinner mij voor dat hij uit elkaar ging dat naast de kabelboom van de achterverlichting ook nog een losse kabel naast lag die in een splitsing ging maar dat is nu een enkele kabel geworden en die geeft nu continu stroom aan het mistlicht achter.
                                  Iemand idee of ik daar iets fout mee heb gedaan?

mantallica
                                  Deelnemer

je mistlamp achter wordt normaler wijze bediend door je linker dashboard schakelaar
                                    de rechter is voor de achterruit verwarming, beide schakelaars lopen via een relais.

manta2.0iohc
                                    Deelnemer

er ligt ook een constante plus voor je kofferbakverlichting is het die misschien?

jethro
                                      Deelnemer

Een beetje hakken en slijpen in de LINKER drempel, en je hebt van die vage klachten.
                                        Want in de linker drempel loopt de kabelboom naar achteren.
                                        Kijk ook eens naar de stekkerverbinding in de kofferruimte bij linker zijpaneel.
                                        Zitten de pennen nog op hun plek?

SCORPION
                                        Deelnemer

Het overige draad in mijn kofferbak bleek idd van mijn kofferbak verlichting te zijn en niet van mijn mist licht.
                                          Alleen heb ik nu geen draad over voor mijn mistlicht, waar gaat die dan heen?
                                          En knipperlichten nog steeds niet werkend..
                                          Heb de stekker kofferbak gecontroleerd maar alle pinnen zijn goed.
                                          Maar breuk kabelboom in linker dorpel zou dus een probleem kunnen zijn, dat maar is controleren.
                                          Kan je daar nog bij van de achterbank deurpaneel?

manta2.0iohc
                                          Deelnemer

zal niet meevallen, om hem te controleren zal jem eruit moeten trekken hij loopt echt in de kokerbalk . maar je kan wel de draden doormeten vanaf je richtingaanwijzer tot in de kofferbak met een multimeter en als ze onderbroken zijn leg je even voor nood een paar nieuwe draden onder de vloerbedekking ofzo, kan je wel gaan keuren

SCORPION
                                            Deelnemer

Thanks voor de tips.
                                              Helaas vandaag al naar de keuring.
                                              Hopen dat ze daar iets kunnen vinden daar.
                                              Vanmiddag weet ik meer en anders nieuwe draadboom er in.
                                              Iemand nog 1 liggen hier op het forum?

SCORPION
                                              Deelnemer

Wil ik hem vanmorgen naar de APK brengen start hij niet meer :shock:
                                                Bij hun startaccu gehaald maar nog niks.
                                                Toen accu weg gebracht en volgens garage overleden.
                                                Dus gelijk naar het bedrijf gebracht waar ik hem gekocht had want nieuw gekocht en nog geen jaar oud.
                                                Volgens hun alleen dag opladen moet hij het weer doen.
                                                Dus morgen testen en nieuwe afspraak maken APK.
                                                En ook wat meer tijd om de verlichting verder te checken.

jethro
                                                Deelnemer

Je zal wel gekeken hebben of de smeltzekering 6 nog goed is.
                                                  Hier zitten de: knipperlichten, stoplicht, laadstroomverklikkerlicht en de rest onder.
                                                  Werkt de alarm verlichting/noodknipperlicht ook?
                                                  Zoja dan is de knipperlicht relais wel goed.
                                                  Controleer ook of de drie grote stekkers aan de zekeringkast er goed in zitten.
                                                  Daar zit ook de aansluiting van de richtingaanwijzer bij.

SCORPION
                                                  Deelnemer

Ja alle zekeringen zijn heel.
                                                    Nootknipperlicht werkt ook niet, maar knipperlicht relais vervangen maar niks.
                                                    Vandaag een multimeter gekocht, weekend alles doormeten, hopelijk dan wel met resultaat.

SCORPION
                                                    Deelnemer

Even een vraag heb de draadboom uit de auto gehaald.
                                                      Ben er achter gekomen dat ik die 2 zwarte draden in de draadboom misschien heb omgewisseld.
                                                      Wie weet waar de zwarte draden van zijn?
                                                      En welke is knipperlicht?
                                                      Misschien ergens waar ik een schema kan vinden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.